Від нафти до продуктів: як мережа АЗК WOG розвиває WOG Market

Від нафти до продуктів: як мережа АЗК WOG розвиває WOG Market

19.03.2018 08:03
  5722
Дарья Златьева

Цього року корпорація WOG твердо має намір відкрити перший WOG Market формату «магазин біля дому» поза АЗК. У пріоритеті – Київ.

 

В останні кілька років багато компаній, які торгують нафтопродуктами та супутніми товарами, різко активізували непрофільні для себе напрямки. В першу чергу – кафе і ресторани на АЗС, а також міні-маркети при заправних комплексах. Найбільш яскраві приклади: мережі WOG і ОККО, причому перша з них у розвитку ресторанно-продуктового напрямку просунулася далі конкурента. Компанія успішно відкриває WOG Cafe і поза власних АЗК, зокрема, в поїздах Інтерсіті, столичному аеропорту Жуляни і стріт-ритейлі. А магазини під брендом WOG Market працюють при кожній заправці (їх близько 400 по всій Україні), і поступово починають грати все більш важливу роль в генерації доходу компанії.

У минулому році генеральний директор WOG Сергій Корецький говорив, що в планах розвитку мережі кав’ярень компанія рівняється на McDonald’s і Starbucks. Тоді він не розповів про плани розвитку WOG Market, але вже стало зрозуміло, що непаливному напрямку в компанії приділяють багато уваги. З 2016-му мережа декларувала амбітні плани: протягом декількох років відкрити 200 кафе та магазинів формату «convenience store» поза автозаправних комплексів. Правда, вже на наступний рік плани скорегували: мова йшла всього про 30 WOG Cafe до 2020 року, і про одне WOG Market на столичному автовокзалі Теремки. Автовокзал побудований, але так і не запрацював, відповідно, і перший магазин WOG поза АЗК також не відкрився.

Проте, від розвитку цього сектора в компанії не відмовляються. RАU розпитала керівника напряму WOG Market Ірину Хорунжікевіч про результати роботи маркетів в 2017 році, особливості програми лояльності і коли буде запущений перший «магазин біля дому» під брендом WOG.

Заправся їжею

За словами Ірини Хорунжікевіч, результати роботи непаливної напрямки компанії більш ніж задовільні. Приріст товарообігу маркетів в 2017-му становив 20% рік до року, при цьому середній чек виріс на 35%. В цьому році в корпорації розраховують втричі збільшити темпи зростання як мінімум за кількістю чеків. Частка товарообігу маркетів в непаливному напрямку становить 63%. «Але напрямок WOG Cafe більш маржинальний», – уточнює Ірина.

Зараз під брендом WOG Market працює близько 400 магазинів на автозаправних комплексах компанії. Зрозуміло, всі вони не «брати-близнюки»: торгові точки знаходяться в локаціях з різним трафіком, відрізняються за площею, асортиментом та рядом інших деталей. Втім, в основному в маркетах представлена ​​продукція цінових сегментів «середній» і «середній +», частка економ-сегмента становить близько 10%.

Час змін

У 2017 році компанія робила акцент не на відкритті нових АЗК, а на реконструкції і модернізації існуючих об’єктів. За друге півріччя 2017 року WOG реконструював 135 АЗК, в тому числі і маркети. «У них збільшили площу торгового залу, кафе і поліпшили зону санвузлів, все щоб підвищити якість сервісу», – деталізує Ірина Хорунжікевіч. Це вже друга хвиля реконструкції – ще 100 точок модернізували за попередніх два роки.

Також в WOG Market істотно змінили асортиментну політику: скоротили кількість артикулів з 4000 до 2000 і зосередилися на популярних на ринку і відомих споживачеві брендах і товарах. Якщо раніше значну частину товарів становили продукти тривалого зберігання – снеки, води, шоколад та інше – то тепер більш широко представлена ​​продукція нетривалого зберігання. У тому числі молоко і ковбасні вироби, сири і сиропродукти. На полицях магазинів вже з’явилися торгові марки Комо, Галичина, Лактония, Алан, Глобине, і інші. «Лише 15% відвідувачів АЗК не заходять в WOG Market або в WOG Cafe.Частіш за все вони купують каву або щось на перекус», – зазначає Ірина.

WOG Market біля будинку

На досягнутому в компанії зупинятися не збираються. Незважаючи на локальну невдачу з відкриттям першого магазину поза АЗК, WOG продовжує шукати можливість вийти на цей ринок. Зрозуміло, не відмовляючись від паливного бізнесу. Ще в 2016 році гендір мережі Сергій Корецький відзначав, що «рітейл буде відігравати визначальну роль в майбутньому розвитку. Так, електромобілі – це тренд в перспективі декількох років, як і мобільний телефон. Це питання часу”.

У минулому році запустити перший WOG Market у корпорації не вийшло. «Ми розглядали приміщення під маркети поза АЗК в центральній частині Києва. Але нам або не підходила площа, або були проблеми з під’їзними шляхами. Плануємо відкрити магазин в цьому році – це одне з основних наших завдань на 2018 й», – каже Ірина Хорунжікевіч.

Маркети будуть працювати в форматі «магазин біля дому» площею до 100 кв. м. Для
магазинів поза АЗК, асортимент WOG Market розширять, в тому числі за рахунок продукції категорії «фреш». У ньому будуть представлені товари власного виробництва WOG Cafe – десерти, другі страви, салати, сендвічі, бургери, хот-доги і інше.

Читайте також –

ОККО відкрила перший ресторан поза АЗК і збирається розвивати фудкорти (+фото)


To the latest news To popular news Підтримати редакцію

Share this news on social networks


Read also

Норвезький інвестиційний фонд для України оголосив про першу інвестиційну ініціативу, спрямовану на індустріальний парк M10 у Львові

Норвезький інвестиційний фонд для України оголосив про першу інвестиційну ініціативу, спрямовану на індустріальний парк M10 у Львові

20 листопада Інвестиційний фонд для України (Ukraine Investment Fund) — новостворений фонд під управлінням норвезького державного...
time icon   
  14