Скільки магазинів відкрили найбільші торговельні мережі України в 2018 році
Лідерами з відкриття нових магазинів в 2018 році стали АТБ, EVA, Епіцентр, Укрзолото, JYSK, Prostor, Fozzy, Алло, LC Waikiki, Золотий Вік та Intertop.
Цей матеріал також доступний російською мовою
Портал RAU продовжує підбивати підсумки роботи рітейл-компаній в 2018-му. Чергова публікація присвячена відкриттям нових магазинів найбільшими гравцями українського ринку в різних сегментах.
FMCG
Вже звично лідером за кількістю нових торгових точок в продуктовому рітейлі стала мережа АТБ. За підсумками 2018 року корпорацією було відкрито 80 нових дискаунтерів, з яких 34 розташовані в західному і 14 – в південному регіонах країни. Також компанія провела реконструкцію 42 магазинів. Станом на кінець 2018 року торгова мережа АТБ налічувала 990 торгових точок, розташованих в 253-х населених пунктах 22-х областей України. Швидше за все, планку в 1000 магазинів компанія подолає вже в першому кварталі 2019 го.
Інший лідер продуктового рітейлу України – Fozzy Group – в минулому році також продовжив відкриття магазинів флагманських брендів. Зокрема, мережа Сільпо поповнилася сімома новими торговими об’єктами, а також провела повну реконструкцію магазину в Тернополі. У мережі Фора почали роботу 12 нових магазинів.
Активно розвивався в 2018-му і Ашан, який відкрив сім торгових об’єктів. Зокрема, мережа поповнилася найбільшим гіпермаркетом Ашан Rive Gauche в Києві, а також почала розвиток двох нових форматів – супермаркетів і магазинів біля дому. Так, супермаркети Ашан Зоряний і Ашан Чорновола запрацювали в Дніпрі та Львові відповідно. А в Києві компанія відкрила чотири магазини біля дому Мій Ашан. Таким чином до кінця року мережа Ашан в Україні об’єднувала вже 27 торгових точок.
Мережа Novus в 2018 році відкрила п’ять нових об’єктів. Чотири з них почали роботу в Києві, в тому числі– магазин преміального формату в столичному ТЦ Good Life. Ще один магазин українського рітейлера з литовським корінням відкрився в Ірпені Київської області. Загальна площа нових маркетів Novus склала майже 11 000 кв. м, торгова – 6 350 кв. м. На кінець року мережа налічувала 43 магазини в Україні.
Також по п’ять нових супермаркетів в минулому році відкрили мережі Еко маркет і Varus. Перша поповнилася двома магазинами в Києві, і по одному в Луцьку, Білій Церкві (Київська обл.) та Вараші (Рівненська обл.). Також компанія провела вісім реконструкцій маркетів, в ході яких змінила дизайн, фасад та торгівельне обладнання магазинів. Що стосується мережі Varus, то її супермаркети у 2018-му відкривалися тільки в Дніпрі й Кривому Розі. Також після реконструкції був відкритий оновлений магазин рітейлера з відеостінами в Дніпрі. Таким чином, торгова площа мережі Varus в минулому році зросла на 4200 кв. м.
Великий західно-український рітейлер Пакко Холдинг у 2018 році відкрив три нових торгових об’єкта різних форматів. Зокрема, у Вараші Рівненської області розпочав роботу супермаркет Вопак торговою площею 550 кв. м. В Івано-Франківську рітейлер поповнився магазином Вопак Експрес площею майже 270 кв. м, а в Радехові Львівської області – оптовим магазином Пакко, площею близько 550 кв. м. Крім цього, компанія оновила маркет Вопак Експрес у Володимир-Волинському (Волинська обл.)
DIY і товари для дому
Мережа торгових центрів Епіцентр в минулому році відкрила п’ять нових ТЦ в Києві, Одесі, Миколаєві, а також Старокостянтинові та Славуті Хмельницької області. Загальна площа нових торгових об’єктів мережі виросла майже на 142 000 кв. м. Крім того, компанією було оновлено найперший ТЦ бренду в Києві, його площа збільшилася на 20 000 кв. м (з 17 000 до 37 000 кв. м). Таким чином на кінець року мережа Епіцентр об’єднувала вже 50 торгових центрів в 35 населених пунктах України.
