В епіцентрі рітейлу: топ-15 маловідомих фактів про компанію Епіцентр К

В епіцентрі рітейлу: топ-15 маловідомих фактів про компанію Епіцентр К

27.12.2018 08:15
  10519
Виктор Нагорский

Цікаві факти про засновників Епіцентр, їх перші інвестиції та нинішні доходи, стратегію розвитку мережі гіпермаркетів і перехід в новий формат роботи торгових об’єктів.

Цей матеріал також доступний російською мовою

Нещодавно один з найбільших рітейлерів України – компанія Епіцентр К – відсвяткувала своє 15-річчя. За цей час вона стала безумовним лідером вітчизняного ринку товарів для будівництва і ремонту, а з розширенням асортименту і площі своїх торгових об’єктів – вийшла за межі сегмента DIY-рітейлу. Сьогодні Епіцентр – це мережа торгових центрів, представлена в більшості регіонів України. Редакція RAU приєднується до привітань, і в честь Дня народження компанії підготувала 15 цікавих фактів про компанію Епіцентр К та її засновників.

1. Компанія Епіцентр К була заснована в 2003 році подружжям Олександром та Галиною Герега, які володіють компанією і зараз. До заснування мережі вони більше десяти років торгували керамічною плиткою і сантехнікою, яку постачали з Польщі, Іспанії, Італії та інших країн.

2. Олександр Герега почав працювати ще в школі: під час канікул вантажником на хлібозаводі, а також на заготівлі ягід в радгоспі. Власну справу він почав на зорі 90-х, після служби в армії, а свій перший магазин, площею всього 25 кв. м, відкрив в 1996 році на вулиці Петра Запорожця в Києві.

3. Ідея відкрити будівельний ТЦ у Олександра Гереги з’явилася в 1997 році після відвідин Польщі і тамтешніх гіпермаркетів Auchan і Leroy Merlin. Втім, як зізнавався сам бізнесмен в інтерв’ю Forbes, в той час це була просто мрія, яка здавалася нездійсненною. «Тоді я сказав: в Україні це неможливо. Все рівно, що побудувати космодром і запустити космічний корабель в Хмельницькій області», – згадував бізнесмен.

4. Втім, вже в 2003-му підприємець відкрив перший будівельний торговий об’єкт площею 17 000 кв. м в Києві – на вулиці Братиславській, який з обладнанням обійшовся Герезі в $6,5 млн грн. Гроші, за його словами, були взяті в кредит. Прообразом для першого магазину була мережа Castorama, досвід якої бізнесмен вивчав в Польщі.

Перший ТЦ мережі Епіцентр на Братиславській в Києві

5. Розробку бренду Гереги спочатку доручили рекламним компаніям, які надали близько 800 варіантів. Однак жоден з них підприємців не влаштував, і вони оголосили конкурс між співробітниками. Пропозиція назвати магазин Епіцентр надійшла від одного з продавців. Однак засновники компанії хотіли назву з дев’яти букв, так як вважали цифру «9» щасливою для себе. У Галини день народження 9 серпня, у Олександра – 27-го, а 2 + 7 = 9. Дев’ять букв було і в назві мережі Castorama. У підсумку до назви вирішили додати букву «К», що означало «команда». Так і з’явився Епіцентр К.

6. Перші три торгові об’єкти компанія відкрила в Києві, після чого почала освоювати регіони. Першим Епіцентром за межами столиці став магазин у Львові. Слідом – інші міста-мільйонники – Дніпро, Харків, Одеса та Донецьк. Зараз торговельні об’єкти компанії працюють в 35 населених пунктах України. Найбільше – в Києві (8), а також Львові, Одесі та Харкові (по 3).

7. Станом на грудень 2018 року мережа Епіцентр налічує 50 ТЦ загальною торговою площею 1,5 млн кв. м. Для порівняння, на цій площі могли б вміститися 1650 футбольних полів. Найбільший ТЦ компанії працює на вулиці Полярній 20 Д в Києві (105 000 кв. м), найменший – у Шепетівці Хмельницької області (3500 кв. м).

