Головна > Досвід > Нові формати > Від нафти до продуктів: як мережа АЗК WOG розвиває WOG Market
Від нафти до продуктів: як мережа АЗК WOG розвиває WOG Market

Від нафти до продуктів: як мережа АЗК WOG розвиває WOG Market

Цього року корпорація WOG твердо має намір відкрити перший WOG Market формату «магазин біля дому» поза АЗК. У пріоритеті – Київ.

 

В останні кілька років багато компаній, які торгують нафтопродуктами та супутніми товарами, різко активізували непрофільні для себе напрямки. В першу чергу – кафе і ресторани на АЗС, а також міні-маркети при заправних комплексах. Найбільш яскраві приклади: мережі WOG і ОККО, причому перша з них у розвитку ресторанно-продуктового напрямку просунулася далі конкурента. Компанія успішно відкриває WOG Cafe і поза власних АЗК, зокрема, в поїздах Інтерсіті, столичному аеропорту Жуляни і стріт-ритейлі. А магазини під брендом WOG Market працюють при кожній заправці (їх близько 400 по всій Україні), і поступово починають грати все більш важливу роль в генерації доходу компанії.

У минулому році генеральний директор WOG Сергій Корецький говорив, що в планах розвитку мережі кав’ярень компанія рівняється на McDonald’s і Starbucks. Тоді він не розповів про плани розвитку WOG Market, але вже стало зрозуміло, що непаливному напрямку в компанії приділяють багато уваги. З 2016-му мережа декларувала амбітні плани: протягом декількох років відкрити 200 кафе та магазинів формату «convenience store» поза автозаправних комплексів. Правда, вже на наступний рік плани скорегували: мова йшла всього про 30 WOG Cafe до 2020 року, і про одне WOG Market на столичному автовокзалі Теремки. Автовокзал побудований, але так і не запрацював, відповідно, і перший магазин WOG поза АЗК також не відкрився.

Проте, від розвитку цього сектора в компанії не відмовляються. RАU розпитала керівника напряму WOG Market Ірину Хорунжікевіч про результати роботи маркетів в 2017 році, особливості програми лояльності і коли буде запущений перший «магазин біля дому» під брендом WOG.

Заправся їжею

За словами Ірини Хорунжікевіч, результати роботи непаливної напрямки компанії більш ніж задовільні. Приріст товарообігу маркетів в 2017-му становив 20% рік до року, при цьому середній чек виріс на 35%. В цьому році в корпорації розраховують втричі збільшити темпи зростання як мінімум за кількістю чеків. Частка товарообігу маркетів в непаливному напрямку становить 63%. «Але напрямок WOG Cafe більш маржинальний», – уточнює Ірина.

Зараз під брендом WOG Market працює близько 400 магазинів на автозаправних комплексах компанії. Зрозуміло, всі вони не «брати-близнюки»: торгові точки знаходяться в локаціях з різним трафіком, відрізняються за площею, асортиментом та рядом інших деталей. Втім, в основному в маркетах представлена ​​продукція цінових сегментів «середній» і «середній +», частка економ-сегмента становить близько 10%.

Час змін

У 2017 році компанія робила акцент не на відкритті нових АЗК, а на реконструкції і модернізації існуючих об’єктів. За друге півріччя 2017 року WOG реконструював 135 АЗК, в тому числі і маркети. «У них збільшили площу торгового залу, кафе і поліпшили зону санвузлів, все щоб підвищити якість сервісу», – деталізує Ірина Хорунжікевіч. Це вже друга хвиля реконструкції – ще 100 точок модернізували за попередніх два роки.

Також в WOG Market істотно змінили асортиментну політику: скоротили кількість артикулів з 4000 до 2000 і зосередилися на популярних на ринку і відомих споживачеві брендах і товарах. Якщо раніше значну частину товарів становили продукти тривалого зберігання – снеки, води, шоколад та інше – то тепер більш широко представлена ​​продукція нетривалого зберігання. У тому числі молоко і ковбасні вироби, сири і сиропродукти. На полицях магазинів вже з’явилися торгові марки Комо, Галичина, Лактония, Алан, Глобине, і інші. «Лише 15% відвідувачів АЗК не заходять в WOG Market або в WOG Cafe.Частіш за все вони купують каву або щось на перекус», – зазначає Ірина.

WOG Market біля будинку

На досягнутому в компанії зупинятися не збираються. Незважаючи на локальну невдачу з відкриттям першого магазину поза АЗК, WOG продовжує шукати можливість вийти на цей ринок. Зрозуміло, не відмовляючись від паливного бізнесу. Ще в 2016 році гендір мережі Сергій Корецький відзначав, що «рітейл буде відігравати визначальну роль в майбутньому розвитку. Так, електромобілі – це тренд в перспективі декількох років, як і мобільний телефон. Це питання часу”.

У минулому році запустити перший WOG Market у корпорації не вийшло. «Ми розглядали приміщення під маркети поза АЗК в центральній частині Києва. Але нам або не підходила площа, або були проблеми з під’їзними шляхами. Плануємо відкрити магазин в цьому році – це одне з основних наших завдань на 2018 й», – каже Ірина Хорунжікевіч.

Маркети будуть працювати в форматі «магазин біля дому» площею до 100 кв. м. Для
магазинів поза АЗК, асортимент WOG Market розширять, в тому числі за рахунок продукції категорії «фреш». У ньому будуть представлені товари власного виробництва WOG Cafe – десерти, другі страви, салати, сендвічі, бургери, хот-доги і інше.

Читайте також –

ОККО відкрила перший ресторан поза АЗК і збирається розвивати фудкорти (+фото)

Про автора
Дарья Златьева

Журналист

Всі статті від автора