Данський рітейлер товарів для дому JYSK в 2018-му відкрив в Україні 11 нових магазинів, три з яких (в Хмельницькому, Харкові та Одесі) почали роботу в останній місяць року. Крім них, нові торговельні об’єкти мережі запрацювали в Києві, Вінниці, Хмельницькому, Харкові, Борисполі та селищі Гатне в передмісті столиці. Ще два магазини в Києві були перевідкриті в новому форматі.
Мережа Агромат за рік відкрила чотири нові магазини: два в Хмельницькому і по одному в Києві та Одесі. Крім цього, компанія на 2000 кв. м розширила площу спеціалізованого комплексу з продажу плитки та сантехніки на вулиці Булаховського в Києві – до 16 000 кв. м, а також запустила новий інтернет-магазин. Зараз мережа торгових точок компанії налічує вже 18 магазинів по Україні.
Торгова мережа Butlers за рік поповнилася двома магазинами в регіонах. У березні 2018 року компанія відкрила нову торгову точку в херсонському ТРЦ Fabrika, а в серпні – в одеському City Center. До кінця року мережа бренду налічувала 11 магазинів в Україні. Крім Одеси і Херсона компанія представлена в Києві, Дніпрі та Львові.
Фанцузскій рітейлер Leroy Merlin в минулому році нових магазинів не відкривав, однак повідомив про плани запуску DIY-гіпермаркету весною 2019 року в одеському ТРЦ Riviera. Торговий об’єкт Leroy Merlin в Одесі займе площу в 10 500 кв. м і розміститься в окремій від ТРЦ будівлі. Магазин стане вже п’ятим для компанії в Україні і першим за межами Києва.
У сегменті товарів для дому також слід відзначити відкриття нового магазину українських брендів Всі.Свої на Хрещатику, а також виведення в Україну іспанською групою Inditex бренду Zara Home. Перший торговий об’єкт рітейлера, площею близько 550 кв. м, розпочав роботу в травні 2018-го в столичному ТРЦ Gulliver.
Крім цього, в минулому році свій вихід на український ринок офіційно підтвердив шведський меблевий гігант IKEA, який анонсував відкриття першого магазину в 2019 році в столичному ТРЦ Ocean Mall. Площа цієї торгової точки складе 6000 кв. м, асортимент – близько 7000 SKU. При цьому про подальші плани розвитку в Україні IKEA поки не говорить.
Побутова техніка, електроніка, гаджети
Активними в плані відкриттів та оновлень магазинів в 2018-му були й рітейлери сегменту техніки і електроніки. Так, мережа Eldorado відкрила дев’ять нових магазинів, а також виконала реформат 47 торгових об’єктів. На кінець року компанія об’єднувала 128 магазинів в Україні, 63 з яких вже працювали в новому форматі.
Мережа Comfy також запустила дев’ять нових об’єктів – три в Харкові, по одному в Києві, Дніпрі, Миколаєві, а також містах Фастів (Київська обл.), Охтирка (Сумська обл.) та Ірпінь (Київська обл.). Станом на кінець 2018-го в мережі Comfy працювало 93 торгові точки.
Рітейлер Алло в минулому році відкрив 60 нових магазинів в різних регіонах країни, наростивши загальна кількість торгових точок до 370. Також слід відзначити запуск компанією нового флагманського формату площею 500 кв. м. У мережі працює вже чотири таких торгових об’єкта: два в Харкові та по одному в Києві і Одесі.
