Годувальники столиці: топ-10 продуктових мереж Києва за кількістю магазинів

Годувальники столиці: топ-10 продуктових мереж Києва за кількістю магазинів

19.07.2018 08:07
  26370
Іван Зайцев

Хто з FMCG-рітейлерів найактивніше відкриває нові магазини в столиці, та якій компанії належить найбільше магазинів в Києві.

Столичний регіон традиційно залишається лакмусовим папірцем і системоутворюючим для більшості українських продуктових мереж. Практично всі рітейлери національного масштабу присутні в Києві і області. Винятки – чітко виражені регіональні гравці (наприклад, Вопак/Пакко, Рукавичка, Копійка та інші). А компанії сфери роздрібної торгівлі, що входять в топ-10 за кількістю магазинів, площею та виручкою представлені в столиці України практично поголовно. Більш того – для деяких з них (таких як Billa) – Київ залишається ключовим регіоном, в інших областях активність рітейлерів значно менше. Зворотний приклад – компанія Таврія В (розвиває бренди Таврія В і Космос), яка більше зосереджена на роботі в південних і західних областях країни, а в столиці представлена ​​всього двома магазинами.

Дослідницька компанія GT Partners Ukraine підготувала чергове масштабне дослідження ринку роздрібної торгівлі Києва. За підрахунками фахівців компанії, на квітень цього року топ-10 продуктових мереж столиці сумарно керували 575 торговими точками. Найбільшою кількістю магазинів керують два найбільших ритейлера країни – Fozzy Group (207 об’єктів в Києві) і АТБ (131). А ось далі починаються сюрпризи.

Третє місце за кількістю торговельних точок займає локальна мережа ЛотОК, що працює в Києві і містах-сателітах (Ірпінь, Вишгород, Буча). Винятків кілька: по одному магазину відкрито в Переяславі-Хмельницькому (втім, це теж Київська область), і, несподівано – в Шепетівці Хмельницької області. Всього, якщо вірити сайту компанії, вона управляє 89-ю магазинами, з яких 57 знаходиться в столиці. З огляду на те, що мережа створена близько п’яти років тому – вражаюче досягнення.

Втім, АТБ почав експансію на київський ринок раніше – в 2005 році, а масштаб і ресурси компаній непорівнянні. З іншого боку, ЛотОК працює в форматі класичного «магазину біля дому», Fozzy Group відкрив в Києві об’єкти на будь-який смак – починаючи від гіпермаркету Fozzy Cash & Carry та елітних супермаркетів Le Silpo і закінчуючи магазинами біля дому Фора і дискаунтерами Thrash!, а ось АТБ працює виключно в форматі дискаунтера.

Слідом за зухвалими новачками вишикувалися добре відомі українському споживачеві мережі – ЕКО Маркет, Рітейл Груп (Велмарт, Велика Кишеня, ВК Експрес), Novus, Billa, Фуршет. Варто зазначити, що темпи розвитку всіх цих рітейлерів в останні роки помітно знизилися: хоч якось проявляє активність тільки Novus, а решта в останні два роки зосередилися на оновленні магазинів, проведенні реконцепцій і реконструкцій.

Замикають топ-10 продуктових мереж Києва ще дві невеликі локальні компанії, навряд чи широко знайомі навіть киянам: Buffet і Коло. У першій з них 19 працюючих магазинів, у другій – 15. Вони являють собою крихітні магазинчики, що відкриваються, як правило, на локаціях noname-продуктових об’єктів.

Крім загального рейтингу за кількістю магазинів, фахівці GT Partners Ukraine проаналізували і динаміку відкриттів. За даними компанії, за минулий рік в Києві з’явилося 63 нових мережевих продуктових магазинів. І п’ята частина з них припала на нову для міста мережу Коло – 13 відкриттів. На другому місці – ЛотОК з 11 новими магазинами. Навіть АТБ і Fozzy разом узяті не можуть зрівнятися з дебютантами: 8 і 3 нових об’єкти відповідно.

Також з локальних мереж можна відзначити 4 точки Buffet, 3 – Бджілка Маркет, по 2 – Кошик і Делві. Досить активний розвиток «малюків» можна пояснити тим, що для великих компаній в Києві практично не залишилося вдалих локацій: все розібрали. Так, наприклад, для подальшого зростання АШАН довелося викупити мережу гіпермаркетів Караван, два з яких працювали в столиці. Нові об’єкти Рітейл Груп пояснюються, скоріше, не появою абсолютно нових магазинів, а ребрендингом торгових точок Велика Кишеня в Велмарт. МегаМаркет відкрився на місці колишнього гіпермаркету Там-Там, а Varus пощастило зайняти місце в єдиному ТЦ столиці, що відкрився в минулому році – Acadeм-City. Втім, вже в цьому році відбулося або запланований ряд відкриттів нових ТРЦ, так що провідним операторам буде де розвернутися та наростити свої торгові площі.

Редакція дякує компанії GT Partners Ukraine за допомогу в підготовці матеріалу.

Повну версію звіту про ринок продуктового рітейлу Києва в 2017-19 роках ви можете придбати за посиланням.

Читайте також –

Застій на Київщині: продуктові мережі втратили інтерес до столичного регіону


To the latest news To popular news Підтримати редакцію

Share this news on social networks


Read also

Норвезький інвестиційний фонд для України оголосив про першу інвестиційну ініціативу, спрямовану на індустріальний парк M10 у Львові

Норвезький інвестиційний фонд для України оголосив про першу інвестиційну ініціативу, спрямовану на індустріальний парк M10 у Львові

20 листопада Інвестиційний фонд для України (Ukraine Investment Fund) — новостворений фонд під управлінням норвезького державного...
time icon   
  13