Продажі з квадрату: топ-10 найефективніших продуктових рітейлерів України

Продажі з квадрату: топ-10 найефективніших продуктових рітейлерів України

20.10.2020 08:15
  772
Виктор Нагорский

Хто з найбільших продуктових рітейлерів країни найкраще використовує наявні торгові площі та  отримує найбільшу виручку з квадратного метра.

Цей матеріал доступний російською мовою

Показник продажів з «квадрату» – один з найбільш значущих у сфері офлайн-рітейлу. Тож не дивно, що компанії рідко розголошують ці дані, тому судити про ефективність торгових мереж ми можемо лише за непрямими показниками. Наприклад, розділивши річний товарообіг торгової мережі на загальну кількість торгових площ рітейлера на кінець року.

Зрозуміло, що такий підрахунок показника далеко не ідеальний, адже сумарна площа торгових мереж за рік може істотно змінитися. З огляду на те, що значна кількість відкриттів нових магазинів відбувається саме в кінці року, напередодні високого сезону, ці точки можуть істотно погіршити показник продажів з квадратного метра, що розраховується запропонованим методом.

Крім того, багато торгових мереж управляють магазинами різних форматів. Наприклад, в портфелі Ашан Україна є точки видачі товарів Ашан Pick Up Point, магазини біля дому Мій Ашан, супермаркети Ашан Superstore і класичні гіпермаркети площею в тисячі квадратних метрів. Схожа ситуація і у Novus, Varus та інших операторів.

Пропонований метод розрахунку не враховує такі особливості, тому ці дані в жодному разі не слід сприймати як оцінку ефективності роботи мережі в цілому, успішності окремих форматів чи рекомендації з розвитку бізнесу.

Втім, за відсутності альтернативи і такий підхід дає непогане уявлення про ситуацію. Ось тільки в реаліях вкрай непублічного українського ринку знайти дані про товарообіг компаній і загальну площу торгових мереж також вельми непросто. При складанні цього рейтингу редакція RAU скористалася даними порталу Цензор, який традиційно публікує список 200 найбільших компаній країни за рівнем доходу, а також даними дослідницької компанії GT Partners Ukraine, яка найбільш професійно аналізує український ринок FMCG-рітейлу.

При цьому важливо відзначити, що в рейтингу найбільш ефективних мереж представлені лише топ-10 найбільших за товарообігом продуктових рітейлерів. А це означає, що в нього не могли потрапити інші торгові мережі, навіть якщо їх продажі з квадратного метра перевищують аналогічні показники у конкурентів з десятки найбільших.

Переходячи до самого рейтингу, слід відзначити безсумнівне лідерство корпорації АТБ. Її мережа магазинів займає перше місце не тільки за кількістю магазинів і сумарною торговою площею, а й за розміром товарообігу і продажами з квадратного метра зі значним показником в 205,7 тис. грн\кв. м за рік.

Втім, також слід відзначити і Fozzy Group, торгові мережі якої займають відразу три місця в першій п’ятірці. Флагман групи – Сільпо – за підсумками 2019 року на другому місці в рейтингу (163,2 тис. грн\кв. м за рік), мережа магазинів Фора – на третьому (154,9 тис. грн\кв. м за рік), а гіпермаркети Fozzy C&C – на четвертому (134,6 тис. грн\кв. м за рік). Замикає п’ятірку лідерів мережа магазинів Varus із показником 132,6 тис. грн\кв. м за рік.

Читайте також – 

Топ-15 найприбутковіших торгових мереж України за версією Forbes


До останніх новин До популярних новин Підтримати редакцію

Раз на тиждень

ми будемо відправляти Вам 

найцікавіші новини тижня


Поділіться цією новиною в соціальних мережах


Читайте також

Блиск поп-культури у кристалах Swarovski: як перша креативна директорка компанії змінює стратегію бренду

Блиск поп-культури у кристалах Swarovski: як перша креативна директорка компанії змінює стратегію бренду

Перша в історії креативна директорка компанії Swarovski Джованна Енгельберт працює над тим, щоб бренд став привабливим для...
time icon  
  25
Усі новини ринку