Креатив на продаж: 10 найбільш концептуальних магазинів світу 2020 року

Креатив на продаж: 10 найбільш концептуальних магазинів світу 2020 року

13.03.2021 09:00
  3389
rau

Редактор інформаційного ресурсу This is Retail і один з експертів в області роздрібної торгівлі Австралії Хелен Джеймс (Helen James) склала список з 10 кращих нових концепцій магазинів з усього світу, які будуть актуальні в 2021 році і далі.

Цей матеріал доступний російською мовою

Бренди, орієнтовані безпосередньо на споживачів, будуть все частіше використовувати роздрібну торгівлю як спосіб представити покупцям свій товар. У той же час новаторські підходи рітейлерів будуть націлені на об’єднання фізичної та цифрової взаємодії з брендом: гейміфікація лояльності, більш уважне обслуговування і персоналізовані продукти.

У той же час дизайн магазина і креативний візуальний мерчандайзинг як і раніше залишаться життєво важливими інструментами, які успішні рітейлери, великі і маленькі, будуть використовувати, щоб дивувати і захоплювати споживачів. RAU пропонує ознайомитися з найцікавішими магазинами світу.

10. Food Central, в ТЦ City Centre Deira, Дубай (ОАЕ)

Коронакриза, можливо, прискорила остаточний крах британської мережі універмагів Debenhams, однак цей провал насправді – результат довгострокової кризи, яку переживають всі універмаги. У будь-якому випадку, цей крах залишає порожні приміщення на головних вулицях і в торгових центрах по всій Великобританії та за її межами. Виникає питання: що робити з цим простором?

Холдингова компанія Majid Al Futtaim – оператор торгових центрів, що стоїть за інноваційним торговим центром Mall of the Emirates, перетворили порожній торговельний майданчик Debenhams, що в City Centre Deira, в унікальний фуд-корт, який пропонує одночасно екологічність, вуличну їжу і театр роздрібної торгівлі. Цей простір став якорем для масштабної реконструкції торгового центру, відкритого в 1996 році.

Food Central – це перше «місце кулінарних вражень» в ОАЕ, де всі страви готують зі свіжих автентичних продуктів, приготованих невеликими місцевими операторами. Одна з примітних особливостей прекрасного еко-дизайну – справжній вулик, де бджоли виробляють мед, який потім використовується на прилавках з їжею.

9. “H Beauty” в ТЦ Intu Lakeside, Великобританія

Незважаючи на важкі часи для сектора універмагів, люксова мережа Harrods фактично використала кризу як час для розширення і розробки нових форматів магазинів. Взявши стару локацію Debenhams в лондонському Westfield, в липні 2020 року вони відкрили новий формат магазинів моди під назвою Harrods Outlet, а у вересні 2020 року в Intu Lakeside відкрилася нова гламурна точка автономного б’юті-бренду від Harrods під назвою H Beauty.

Harrods планує відкрити другий такий магазин в місті Мілтон-Кінс навесні 2021 року. Ця нова концепція магазину площею понад 2000 кв. м не схожа на стандартну “білу коробку” (тип оздоблення приміщень White Box). Розроблений фахівцями з розкоші Virgile & Partners, тут пропонують косметику та парфумерію від 90-та брендів, а також майстер-класи та лікувальні зони. Товар також можна купити і через інтернет. Приємна особливість – бар шампанського, який знаходиться в самому центрі торгового закладу.

8. House of Rituals, Амстердам

У рідному Амстердамі бренд Rituals на честь свого 20-річчя відкрив перший флагманський магазин, що пропонує нові послуги і продукти в унікальному світі вражень. Це найбільший магазин Rituals в світі, що займає 1900 кв. м. Він був відкритий в жовтні 2020 року. Якщо концепція виявиться успішною, подібні філії відкриються і в інших європейських столицях.

«Святилище, де ваше тіло розслабляється, ваш розум заспокоюється, а ваша душа знаходить задоволення», – так Rituals описує новий чотириповерховий флагманський магазин вражень.

Він пропонує цілий ряд нових послуг і набагато більше товарів, ніж середній магазин Rituals. Покупці можуть персоналізувати подарунки, є розкішний парфумерний бар, ексклюзивні колекції ароматичних паличок, ароматичних свічок і розкішного текстилю для спальні і ванної кімнати. Це на додаток до ресторану в арабсько-азіатському стилі під назвою Routhi.

Через COVID-19 чотириповерховий магазин відкриватимуть поетапно, першими – перший і другий поверхи з роздрібною торгівлею і рестораном Ritual. Оздоровчий центр з Body Spa і Mind Spa відкриється влітку 2021 року, пропонуючи догляд за тілом, медитації та громадські заходи.