Фокстрот починаючи з березня і по грудень 2018 року відкрив з нуля 15 нових фірмових магазинів в Україні, зробивши акцент на флагманах, і оновив ще 15 супермаркетів. Нові торгові точки компанії почали роботу в Києві, Дніпрі, Львові, Одесі, Хмельницькому, Маріуполі, Ковелі, Бердянську, Вараші, Новій Каховці та Першотравенську. Сумарна площа відкритих з нуля торгових магазинів склала близько 11 500 кв. м. До кінця 2018-го мережа компанії нараховувала 162 торгових об’єкти загальною торговою площею 153 000 кв. м.
Мережа ТТТ з початку 2018 року і по 25 грудня відкрила 35 нових торгових точок, збільшившись до 146 магазинів. У той же час в компанії відзначали, що технічне відкриття ще 11 об’єктів було заплановано на кінець грудня-початок січня. Тому загальна кількість відкритих за рік магазинів могла збільшитися.
Цитрус в минулому році відкрив нові магазини в Одесі (ТРЦ Gagarinn Plaza), Кривому Розі (ТРК Victory Plaza) і Черкасах (ТРЦ Lubava). Крім цього, компанія оновила і збільшила площу торгового об’єкта в столичному ТРЦ Dream Town, а також здійснила релокацію магазину в київському ТРЦ Lavina Mall. На кінець 2018-го мережа Цитрус налічувала 51 магазин, 8 сервісних центрів і 4 точки прокату.
Найбільша за кількістю торговельних точок мережа гаджетів – ЖЖУК – минулий рік закінчила з показником в 649 магазинів. З огляду на те, що на кінець 2017-го мережа об’єднувала 549 торгових об’єктів, чистий приріст мережі склав 100 магазинів. Як уточнили в компанії, відкриттів було набагато більше, однак також були закриття і релокації.
Торгова мережа MOYO в 2018-му відкрила два нових магазини в Києві: торгову точку в новому форматі в ТРЦ Dream Town, а також цілодобовий триповерховий склад-магазин площею 1500 кв. м на вулиці Марка Вовчка, 18 А, який став найбільшим в мережі MOYO. Крім цього, компанія перевідкрила в новому форматі два магазини в Києві: біля станцій метро Льва Толстого і Почайна. На кінець року в мережі працювало 44 торгових об’єкта.
Drogerie & Beauty
Рекордну для себе кількість магазинів в минулому році відкрила мережа EVA – 178. Таким чином, рітейлер побив свій же рекорд 2017 року, коли в мережі почали роботу 168 нових торгових точок. При цьому в компанії запевняють, що не мають наміру зменшувати оберти: мережа планує щорічно відкривати 150-200 нових магазинів. Інші пріоритети EVA на найближчі роки – нарощування частки ВТМ в товарообігу (з нинішніх 30% до 40%) і розвиток e-commerce.
Активним в плані масштабування був й інший великий гравець українського ринку drogerie – Prostor. Якщо на початку 2018-го мережа компанії об’єднувала 281 магазин, то вже до кінця року – 332 торгові точки в 110 населених пунктах України. Всього ж рітейлер відкрив за рік 63 нових магазини в 23 містах країни.
У порівнянні з EVA і Prostor, відносно небагато торгових об’єктів в 2018-му відкрила мережа Watsons – всього сім. Нові магазини компанії почали роботу у Львові, Івано-Франківську, Ужгороді, Вінниці, Миколаєві, а також Рогатині (Івано-Франківська обл.) і Городку (Львівська обл.). За кількістю магазинів мережа Watsons залишається другою в Україні після EVA, все ще істотно випереджаючи Prostor. На кінець 2018 року компанія об’єднувала 429 торгових об’єктів в країні.
Трохи більше активною була мережа корейської косметики ISEI. Рітейлер відкрив дев’ять нових магазинів: три в Києві, два у Харкові, а також по одному в Черкасах, Одесі, Чернігові та Ірпені Київської області. Таким чином до завершення року мережа налічувала 74 торговельних об’єкти, три з яких працювали в новому форматі Beauty Market Isei.
Британський бренд косметики LUSH за рік запустив три торгові точки, збільшивши мережу до 15 магазинів. А мережа Yves Rocher відкрила шість нових бутиків, п’ять з яких – у столиці, ще одна – в Запоріжжі. Таким чином мережа зросла до 92-х торгових точок.
