Ровена Берд, співзасновниця LUSH: Україна у нас на третьому місці
Чого очікувати українському ринку від LUSH в 2018 році і з якими проблемами в бізнесі стикається британський бренд в нашій країні.
Британська мережа магазинів свіжої косметики ручної роботи присутня в Україні з 2007 року. Зараз вона включає 13 магазинів в найбільших містах країни, а 15 лютого 2018 року, в новому київському ТЦ Rive Gauche, почне свою роботу ще одна торгова точка.
Коли святкувався перший ювілей роботи компанії в Україні, країну відвідала одна із засновниць бренду Ровена Берд. В інтерв’ю RAU Ровена і заступник директора компанії LUSH Україна Олена Сургай розповіли про плани розвитку мережі, проблеми на українському ринку, фінансові результати за минулий рік, і чому інші виробники косметики вважають, що LUSH – це божевілля.
-Наскільки успішна українська «дочка» мережі?
– Серед 22 країн, якими я займаюся, Україна знаходиться на третьому місці. В українського LUSH один з найвищих співвідношень LFL (зростання продажів у порівнянні з минулим роком), що не може не радувати. Тому ми плануємо робити ставку на Україну і в подальшому.
– Чого очікувати від LUSH в 2018 році?
– В Україні однозначно потрібні магазини великих розмірів, і це мета на 2018 рік. Коли і де вони відкриються, поки важко сказати: ми розглядаємо різні варіанти. Поки почати рік ми плануємо з відкриття порівняно невеликого магазину площею 30 кв. м в ТРЦ Rive Gauche з подальшими планами перенести його в другу чергу ТРЦ. Так само ми плануємо оновлення деяких регіональних магазинів.
– Чи є плани заходити в інші ТРЦ?
– Поки в розробці. Ми уважно моніторимо український ринок і розглядаємо різні можливості. З ким у нас складеться – буде зрозуміло трохи пізніше.
– Як би ви охарактеризували український ринок? Що з ним зараз відбувається?
– Український ринок – це постійна боротьба і концентрація зусиль, гнучкості і креативності.
– З якими труднощами стикаєтеся?
– Як каже наш генеральний директор в Україні «Ми все можемо, тому що знаємо, що можемо все». Труднощі змушують працювати ефективніше. З того, що можу відзначити – проблеми з пошуком персоналу в магазини. Впевнена, що з цим стикаються багато компаній в українському рітейлі. Ми намагаємося залучати та утримувати кращих.
Також сильно впливає нестабільність економіки.
– Як вирішуєте проблему з персоналом?
– Ми багато уваги приділяємо освіті та тренінгам для персоналу. Кращих відправляємо на навчання до Англії і в інші країни. Це дає співробітникам додаткову мотивацію.
– Як створити хорошу команду?
– Потрібно працювати з людьми, які подобаються. Всі керівники LUSH присутні на Facebook і відкриті для своїх співробітників. Кожен з них може запропонувати свою ідею, наприклад, щодо дизайну упаковки. Якщо ідея сподобається багатьом, вона буде реалізована і в інших країнах. Мені дуже подобається українська вишивка, можливо одного разу ми зробимо упаковку з її зображенням.
– Чим відрізняється LUSH від інших косметичних брендів?
– Багато хто думає, що те, що робить LUSH – це божевілля. Наприклад: навіщо видавлювати свіжі лимони, якщо можна купити у постачальника лимонний сік? Навіщо купувати свіжі фрукти, якщо можна придбати готову есенцію? Ми сильно зменшуємо свою маржу, тому що вважаємо за краще не тільки свіжі фрукти, але й ручну роботу. Для нас все це дуже важливо, тому що це усвідомлене рішення.
– Що планує бренд на світовому ринку?
– У 2018 році в Ліверпулі буде відкрито новий магазин площею 3000 кв. м. Зараз в розробці велика кількість нових продуктів. Перш за все – створення нової колекції декоративної косметики. Вона буде феноменальною.
– Які інноваційні продукти з’явилися в українських магазинах?
– Ще в різдвяній колекції у нас з’явилися тверді версії гелів для душу, скрабів та бальзамів для губ, кондиціонерів для тіла. Українські споживачі поставилися до неї дуже добре і, наприклад, тверді версії лімітованих кондиціонерів для душа були розкуплені за кілька тижнів, в той час як аналогічний продукт в банку ще можна знайти на полицях наших магазинів. Наш споживач любить інновації. В цілому в наших магазинах вже більше 35% продукції в твердому вигляді і без упаковки.
Читайте також –