Intertop 25 років: топ-25 маловідомих фактів про найбільшу взуттєву мережу України
Цікаві факти про заснування і становлення мережі Intertop, роботу компанії під час кризи та збільшення пулу брендів, а також нарощування продажів в інтернет-магазині та офлайн-роздробі.
Цей матеріал також доступний російською мовою
Нещодавно одна з найбільших в Україні мереж взуттєвих магазинів Intertop відсвяткувала своє 25-річчя. За минулі чверть століття вона стала одним з лідерів вітчизняного ринку fashion-рітейлу. Редакція RAU приєднується до привітань, і в честь Дня народження підготувала 25 цікавих фактів про мережу магазинів і компанію Intertop Ukraine.
Також нагадаємо, що маркетинг-директор Intertop Валерія Толочина буде спікером на Третій міжнародній виставці індустрії рітейлу і девелопменту Retail & Developmnet Business Expo – 2019, яка пройде в Києві в НСК “Олімпійський” 28 і 29 березня цього року. Валерія виступить 29 березня на сесії “Marketing. PR. Digital” в конференц-залі №2. Час сесії – з 10 до 12 години.
1. Взуттєвий бренд Intertop заснований в 1994 році. Перший магазин відкрився в Києві на вулиці Січових Стрільців (колишня Артема) в Центрі розвитку моди. Він займав загальну площу близько 150 кв. м, з яких 60 кв. м – торговий зал. В асортименті магазину на момент відкриття було менше 200 моделей взуття.
2. До 2002 року мережа Intertop зросла до 10-ти магазинів. Всі вони працювали в Києві і перш ніж розвивати мережу в регіонах, керуюча компанія запросила австрійських консультантів з Umdach для розробки стандартизованої концепції торгових об’єктів. Сама розробка обійшлася порівняно недорого – близько 30 000 євро, але, щоб реалізувати задумане, компанії довелося закупити обладнання вартістю 300 000 євро.
3. Відповідно до розробленої концепції, магазин був розділений на зони, щоб споживач міг легко і швидко зорієнтуватися, де знаходиться чоловіче взуття, де жіноче, де дитяче, де каси. Були продумані найдрібніші деталі, такі як правильна висота полиць, напрямок руху покупців в торговому залі, наявність товарів «емоційного попиту» поблизу касових зон і т.і.
4. Відпрацювавши пілотний проект в Києві, Intertop почав завойовувати міста-мільйонники. З 2006 по 2012 рік мережа збільшила кількість магазинів в шість разів. Регіональна експансія супроводжувалася ТВ-рекламою – до цього українські взуттєві мережі не наважувалися на проведення таких дорогих рекламних кампаній.
5. До кризи 2008-го компанія продовжувала активно розвиватися, проте з початком економічних труднощів в країні була змушена скорочувати витрати. Коли ж попит на взуття перемістився в бюджетний сегмент, рітейлер відреагував і зробив акцент на розвитку мережі магазинів Plato. При цьому Intertop частково перейшов на закупівлі більш дешевого взуття, знизивши середню роздрібну ціну за пару на 20-25% – зі $100 до $75-80. Все це дозволило компанії відносно безболісно пройти кризовий період.
6. Зараз під управлінням Intertop Ukraine 114 магазинів і 14 мульти- та монобрендових мереж взуття і одягу: Intertop, Armani Exchange, Emporio Armani, Clarks, Ecco, Geox, Marc O’Polo, Napapijri, Skechers, Timberland, дитяча мережа Intertop kids, аутлети Intertop outlet і Birka, а також новинка 2019 року – культовий американський outdoor-бренд The North Face.
7. Мережа магазинів Intertop складається з 56 торгових об’єктів.
8. Загальна торгова площа магазинів Intertop становить 36 640 кв. м.
9. Магазини Intertop представлені в 25 містах України.
10. Більша частина торгових точок Intertop працює в торгових центрах. Магазини бренду присутні в 43 ТЦ України.
11. Загальний асортимент мережі Intertop – близько 5 млн одиниць взуття, одягу і аксесуарів.
