14 років Rozetka: 13 + 1 маловідомий факт про “український Amazon”

14 років Rozetka: 13 + 1 маловідомий факт про “український Amazon”

10.07.2019 08:10
  2281
Микола Маранчак

З чого починалась історія Rozetka.ua, хто її “сірий кардинал”, що зробило компанію лідером і чому шість років онлайн-рітейлер приймав тільки готівку.

Цей матеріал також доступний російською мовою

У червні найбільший інтернет-магазин України Rozetka.ua відсвяткував 14-річчя. За цей час, як розповідає у себе в Facebook сам співзасновник проекту Владислав Чечоткін, компанія пройшла довгий шлях від магазину, створеного “вдома на коліні”, до онлайн-рітейлера №1 в країні. Редакція RAU приєднується до привітань, і на честь свята підготувала топ-13 і ще один цікавий факт про компанію.

  1. Ірина Чечоткіна, дружина співзасновника інтернет-магазину Владислава Чечоткіна, – “сірий кардинал” Rozetka.ua. Саме їй в голову прийшла ідея створити проект. Спочатку саме Ірина завідувала всіма справами новоствореного стартапу. Владислав займався лише маркетинговою частиною. Партнерство між двома власниками проекту – Іриною та Владиславом – закріплені юридично. Їхні частки згідно акціонерної угоди в бізнесі рівні. При цьому Ірина уникає публічності.
  2. Стартові інвестиції в проект склали $250 000. За позиками і кредитами родина Чечоткіних не зверталася – таку суму заощаджень вдалося накопичити за роки спільної роботи в дистриб’юторській компанії SkyLine, де, власне, зі “службового роману” і почалися відносини співзасновників. У 2015 році до складу співвласників Rozetka увійшов інвестиційний фонд Horizon Capital, ставши міноритарним акціонером. Суму угоди сторони не розкривали.
  3. День народження “Розетки” прийнято відраховувати від дати, коли стартаперам в 2005 році вдалося продати свій перший товар – мобільний телефон Samsung. Лише через п’ять років – у 2010 році – асортимент інтернет-магазину розширився і, крім товарів техніки і електроніки, в ньому з’явився дитячий одяг, іграшки, аксесуари для спорту та інше. Ідею Владислав Чечоткін підгледів у Amazon.
  4. На питання “що було першим – логотип чи назва” – правильна відповідь “назва”. Тому перший час на лого красувався не смайл, а справжнісінька розетка. Логіка тут проста – все, що спочатку продавав онлайн-магазин Rozetka.ua, вимагало розетки. У вересні 2018 року агентство Fedoriv підкоригувало айдентику онлайн-гіпермаркету, зробивши її темно-зеленою. Соцмережі відреагували на “еволюцію бренду” з гумором – у RAU ціла колекція мемів на тему “колобок позеленів”.
  5. З 2007 до 2013 року оплатити товар на Rozetka.ua можна було тільки готівкою. У 2007 році кількість шахрайств з картами в нашій країні досягла такого рівня, що безготівкову оплату довелося на тривалий час відключити. За словами власників онлайн-супермаркету, кількість подібного роду операцій досягала близько 30%.
  6. Після об’єднання Rozetka і EVO Group компанія стала абсолютним лідером по відвідуваності серед всіх українських інтернет-проектів. Так, в червні сумарне охоплення аудиторії Rozetka.ua та Prom.ua в UAnet досягло майже 21 млн користувачів, поступившись лише Google з 22 млн користувачів.
  7. Техпідтримкою та оптимізацією сайту Rozetka.ua постійно займається понад 100 фахівців. Це обходиться компанії в $400 000 на місяць. Над креативним контентом онлайн-гіпермаркету працює близько 60 осіб. І все це не рахуючи відділу в кілька сотень людей, який займається більш механічною роботою: наповненням карток товару, описом продукту та іншим. “Контент – король в нашому бізнесі”, – любить повторювати Владислав Чечоткін.
  8. Rozetka вже зараз здійснює доставку дронамі, як і Amazon. Але якщо зробити замовлення, ймовірність, що його доставлять дроном, нульова. Тому рітейлер поки не заявляє про це, як про перемогу.
  9. У 2018 році Rozetka увійшла в топ-100 найдорожчих брендів України за версією журналу НВ. Компанія посіла друге місце, поступившись лише Нова пошта. Онлайн-рітейлера оцінили в $244 млн, що на 36,3% більше, ніж роком раніше.
  10. У 2012 році Rozetka потрапила «під приціл» податківців. Обшуки в компанії проходили мало не щодня, доходило і до сутичок, наприклад, один з податківців бігав за Іриною Чечоткіною з пістолетом.
  11. За оцінкою Владислава Чечоткіна, вартість аналогічного проекту в Польщі склала б $1 млрд. Але в Україні реально оцінити бізнес компанії неможливо.
  12. Rozetka і EVO розглядають можливість надавати фінансові послуги. У липні цього року стало відомо, що компанії готові або співпрацювати з банками, або самим стати банківськими установами.
  13. Rozetka лідирує не тільки, як найбільший інтернет-магазин України. Згідно з дослідженням Factum Group Ukraine, інтернет-магазин Rozetka.ua входить в п’ятірку рекламодавців України. Також e-commerce-гігант міцно закріпився на першому місці серед вітчизняного рітейлу за кількістю фоловерів в Facebook і на п’ятому – в Instagram. У 2015 році Rozetka стала третім в світі ресурсом по залученню трафіку з YouTube, поступившись тільки Amazon і Ali Express.

13 + 1. Rozetka стала першим класичним онлайн-рітейлером, який відкрив офлайн-супермаркет – в Києві біля метро Почайна площею 4000 кв. м. Інші інтернет-магазини обмежуються тільки пунктами видачі або шоу-румами. Станом на червень 2019 року, Rozetka управляє сім’ю торговими точками в Україні – чотири в Києві та три в Одесі. Також в столиці працює чотири мобільні точки видачі товарів – теж нововведення на українському ринку.

Читайте також –

Десять років Море Пива: 20 маловідомих фактів про найбільшу мережу розливного пива в Україні


До останніх новин До популярних новин Підписатись на TG канал

Поділіться цією новиною в соціальних мережах


Читайте також

Три супермаркети Сільпо увійшли до переліку найкращих магазинів Європи за дизайном (фотоогляд)

Три супермаркети Сільпо увійшли до переліку найкращих магазинів Європи за дизайном (фотоогляд)

До вибору найкращих супермаркетів Європи за версією конкурсу Europe’s Finest Store 2025 потрапили три дизайнерські супермаркети...
time icon  
  368
Усі новини ринку