7. Zhongshuge Books, Китай

Zhongshuge (Чжуншуге) зараз найцікавіший книжковий рітейлер на планеті. Його магазини в Пекіні, Дуцзян’ян, Гуанчжоу і Нінбо підтверджують, що книжкові магазини не тільки залишаються в грі, а й можуть стати місцем чудес, подиву і захвату, де дизайн і творчість стали життєво важливими інструментами.

Zhongshuge використовує китайську літературну культуру, створюючи унікальний дизайн для кожного магазину, заснований на місцевій історії та архітектурі. Стратегія компанії – уникати шаблонів.

Дизайн шанхайської архітектурної студії X + Living переносить відвідувачів в чарівне місце. У магазинах Zongshuge є громадські місця і кафе, а також безліч куточків для читання. Особлива увага приділяється спеціальним місцям для дітей.

Незважаючи на те, що в підході до дизайну магазинів Zhongshuge є спільні риси, у кожного з них є своя тема, яка робить його унікальним для даного місця, кожен з яких відправляє відвідувачів в подорож для нових відкриттів.

6. H&M Looop, Стокгольм

Сталий розвиток продовжує ставати основним напрямком в ритейлі, оскільки інноваційні бренди знаходять нові способи комунікації зі споживачем. Гігант швидкої моди H&M запустив в жовтні 2020 року першу в світі систему вторинної переробки Looop, яка перетворює старий одяг в новий текстиль. Всього за вісім етапів Looop переробить ваш старий одяг і зробить нову тканину зі старих волокон. При цьому не використовуючи ні воду, ні барвники.

Цей театральний зразок екологічно чистого виробництва був встановлений у підвалі магазину H&M на Дроттнінггатан (швед. Drottninggatan) – головній торговій вулиці Стокгольма.

Технологія, що лежить в основі Looop, була розроблена Гонконгським науково-дослідним інститутом текстилю та одягу (HKRITA) у співпраці з некомерційним фондом H&M Foundation.

За 100 шведських крон (10 євро) члени клубу лояльності H&M можуть скористатися послугою з переробки одягу, щоб перетворити колись вподобану річ в щось нове. Для інших плата становить 150 шведських крон (15 євро).

5. Магазин сталого розвитку Asda, Лідс, Великобританія

Британська мережа супермаркетів Asda відкрила восени минулого року свій новий магазин, який також відображає концепцію сталого розвитку. Компанія представила нову стратегію скорочення кількості використовуваного пластику, пообіцявши, що клієнти не будуть додатково платити за більш екологічні технології. За оцінками Asda, його ініціативи дозволять заощадити один мільйон тонн пластика в рік.

«Екологічніше за ціною Asda» – це нове національна цінова обіцянка, що означає, що товар без “шкідливої” упаковки буде коштувати не дорожче, ніж в упаковці.

Їх пропозиція включає в себе “екологічно чисті” лінії одягу від власної марки George, а також вибір улюбленого одягу і благодійні pop-up точки в колаборації з The Salvation Arm. Мережа супермаркетів уклала партнерські відносини з деякими з найбільш популярних британських брендів товарів для дому, включаючи PG Tips, Vimto, Kellogg’s, Radox і Persil, щоб створити цей магазин в Міддлтоні, місто Лідс.

Asda співпрацює з Unilever, Kelloggs й іншими постачальниками для тестування нових «розгорнутих» концепцій товарів. У магазині є масштабна «Refill Zone», де можна купити більше 30-ти товарів для дому з повторним використанням тари. Asda буде використовувати цей магазин, щоб перевірити і дізнатися, які елементи нової пропозиції найбільш привабливі для клієнтів і можуть бути застосовані в 2021 році в інших торгових точках.

4. Box от Posti, Гельсінкі

Оскільки онлайн-торгівля стає життєво важливою частиною нашого повсякденного життя, розробка нових рішень для вирішення проблем з доставкою, зберіганням і поверненням стає все більш важливою. Державна поштова служба Фінляндії Posti відкрила в центрі Гельсінкі нову концепцію вуличної торгівлі, названу Box. Концепція Box by Posti була розроблена компанією Fyra в партнерстві з консалтинговою компанією Motley. Тепер це місце, де електронна комерція зустрічається з фізичним простором.

Крім збору посилок, тут є спеціальні місця для розпакування товарів, примірочні, приміщення для перепакування товарів, що повертаються і навіть переробки упаковки.

Спеціально відведена область пропонує нові товари і бренди DTC (Direct-to-consumer), що дає можливість їх виробникам продавати безпосередньо свою продукцію як в звичайному магазині. Хто сказав, що поштові відділення повинні бути нудними?

