Спецпроект: Справа техніки- топ-7 мереж електроніки та гаджетів України за кількістю магазинів

Спецпроект: Справа техніки- топ-7 мереж електроніки та гаджетів України за кількістю магазинів

15.11.2018 08:11
  21793
rau

На які регіони роблять ставку лідери вітчизняного ринку техніки та електроніки, в яких форматах воліють розвиватися, і де відкривати нові магазини.

Read in English

Асоціація рітейлерів України презентує масштабне дослідження ринку побутової техніки, електроніки та гаджетів. Ми проаналізували сім найбільших мереж, з площею магазинів від 100 кв. м (крім монобрендових магазинів), що пропонують побутову та комп’ютерну техніку, мобільні пристрої та аксесуари. Основне завдання: з’ясувати, скільки всього торгових точок у лідерів ринку, в яких регіонах вони представлені, чи  вважають за краще відкривати магазини в обласних центрах або не зневажають і невеликими містами, розвиваються в форматі стріт-рітейл або роблять ставку на об’єкти в торгово-розважальних центрах. Всі дані бралися з відкритих джерел, в звіті враховувалися торгові точки, зазначені на офіційних сайтах компаній на 20 жовтня 2018 року.

Україна

Безперечний лідер за кількістю магазинів техніки, електроніки та гаджетів – Алло. На 20 жовтня мережа налічувала 363 точки – в два з гаком рази більше, ніж у найближчого переслідувача. При цьому варто відзначити, що в цю кількість включені в тому числі й магазини, що працюють під усіма брендами групи компаній: Алло, Київстар, Xiaomi та іншими.

Друга мережа за кількістю магазинів і перша за сумарною торгової площі – Фокстрот. На третьому місці – його одвічний конкурент Ельдорадо. Звертає увагу четверта позиція в рейтингу мережі Територія Твоєї Техніки – ТТТ, але серед 120 об’єктів компанії є багато точок, відкритих під брендами-партнерами: Київстар, Lifecell, Vodafone.

Практично всі рітейлери представлені у всіх географічних регіонах України. Єдиний виняток – Цитрус: компанія до цих пір не відкрила жодного магазину в Західній і Північній Україні (якщо не враховувати Київ), зосередившись на розвитку в південних областях і столиці.

Крім того, саме Цитрус нарівні з MOYO зробив ставку на розвиток в великих містах: майже 90% торгових точок цих мереж припадають на обласні центри і Київ. Решта гравців ринку вирішили не ігнорувати невеликі міста. А самими космополітами виявилися Алло, Фокстрот і Comfy: практично половина їх об’єктів розташована поза обласними центрами. Зрозуміло, в великих містах населення, як правило, більш платоспроможне, але ці три компанії явно зробили ставку на широке охоплення аудиторії та доступність для споживача.

Чия стратегія виявиться в підсумку більш успішною – покаже час.

Цікаво й те, який шлях розвитку обрали торгові мережі техніки, електроніки та гаджетів – працювати в торгових комплексах або відкривати об’єкти в стріт-рітейлі. І тут із загального ряду виділяються дві компанії. MOYO явно віддає перевагу ТРЦ – без малого 70% магазинів бренду представлені в торгових центрах. Цитрус, навпаки, вибирає стріт-рітейл: три чверті точок бренду працюють поза ТРЦ. Схожа стратегія й у Алло.

А ось інші не нехтують обома варіантами, причому рівніше всіх розподілила об’єкти між ТРЦ і стріт-рітейлом ТТТ.

Східна Україна

При аналізі Східної України, зрозуміло, не враховувалися окремі райони Донецької та Луганської областей, окуповані проросійськими бойовиками. Тому щодо розташування магазину в/поза обласнми центрами варто пам’ятати про застереження: по суті, в дослідженні як єдиний обласний центр східного регіону фігурує тільки Харків.

В цілому, за кількістю магазинів у різних мереж в Харківській, Донецькій і Луганській областях ситуація схожа з загальноукраїнської. Впевнено лідирує Алло, за ним – Фокстрот та Ельдорадо, а замикають «чудову сімку» Цитрус і MOYO. Ці компанії явно не відносять Схід України до пріоритетних для себе напрямків.

Найбільше магазинів техніки та електроніки зі зрозумілих причин в Харківській області, тому варто звернути увагу, що тут на другому місці несподівано виявилася ТТТ, випередивши «заклятих друзів» Фокстрот та Ельдорадо. Зате в Луганській не працюють відразу чотири мережі, що й не дивно: область і раніше не вважалася процвітаючою навіть за українськими мірками, а після вторгнення російських військ і початку бойових дій положення регіону стало ще гірше.

З огляду на застереження про обласні центри сходу країни, варто відразу звернутися до аналізу стратегій розвитку. MOYO вірно собі – обидва магазину компанії працюють в ТРЦ. Така ж тактика у Comfy. А ось Алло вважає за краще відкривати точки формату стріт-рітейл. Об’єкти Фокстрот розділилися рівно навпіл: по дев’ять об’єктів в ТРЦ і в стріт-рітейлі.

Північна Україна

У цьому регіоні представлені всі оператори, окрім Цитрус, який відкрив магазини тільки в Києві. Лідер незмінний – мережа Алло, а другий рядок виявився у ТТТ, для якої північні області опинилися у фокусі уваги. Причому в Чернігівській вона навіть вийшла на перше місце.

Що дивує: крен в сторону північного сходу. На Сумщині працює 24 магазини техніки та електроніки, а ось в Житомирській області – лише 18. Найбільш освоєн, що зрозуміло, столичний регіон, в першу, чергу, завдяки міст-супутникам Києва, де є платоспроможний попит.