Лідер парфумерного рітейлу України – Brocard, відкрив чотири магазини і один оновив: в столичних ТЦ Rive Gauche, Gorodok Gallery і Gulliver, а також одеських ТЦ Європа і City Center (Західний). Станом на кінець року компанія Брокард-Україна об’єднувала 92 магазини Brocard, чотири торгові точки M.A.C. і один Kiehl’s.
Fashion
Один з найбільших гравців українського ринку fashion-рітейлу – компанія Intertop Ukraine – в 2018 році відкрила 11 нових магазинів. Зокрема, мережу компанії поповнили три торгові точки Intertop в Києві, Тернополі, Сумах та три магазини Skechers в Дніпрі, Одесі, Львові. Також Intertop запустив нові магазини ECCO (ТРЦ King Cross Leopolis, Львів), Geox (ТРЦ Lavina Mall, Київ), Napapijri (ТРЦ Lavina Mall, Київ), Armani Exchange (ТРЦ Lavina Mall, Київ) і outlet одягу Birka в столичному ТЦ Globus .
Польський рітейлер LPP за рік відкрив п’ять нових торгових об’єктів: House (Полтава), два Sinsay (Київ та Полтава), а також два Reserved (Київ та Рівне). Крім цього, компанія перенесла і розширила полтавський магазин Cropp в ТРЦ Екватор, київські House в ТРЦ SkyMall і Cropp в ТРЦ Піраміда, а також Reserved у львівському King Cross Leopolis. Ще в одній торговій точці (Reserved в ТРЦ SkyMall в Києві) було проведено повне оновлення.
Продовжив активне масштабування мережі в 2018-му і турецький бренд LC Waikiki, який відкрив 10 нових магазинів. Так, три нових об’єкти компанії почали роботу в Києві (ТРЦ Rive Gauche, Рітейл Парк Петрівка, ТРЦ Караван), по одному у Львові (ТРЦ King Cross Leopolis), Одесі (ТРЦ FontanSky), Херсоні (ТРЦ Fabrika), Луцьку (ЦУМ) , Харкові (ТРЦ Караван), Вінниці (ТРЦ Sky Park) та Рівному (ТРЦ Zlata Plaza). До кінця року українська мережа LC Waikiki об’єднувала вже 29 магазинів в країні.
Інший великий представник турецького рітейлу в Україні – Colin’s, поповнився трьома новими торговими точками: в київських ТРЦ New Way і Рітейл Парку Петрівка, а також харківському ТРЦ Ave Plaza. Ще в чотирьох магазинах було проведено розширення і релокацію в рамках ТРЦ. Зросли і переїхали торговельні точки в одеському ТРЦ Riviera, дніпровському Мост Сіті, івано-франківському Арсен і столичному Globus. Таким чином до завершення 2018-го мережа Colin’s в Україні налічувала 63 магазини в 29 містах.
Компанія ARGO у 2018-му запустила вісім нових точок продажів: два Orsay в Києві (ТРК Проспект і стріт-рітейл) і один в Харкові (ТРЦ Дафі), Liu Jo в Києві (ТРЦ Gulliver) і Одесі (стріт-рітейл), Parfois в Києві (ТРК Проспект), а також мультибренд ARGO в столичному Рітейл Парку Петрівка і два корнери бренду Scotch & Soda в київському ЦУМ.
Не відставали в активності розвитку мереж і українські бренди одягу. Так, VOVK відкрив 11 студій: шість в Києві (одну в стріт-рітейлі, інші – в ТРЦ Sky Mall, ТЦ Globus і три в ТРЦ Lavina), по одній в Чернігові (ТРЦ Hollywood), Чернівцях (ТРЦ Depot Center), Полтаві (ТРЦ Екватор), Вінниці (стріт-рітейл) та Рівному (стріт-рітейл). Із них були запущені дві студії нової мережі VOVK Accessories в Києві (ТРЦ Lavina Mall). Станом на кінець 2018-го один з найбільш швидкозростаючих українських брендів одягу об’єднував вже 35 студій в країні.