3. Kit Kat Chocolatory, Сідней

Компанії сектору FMCG, такі як Nestle, продовжують інвестувати в інноваційні концепції роздрібної торгівлі, щоб дати своїм брендам безпосередній доступ до споживача з захоплюючим, чуттєвим і індивідуальним досвідом. Так, Kit Kat відкрила свою першу постійну Chocolatory в Сіднеї – інкубатор інновацій для своїх майбутніх магазинів і тестування нових продуктів (нових смаків).


Концепція “Create your Break” обігрує знаменитий слоган Kit Kat “Have a Break”. Покупці можуть створити свій власний Kit Kat з вісьмома паличками, з можливістю до 30 000 можливих комбінацій смаків. Поки майстри готують замовлення, покупці можуть перекусити прямо в магазині, використовуючи десертний “поїзд”, в стилі суші-ресторанів (коли страви рухаються на спеціальному транспортері).

В основі концепції – театр і крафтове виробництво від Kit Kat. У поєднанні з частуванням, це робить враження такими, що більш запам’ятовуються, а також насиченими. Концепція, розроблена компанією McCartney Design в Сіднеї, настільки популярна, що Kit Kat навіть довелося ввести систему бронювання квитків для входу.

2. Дім інновацій Nike, Париж

Nike пожинає плоди стратегії «нової роздрібної торгівлі» (New Retail), розпочатої п’ять років тому. Поряд з оптимізацією своїх оптових продажів Nike також інвестує в локальні Nike Community Stores, пропонуючи інноваційні передові рішення. Все працює на цифровій екосистемі, яку ретельно розробила компанія Nike.

Влітку 2020 року на Єлісейських полях в Парижі відкрився третій Дім інновацій Nike (Nike House of Innovation), продовжуючи традицію презентації можливостей цифрових технологій для найкращого обслуговування споживачів. Розташований на чотирьох поверхах флагман Nike Paris площею 2200 кв. м дає доступ до кращих інновацій Nike, розповідями і досвіду спортсменів.

Додаток Nike грає центральну роль в збагаченні користувацького досвіду, дозволяючи переглядати і купувати товари без контакту, штучний інтелект допомагає приміряти речі, персоналізувати та надавати експертні послуги, які стають доступними, коли ви підключаєтеся.

1. Соціальний магазин Burberry, Шеньчжень, Китай

Люксовий бренд Burberry – першопрохідці в області цифрової роздрібної торгівлі, які продовжують впроваджувати інновації навіть в розпал глобальної кризи. Burberry об’єдналася з технологічним гігантом Tencent для запуску нової концепції магазину в Шеньчжені, технологічної столиці Китаю.

Отримавши назву Burberry Social, ці торгові точки дозволяють клієнтам за допомогою спеціальної міні-програми WeChat в ігровій формі знайомитися з магазином фізично або в цифровому вигляді. Вони можуть використовувати його для пошуку інформації про продукт або записи на відвідування магазину. Додаткові функції включають в себе екскурсії по магазину і можливість бронювання примірочних, квитків на заходи і столиків в кафе при магазині.

Всі товари позначені QR-кодами, що дозволяє клієнтам отримувати доступ до докладної інформації про товар через свої власні пристрої. При запуску програми покупцям дається цифрове «яйце», яке перетворюється в унікальний аватар у вигляді тварини. Він розвивається і змінюється в міру того, як ви досліджуєте магазин, і дозволяє відкривати нові можливості, такі як отримання спеціальних турів, коли досягаєте певного рівня.

Такий гейміфіцірованний підхід до роботи магазину – хороший спосіб заново створити лояльність в цифрову епоху.

Джерело: This is Retail

Читайте також –

Euromonitor International: топ-10 світових споживчих трендів 2021 року


До останніх новин До популярних новин Підтримати редакцію

Раз на тиждень

ми будемо відправляти Вам 

найцікавіші новини тижня


Поділіться цією новиною в соціальних мережах


Читайте також

Фокстрот плюс Kasta: популярний продавець техніки та електроніки відтепер представлений на відомому маркетплейсі

Фокстрот плюс Kasta: популярний продавець техніки та електроніки відтепер представлений на відомому маркетплейсі

Ключові гравці українського ринку продовжують розширюватись і шукають для цього інноваційні підходи та нестандартні...
time icon  
  30
Алія Айжігітова, мережа аптек Бажаємо здоров’я: Найбільшою складністю для нас є пошук кваліфікованих працівників на місцях

Алія Айжігітова, мережа аптек Бажаємо здоров’я: Найбільшою складністю для нас є пошук кваліфікованих працівників на місцях

Чому мережа аптек Бажаємо здоров’я відкриває нові аптеки в селах навіть попри те, що це не завжди економічно вигідно,...
time icon  
  74
Усі новини ринку