Що примітно: всі рітейлери (за винятком відсутнього Цитрус і нечисленного MOYO), відкривають торгові точки в усіх населених пунктах, а не тільки в обласних центрах. І віддають перевагу стріт-рітейлу, що, втім, може бути пов’язано з нестачею якісних торгових центрів в Північній Україні. А достукатися до споживача потрібно.

Центральна Україна

Цей регіон традиційно є промисловим і фінансовим центром країни. Так що численність магазинів техніки та гаджетів не повинна дивувати: серед усіх географічних областей України саме тут їх найбільше. Крім того, регіон є базовим як мінімум для двох великих мереж – Алло та Comfy.

Тут працює майже третина всіх торгових точок Алло, причому 60% з них – в Дніпропетровській області. В інших областях регіону мережа представлена значно менше.

Цікаво, що це один з небагатьох регіонів, де магазини Цитрус працюють тільки в ТРЦ. Якщо для MOYO це – звична картина, то одеська компанія в даному випадку зрадила своєму принципу розвиватися в стріт-рітейлі. Втім, мова йде всього про п’ять магазинів, чотири з яких працюють в Дніпрі, а ще один – у Вінниці.

Решта оператори розумно поділили свою увагу між обласними центрами та іншими містами, а також збалансували свою представленість в ТРЦ і стріт-рітейлі.

Південна Україна

Південь країни – «домашній регіон» для Цитрус. І це добре помітно: більше половини об’єктів компанії працюють в цих трьох областях. Що дозволило їй вийти на друге місце за загальною кількістю торгових точок в регіоні. Швидше за все, якщо б в нашому дослідженні враховувалися і магазини техніки, розташовані в тимчасово окупованому Криму, ситуація була б дещо інша, але все одно ставка Цитрус на «малу батьківщину» очевидна.

Втім, і в цьому регіоні, за винятком Одеської області, де Цитрус випередив усіх, лідер все той же – Алло відкрило в два рази більше магазинів, ніж найближчі суперники. А ось MOYO на півдні практично відсутній – всього чотири магазини, з яких три – в Одесі та один в Херсоні.

Також цікаво, що Одеську, Миколаївську і Херсонську області фактично проігнорувала ТТТ – всього 12 точок, і виключно в центральних містах. Що стосується розподілу між стріт-рітейлом і ТРЦ – то в цілому картина збігається із середньою по Україні, хіба що незвично багато в торгових комплексах магазинів Comfy.

Західна Україна

Захід країни останнім часом стає магнітом для рітейлерів – практично всі провідні гравці українського ринку роздрібної торгівлі стрімко освоюють цей регіон. І мережи побутової техніки та електроніки – не виняток. Поки не прагне на Захід тільки Цитрус, але, не виключено, що поява якісних торгових центрів і зростання добробуту населення підштовхне одеситів до експансії ще й в цьому напрямку.

Зате Фокстрот тут представлений дуже широко, і, з огляду на різницю в форматах між ним і Алло, можна сміливо стверджувати, що саме Фокстрот – лідируюча мережу техніки та гаджетів в Західній Україні.

Для всіх гравців ринку ключовою, що цілком зрозуміло, є Львівська область. Саме тут зосереджена чверть всіх магазинів електроніки та гаджетів. За кількістю все одно попереду Алло, але по площах і загальній вазі для рітейлу техніки в області у Фокстрот суперників немає.

Що характерно: всі оператори однозначно зробили ставку на обласні центри – на відміну від інших регіонів, навіть у Алло і Фокстрот більше половини об’єктів розташовані у великих містах. Вибір між стріт-рітейлом і ТРЦ в західних областях України ускладнений тим, що за винятком Львова, нових якісних ТРЦ в регіоні небагато. Тому компанії волею-неволею змушені відкриватися поза торговельними комплексів. Навіть такий традиційний в цьому питанні гравець як MOYO.

Київ

І, нарешті столиця. Найбагатше, платоспроможне та привабливе для рітейлерів місто. Природно, тут представлені всі оператори, і для багатьох з них Київ забезпечує значну частину загального доходу.

Лідирують за кількістю магазинів техніки в столиці Алло і ТТТ, за ними слідують Фокстрот і Eldorado, а найменше торгових точок серед лідерів ринку – у Comfy. Втім, 150 магазинів в Києві тільки у «великої сімки» – більш ніж вражаючий показник.

 

І що добре помітно: саме в столиці рітейлери воліють в основному працювати в ТРЦ, незалежно від тактики, яку використовують в інших регіонах. Comfy взагалі всі дев’ять своїх об’єктів розмістив в торгових центрах. І тільки MOYO – половину в ТРЦ, половину – в стріт-рітейлі.

У той же час це можна пояснити: такої кількості якісних торгових комплексів, в тому числі й відкритих за останній час, немає ні в одному з регіонів України. Але ж при цьому на найближчі роки заплановано введення в експлуатацію ще ряду знакових для рітейлу та девелопменту об’єктів.

Читайте також –

Спецпроект: Аналіз торгівельної нерухомості в регіонах України


To the latest news To popular news Підтримати редакцію

Share this news on social networks


Read also

Норвезький інвестиційний фонд для України оголосив про першу інвестиційну ініціативу, спрямовану на індустріальний парк M10 у Львові

Норвезький інвестиційний фонд для України оголосив про першу інвестиційну ініціативу, спрямовану на індустріальний парк M10 у Львові

20 листопада Інвестиційний фонд для України (Ukraine Investment Fund) — новостворений фонд під управлінням норвезького державного...
time icon   
  14