Рейтинг року: кращі Facebook-сторінки українських рітейлерів, ресторанів і ТРЦ
Хто з рітейлерів, гравців e-commerce, ресторанів і торгових центрів став лідером за кількістю фоловерів у Facebook в 2018 році.
Цей текст доступний також російською мовою
2018 рік став для багатьох роздрібних гравців в Facebook рекордним. За минулий рік двоє рітейлерів подолали позначку в 300 000 шанувальників, четверо – в 200 000 фанів і лише один – не дотяг до 100 000. Якщо згадати, то в 2017 році лише семеро пройшли бар’єр в сотню тисяч. І хто сказав, що зміна алгоритмів Facebook у першому півріччі нашкодила? Всього лише виправдання для ледарів. Розглянемо детальніше, що відбувалося в рейтингу за останній рік і до чого це призвело.
Рітейлери в Facebook
Згідно з даними аналітичного сервісу Socialbakers, найпопулярнішими Facebook-сторінками серед рітейлерів в Україні за підсумками року стали Алло і Watsons Україна. Весь рік “жовту майку лідера” утримував Watsons, але до кінця року вперед вирвався Алло. Що більш, ніж заслужено: вирости за рік на 130 000 шанувальників- рекорд. У будь-якому випадку, рітейлерам ділити нічого, і переможцями в цій віртуальній грі справедливо буде назвати обох.
Не можна сказати, що в 2019 році хоча б одному з лідерів можна розслабитися – на третій позиції міцно закріпилася Лінія магазинів EVA з 298 000 фоловерів. Компанія не тільки за рік здвинула з третього рядка рейтингу JYSK Ukraine, але і претендує на першість в цьому дивовижному тріумвірі, що складається з однієї мережі магазинів техніки та електроніки і двох drogerie.
Непростий шлях очікував official page Антошка. В травні 2018 року дитячий рітейлер прорвався з сьомого місця на п’яте, залишивши позаду Intertop і JYSK, і добрався до четвертої позиції рейтингу. Дитячий магазин у першій четвірці змушує переконатися, що принаймні у вітчизняній Facebook-спільноті демографічний бум, і батьки з великим задоволенням спостерігають за новинками в цій соцмережі. Ще б пак, де ще в нашій країні черпати стільки інформації про новинки для дитячого дозвілля.
Закриває першу п’ятірку Intertop. Дивно, але незважаючи на всі перестановки на сусідніх позиціях навколо, Intertop за рік лише ненадовго втратив в позиціях, але потім надолужив їх, обійшовши JYSK Ukraine. Звання самого непохитного бренду в рейтингу Facebook тут забезпечено. Примітно, що рік тому, крім іншого, Intertop був єдиним fashion-рітейлером у всій 20-ці. Те почуття, коли навіть європейські бренди не можуть змагатися з вітчизняним виробником в фанатській любові, як мінімум, в Facebook. Компанію йому складають Mark & Andre Ukraine на 10-му місці і VOVK на 11-му відповідно. Українське не тільки модно носити, але і постити про нього в соцмережах.
JYSK Ukraine цього року тільки втрачав позиції, що, втім, не завадило йому поповнити армію шанувальників в Facebook на 30 000 людей. Відразу за ним слідує трійка магазинів техніки: MI Ukraine, Comfy і Citrus. Про протистояння цих official page можна розповідати довго. Рік тому ніщо не віщувало, що “цитрусовий” SMM так просяде – до літа Comfy і MI Ukraine підтяглися до позицій Фокстрот, а вже у вересні оточили з двох боків Citrus. Так на трьох з невеликим відривом рік і закінчили. Залишив Фокстрот позаду також Colin’s, причому тільки в останній місяць. Дистанція між ними в сотню фоловерів.
АТБ-маркет перші чотири місяці 2018 року не був у рейтингу, але завершує рік компанія на почесному 18-му місці. Гірше інших 2018-й в Facebook пройшов для Епіцентр К і Космо – втратили 8 і 5 позицій відповідно, але фіаско це назвати не можна. Фано-дивіденти в Facebook невпинно росли.
Замикає рейтинг Космо, якому хочеться побажати в наступному році підтягнутися і таки подолати психологічних бар’єр в сотню тисяч шанувальників. Дрібниця, а приємно.
E-commerce в Facebook
Rozetka завершує рік з феноменальними +500 000 фанів і 7-ю офлайновими торговими точками в Києві та Одесі. Вже в січні інтернет-супермаркет заслужено очолить традиційний топ українських рітейлерів.
Прикладу “зеленого” слідує також сімейний ювелірний бренд Kochut, який після відкриття в Києві першої офлайнової торгової точки, порушить усталений топ-3 офлайн-рітейлерів у Facebook. Міжнародним гігантам саме час задуматися – маленький ужгородський бренд на голову обходить більшість за кількістю шанувальників в Facebook.
В e-commerce-рейтингу взагалі багато дивного сталося за рік. modnaKasta стала Kasta, а Avon, наприклад, втратив з початку року близько 50 000 підписників і опустився з четвертого місця на дев’яте. Тут варіанти розвитку подій можуть бути самі різні, від очевидних – обіцяна з боку Facebook чистка ботів і мертвих сторінок, до неймовірних і забавних – дівчатка-школярки, що любили каталоги Avon з ароматними сторінками, підросли.