8. Стратегія розвитку компанії з самого початку передбачала відкриття магазинів поряд з великими гіпермаркетами, такими як Metro чи Ашан. Це дозволяло розраховувати на синергію торгових об’єктів, коли відвідувачі продуктових магазинів могли також відвідати будмаркет і навпаки. Іншим важливим елементом стратегії був акцент на низьку вартість товару. Тому засновники компанії робили ставку на постійне розширення мережі, системну роботу з виробниками і оптимізацію логістики.

У найбільшому ТЦ Епіцентр працює супермаркет Сільпо з повноцінним фуд-містечком

9. Спочатку магазини Епіцентр працювали в традиційному для будівельних гіпермаркетів форматі DIY (від англ. Do It Yourself – зроби сам), проте з розширенням асортименту рітейлер поступово виходив за рамки формату і тепер позиціонує себе як мережу торгових центрів.

10. У торгових центрах мережі представлено понад 350 000 найменувань товарів від більш ніж 3500 постачальників. Крім величезного вибору будматеріалів, в торгових центрах Епіцентр можна знайти побутову техніку і електроніку, товари для дому, саду та городу, дитячі товари, косметику, спорттовари та багато іншого. На території торгових об’єктів мережі також працюють кафе, ресторани і навіть спорткомплекси.

11. Епіцентр розвиває і власні торгові марки. В цьому напрямку рітейлер співпрацює з більш ніж 300 виробниками. У портфелі компанії 42 ВТМ, а частка private lable в загальному обороті мережі в останні роки зросла до 12-14%. У найближчі п’ять років Епіцентр намір наростити частку ВТМ в обороті до 25%.

12. Зараз Епіцентр – безумовний лідер українського ринку будматеріалів. За даними Антимонопольного комітету України, у 2017 році частка компанії на ринку Києва становила 53%. Нав’язати конкуренцію Епіцентру свого часу намагалися не тільки українські мережі (наприклад – Нова Лінія), але і зарубіжні рітейлери, такі як Praktiker, OBI і Leroy Merlin. В результаті німецькі мережі Praktiker та OBI пішли з українського ринку, французький Leroy Merlin відкрив лише чотири торгові об’єкта, а Нова Лінія взагалі була поглинена Епіцентром.

Зарубіжні рітейлери, такі як Praktiker та OBI, пішли з українського ринку, не витримавши конкуренції з Епіцентр

13. За результатами 2017 року загальний товарообіг групи Епіцентр в порівнянні з 2016 роком зріс на 20%, до 42 млрд грн. У минулому році компанія сплатила майже 3,4 млрд грн податків і платежів до державного та місцевих бюджетів, а також Пенсійного фонду. Також Епіцентр – один з найбільших роботодавців країни. Загальна кількість співробітників компанії складає майже 22 000 чоловік. При цьому засновники компанії входять в десятку найбагатших українців. За інформацією журналу Новое время їх статки становлять $843 млн.

14. Велику увагу в мережі Епіцентр приділяють і соціальним проектам, більшість з яких спрямовані на підтримку дітей, молоді та спорту. Компанія побудувала шість сучасних спорткомплексів, а в цьому році відкрила спортивну школу для дітей з соціально-вразливих сімей спільно з Фондом ФК Реал Мадрид. Зовсім нещодавно в мережі Епіцентр почав роботу перший торговий центр із спорткомплексом. Активну участь в спортивному житті країни приймає і Олександр Герега, який в 2013 році був обраний президентом Федерації України з важкої атлетики, а в 2017-му – віце-президентом Федерації футболу України.

15. Окрім мереж Епіцентр і Нова Лінія, сім’я Герег володіє активами і в інших сферах бізнесу. У число їх активів входять ряд виробничих і будівельних компаній (наприклад, Карпатська Кераміка, ЦБМ Осмолода, Волинь-Девелопмент, Логістичний центр Калинівка та інші), і навіть бази та ресторани (Інтертуризм і Лісова пісня). В останні роки засновники Епіцентр також направили істотні інвестиції на аграрний сектор, наростивши свій земельний банк до 110 000 гектар.

Читайте також – 

З DIY-маркету в торговий центр: як Епіцентр оновив свій перший магазин (фоторепортаж)


До останніх новин До популярних новин Підтримати редакцію

Раз на тиждень

ми будемо відправляти Вам 

найцікавіші новини тижня


Поділіться цією новиною в соціальних мережах


Читайте також

Усі новини ринку