12. У портфелі Intertop Ukraine понад 60 провідних світових брендів, серед яких: Adidas, Ara, Bronx, Camper, Clarks, Converse, Ecco, Geox, Guess, Havaianas, Hogl, Keds, Lacoste, Lloyd, Marc O’Polo, Michael Kors, New Balance, Nike, Puma, Reebok, Skechers, Steve Madden, Timberland, Tommy Hilfiger, Vagabond та інші.
13. Окрім цього, з 2017 року Intertop почав активно співпрацювати з українськими виробниками взуття. Постачальниками рітейлера стали більше 20 фабрик, в тому числі Gem (Київ), Papuchi та Stepter (Львів), Emmelie Delage (Харків), Passio Lux Stile і Bistfor (Бровари), Mioparenti, Gama (Дніпро) та інші.
14. Є у компанії і власна торгова марка Braska. Цей бренд був створений в 2004 році й за 15 років рітейлер створив більше 30 колекцій Braska і продав понад мільйон пар взуття. Також створено 17 fashion колаборацій Braska з 7-ма українськими дизайнерами, в тому числі 7 колекцій у співпраці з дизайнером Лілією Пустовіт.
15. У 2010 році Intertop стала першою мережею в Україні, яка почала продавати взуття в кредит. Ціна товару ділилася на п’ять рівних частин, а процентна ставка для покупця становила всього 0,01% річних. Партнером по проекту виступав Дельта Банк. У компанії запевняли, що завдяки цьому рішенню продажі взуття в мережі зросли на 15%.
16. Крім офлайн-роздробу, Intertop Ukraine розвиває e-commerce напрямок. Online-магазин intertop.ua заснований в грудні 2014 року.
17. У 2018 році продажі online-магазину зросли більш ніж в два рази в порівнянні з 2017-м. Щомісяця в 2018 році на сайт intertop.ua заходили більше мільйона унікальних користувачів. Пік трафіку на intertop.ua в 2018 році склав 4,3 млн відвідувань на місяць і був зафіксований в листопаді на Black Friday.
18. У напрямку омніканальності компанія почала рухатися ще в 2015 році: працюючи над запуском нових сценаріїв покупки, оснащенням магазинів інформаційними кіосками, вдосконалювала процеси. Тепер в Intertop Ukraine, окрім основного каналу – офлайн-мережі – працюють такі сценарії як: Онлайн-магазин, Резерв, Pick Up, Shop-to-shop, Store-to-door, online-полиця в магазині.
19. Intertop Ukraine першою у взуттєвому роздробі ввела програму лояльності, яка об’єднала всі мульти- і монобрендові мережі рітейлера. У 2012 році програма лояльності була реформована з накопичувально-дисконтної, на більш прогресивну бонусну програму Intertop plus. Зараз в програмі лояльності Intertop plus майже 1,5 млн чоловік.
20. У 2018 році Intertop запустив власний Customer service center, який обробляє понад 1000 звернень на день.
21. Станом на березень 2019-го у офіційної сторінки Intertop в соціальній мережі Facebook більше 227 000 фоловерів. Також рітейлер розвиває спільноти в Instagram і YouTube.
22. Intertop активно підтримує розвиток спорту в Україні. У 2017 році був підписаний договір про співпрацю з Федерацією легкої атлетики, а в 2018-му почалося співробітництво з Національним олімпійським комітетом України.
23. Продажі ключового спортивного бренду компанії – Skechers – в 2018 році зросли на 126% в порівнянні з 2017 роком. У минулому році Intertop Ukraine відкрив чотири нові магазини Skechers в Києві, Дніпрі, Одесі та Львові.
24. Компанія Intertop Ukraine – великий роботодавець, який створює робочі місця з офіційним працевлаштуванням та офіційною заробітною платою для 1600 співробітників в Україні.
25. Крім того, Intertop Ukraine – один з найбільших платників податків в українському fashion-рітейлі. За 2018 рік компанія перерахувала до державного бюджету понад 200 млн грн податків.
Читайте також –
Сільпо 20 років: топ-20 маловідомих фактів про флагманську мережу Fozzy Group