З цікавого в топі варто відзначити також позиції Make-up і все тієї ж Kasta. Позиції обох на третій і четвертій сходинці рейтингу за рік ні на крок не змінилися, навіть нудно. Втім з такою кількістю фанів складно очікувати з ними хоч який-небудь конкуренції. У Make-up армія фанів – 256 000 чоловік, у Kasta – 137 000. Найближчий переслідувач знаходиться в 30 000 фоловерах. Без SMM-зорельота тут не обійтися.
Стабільність позицій серед e-commerce гравців в 2018 році, як мінімум в Facebook, заслуговує захоплення.
З інших торгових майданчиків, що працюють онлайн, в Facebook помінялися місцями LeBoutique і Vilenna. Дебют року – за 27.ua. Якщо хто забув про онлайн-проект Епіцентру К, то точно не Facebook-користувачі. Гідне восьме місце в топі.
Замикає рейтинг інтернет-магазинів за кількістю шанувальників в Facebook, як і рік тому, онлайн-рітейлер Lamoda. Постійність наше все.
Фуд-рітейл в Facebook
Рейтинг фуд-рітейлу вперше був складений RAU в травні. Відзначився він дивовижним розмаїттям кафе і ресторанів, причому тільки третина представлених компаній — мережевики, решта — поодинокі столичні заклади, різного типажу, сегменту і наповнення. Втім за сім місяців нічого дивовижного тут не відбувалося – та ж перша п’ятірка з тих пір майже не змінилася. Абсолютним лідером є McDonald’s Ukraine, за ним – Козирна Карта і Salateira, так що якщо комусь буде цікаво, що ж воліють «люди» (офіційно зареєстрована назва користувачів Facebook), то саме ці три бренду.
Місцями помінялися Praha і Сушия, але дистанція залишилася в кілька сотень гурманів. Сімейний ресторан виявився трохи цікавішим “фейсбучним” обжерливцям, ніж японська кухня. Успіх для одиничного ресторану у віртуально-аморфному протистоянні з мережевим гігантом.
Шотландський дім-ресторан Whisky Corner у Києві, згідно з інформацією на його сторінці, не дарма зібрав одну з кращих в Україні колекцій шотландського односолодового віскі. Чи так це, міг би підтвердити або спростувати хтось із завсідників з 29 923 підписників, але оцінки і коментарі на сторінці ресторану приховані, от і піди розберися.
Фан-сторінка шанувальників піци Челентано ЕgоЇсти піднялася на один рядок – до восьмого місця, мережа ресторанів Mafia зберегла за собою 10-е місце, а Star Burger встиг втратити позицію і повернути її назад – 14-а сходинка в загальному заліку.
Випав з рейтингу Samogon Bar, його місце зайняв The Cake. Можна скільки завгодно сперечатися про переваги київської публіки, яка між двома цими закладами вирішує, але мабуть каву в столиці вважають за краще пити трохи частіше, ніж самогон.
ТРЦ у Facebook
І про підсумки Shopping center в Facebook. У листопаді 2018-го перше місце в рейтингу посів львівський Forum Lviv. Всього за рік торговий центр підріс на 40 000 нових фоловерів. Таке агресивне зростання на тлі традиційної пасивності в цьому сегменті для Facebook, а також безліч нестандартних рішень і активної роботи з аудиторією, і привели львівську команду до заслуженому результату.
В цілому вся перша трійка виглядає більш ніж переконливо – і по оформленню, і по наповненню. Столичні “тигри” – Ocean Plaza і Gulliver – підросли за рік на 15-25%.
Слідом за ними трохи підросла Мануфактура, що і дозволило їй зберігати весь рік свою четверту позицію. Але вже за нею розгорнулися справжні SMM-баталії з виносом тіл. Lavina Mall мало цікавило те, що ЦУМ і Victoria Gardens довго і вперто просувалися вгору по рейтингу. ТРЦ Lavina обрушилася на конкурентів зі своїми нескінченними концертами, святами і H&M, проти такої цілеспрямованості сильно не попреш. П’яте місце в річному рейтингу торгово-розважальних центрів у Facebook.
Одразу за ТРЦ Проспект, який весь рік відважно працював за принципом “ні кроку назад”, розмістилися дніпряни МІСТ-City. Нестримні хлопці рухалися до першої десятки, починаючи з 15-го місця. За рік цей ТРЦ встиг почати рухатися вперед і вгору, потім раптом напередодні маївки зажурився і почати втрачати фоловерів, але вже з червня-липня навколо нього весь світ топ кружив – то один столичний торговий центр обійде, то інший.
Для ТРЦ Dream Town минулий рік проходив в режимі повільного сповзання з 11 місця на 14-е. Начебто і не далеко, але виглядало все досить унило. Абсолютно несподівано в гру повернувся City Mall, витіснивши SkyMall.
Покинули рейтинг нині проданий ТРЦ Аладдін з невідомою подальшою долею. Його місце поперемінно зайняв спочатку в січні-лютому Космополіт, а з квітня маркет-молл Даринок. Де шопитися, а за ким стежити в Facebook – серцю не накажеш.
Якщо говорити про майбутнє рейтингу, то чимало для нього буде вирішувати поява довгоочікуваних нових гравців на ринку. Інша справа, хто з них буде робити ставку на Digital – час покаже.
Читайте також
Корисні оновлення для бізнесу в Facebook, Instagram і Telegram