Не виходячи з дому: у 2019 році українці придбали товарів і послуг онлайн на 76 млрд грн
Згідно з даними EVO Group, за 11 місяців цього року українські споживачі витратили в інтернеті на 17% більше, ніж за аналогічний період 2018-го.
Цей матеріал доступний російською мовою
За оцінками групи компаній EVO, товарообіг фізичних товарів і послуг, придбаних в Україні онлайн у січні-листопаді 2019 року, склав 76 млрд грн — на 17% більше, ніж у 2018-му. На наступний рік, як прогнозують експерти, можна очікувати зростання продажів товарів і послуг на 15%, до 87,2 млрд грн. Також в компанії виділили основні тренди, що спостерігалися цьогоріч та будуть притаманні ринку в 2020-му.
Збільшення доходів супутніх сервісів
Зростання електронної комерції призвело до збільшення доходів від супутніх сервісів: доставки, реклами, просування, оплат через інтернет. На доставці товарів, придбаних онлайн, оператори заробили щонайменше 3,5 млрд грн. На онлайн-оплатах — близько 1,9 млрд грн. За оцінками Всеукраїнської рекламної коаліції, виручка від реклами товарів і послуг в соцмережах, на маркетплейсах та інтернет-ресурсах гравців ринку сягає 16 млрд грн — на 37% більше, ніж у 2018 році.
Середній чек знижується, вартість доставки зростає
У середньому на маркетплейсах EVO — Prom.ua, Shafa.ua, Bigl.ua, Crafta.ua, Izi.ua — покупці витрачають від 200 до 1000 грн за раз. При цьому за рік середній чек знизився на 7-10%.
Водночас зросла вартість доставки: в середньому покупець сплачує за отримання 5-15% вартості товару. За світовими стандартами це дорого, тому темпи зростання ринку онлайн-торгівлі дещо знизилися порівняно з минулим роком.
70% покупців приходять на Prom з мобільних телефонів. Близько половини з них вже звикли замовляти товари через мобільний додаток.
Перспективні ніші
Найчастіше в 2019 році онлайн українці купували одяг та взуття, техніку та електроніку, товари повсякденного вжитку, косметику і парфумерію. Водночас найшвидше зростає попит на товари для дому, книжки, товари для хобі та для автомобілів.
Так, згідно з даними prom.ua та bigl.ua найбільш перспективною нішею виглядає торгівля авто-мототоварами – приріст за рік 39%. На другому місці – подарунки, книги та товари для хобі, які додали за цей період 31%. Нарешті замикають трійку найкращих по темпам зростанні товари для дому і саду з показником +25%.
Маркетплейси конкурують з соцмережами й пошуковиками
У США 55% покупців відразу шукають товар на Amazon, 65% — на eBay, оминаючи Google. Аналогічна тенденція спостерігається і в Україні: частка прямого трафіку на Prom — 27%, Rozetka — 35%, ОLX — 49%, AliExpress — 67%, і з початку 2019 року вона зросла в середньому на 8 відсоткових пунктів.
Частка прямого трафіку маркетплейсів в Україні
2018 | 2019 | % | |
Prom | 19% | 27% | +8% |
Rozetka | 30% | 35% | +5% |
ОLX | 44% | 49% | +5% |
AliExpress | 50% | 67% | +17% |
Частка прямого трафіку маркетплейсів у світі
2018 | 2019 | % | |
Amazon | 53% | 55% | +2% |
Etsy | 42% | 41% | -1% |
eBay | 63% | 66% | +3% |
AliExpress | 58% | 65% | +7% |
Читайте також –
Бути в тренді. Огляд стартапів, які слідують світовим тенденціям e-commerce