Arber Fashion Group в минулому році відкрив вісім нових торгових точок: чотири магазини Arber в Києві (ТРЦ Gulliver, Dream Town, Globus, Піраміда), по одному в Харкові (ТРЦ Караван) і Черкасах (ТРЦ Depot Center), і два Arber Magastore – в Києві (ТРЦ Променада) і Дніпрі (ТРЦ Приозерний). Також компанія провела реконструкцію і відкрила в новому форматі три одеських магазини Arber.
Дитячі товари
Торгова мережа Будинок Іграшок в 2018-му відкрила п’ять нових магазинів: два в Києві (ТРЦ SkyMall і Космополіт), по одному в Кременчуці (ТЦ Амстор), Полтаві (ТРЦ Конкорд) і Одесі (ТРЦ City Center, II черга). Також компанія розширила торговий об’єкт в запорізькому ТРЦ City Mall, провела реновацію магазинів в Одесі (ТРЦ City Center), Херсоні (ТРЦ Fabrika), Запоріжжі (ТРЦ Аврора). Ще одна торгова точка рітейлера – в столичному ТЦ Silver Breeze – переїхала на нову локацію.
Mikki в 2018 році запустив в роботу чотири торгові об’єкти. З них один новий Mikki в Білій Церкві, два ребрендинга і реформата торгово-ігрових магазинів MYplay, а також одне відкриття MYplay спільно з рітейлером техніки і електроніки Comfy. Всі три торгові точки MYplay компанія відкрила в Дніпрі, але вже в лютому цього року планує запуск цього формату і в Києві.
Мережа Bembi за рік відкрила три власних і два франчайзингових магазини. Партнерські торговельні точки бренду дитячих товарів почали роботу в Рівному (ТРЦ Екватор) і Івано-Франківську (ТРЦ Велес), а власні – в Одесі (ТРЦ Сіту Centеr Котовський), Києві (ТЦ Орнамент) та Запоріжжі (ТРЦ Аврора). Таким чином до кінця року загальна кількість магазинів бренду в Україні зросла до 37.
Практично не відкривала нових магазинів в минулому році мережа Антошка. При цьому в компанії працювали над ефективністю та оновленням існуючих торгових точок. Зокрема, рітейлер здійснив релокацію двох магазинів (в Одесі та Бучі Київської області), а також реконструював три торгових об’єкти в Одесі.
Ювелірний рітейл
Дуже активно росла в 2018 році мережа ювелірних супермаркетів Укрзолото. За минулий рік вона відкрила 28 нових торгових об’єктів, наростивши загальну кількість магазинів мережі майже в 2,5 рази – до 48. Більшість нових торгових точок компанія відкрила в Києві – дев’ять, по дві почали роботу в Вінниці та Одесі.
Багато відкриттів в минулому році було і у компанії Золотий Вік. У 2018-му році в ювелірній мережі було відкрито 43 нових магазини під однойменним брендом, а також частина торговельних об’єктів під іншими вивісками. Мережа компанії об’єднує вже більше 400 магазинів у 150 містах країни.
Мережа бренду KSD Aurum збільшилася на чотири магазини. У квітні минулого року компанія відкрила торговий об’єкт в столичному ТРЦ Smart Plaza, в травні – в харківському ТЦ Магелан, а влітку – новий магазин в Черкасах. Закінчив рік ювелірний рітейлер відкриттям магазину в київському ТЦ Globus, який став 45-м в торговельній мережі компанії.
Ювелірний бренд SOVA в минулому році відкрив чотири нові торгові точки – три в Києві і одну в Одесі. У столиці магазини рітейлера почали роботу в ТРЦ Gulliver, Dream Town і Проспект, в Одесі – в ТРЦ City Center. Зараз мережа нараховує 20 магазинів в Україні, а в 2019-му планує зміцнювати позиції в тих містах, де компанія вже представлена.
Читайте також –