Як пройшов XII RAU Summit 2025 – підсумкова подія року в ритейлі та девелопменті (фоторепортаж)

Як пройшов XII RAU Summit 2025 – підсумкова подія року в ритейлі та девелопменті (фоторепортаж)

Сьогодні
Валерія Байда

3 грудня в КВЦ Парковий пройшов XII RAU Summit 2025 – щорічна підсумкова конференція для власників і топменеджерів компаній сфери роздрібної торгівлі та торговельної нерухомості. Головна тема цьогорічного саміту: «Переосмислення, швидкість змін і рух у майбутнє». Як це було – у фоторепортажі.

В умовах, коли ринок трансформується з небаченою динамікою, ритейл стикається з ключовими викликами: як переосмислити власну стратегію, адаптуватися до швидкості змін та визначити правильний вектор розвитку у майбутньому. Захід став не лише підсумком року для ритейлу та торговельної нерухомості, а й відправною точкою для формування нових стратегій, партнерств та інвестицій у 2026 році.

Загалом на саміті виступило понад 37 спікерів, що представляють різні напрямки сфери торгівлі, девелопменту, сегменту В2В та представники влади. Зокрема, Андрій Телюпа, заступник Міністра економіки, довкілля та сільського господарства України, Леся Карнаух, в. о. голови Державної податкової служби України, Андрій Жук, співзасновник та голова Асоціації ритейлерів України, Ярослав Тимочко, директор ТРК Victoria Gardens, БЦ Viking, M10 Lviv Industrial Park, Максим Гаврюшин, голова Української Ради Торгових Центрів, операційний директор Budhouse Group Роман Курицький, засновник Building Development, Михайло Гранчак, керуючий директор інвестиційно-банківського департаменту Dragon Capital, Василь Тофан, старший партнер та член інвестиційного комітету Horizon Capital, Денис Кудін, директор з корпоративної стратегії та розвитку Ukrnafta, Роман Корсак, генеральний директор інвестиційної групи VolWest Group, мережі «Наш Край» та SPAR, Тарас Коляда, СЕО мережі Подорожник, Сергій Потьомкін, сo-founder мережі Кібернетики, Владислав Другов, директор з продажу та розвитку Sinsay, Олег Садовський, співвласник та CEO мережі Gepur та інші.

Загалом XII RAU Summit 2025 відвідало понад 560 людей, зокрема, представники компанії LPP, Yasno, Eva, Аврора, Сільпо, Укрзолото, Comfy, WOG, Prostor, Maudau, Аптека Доброго Дня, АНЦ, Fly Kids, Подорожник, Алло, Meest Пошта, Flagman, ТРЦ Respublika Park, ТРЦ Подоляни, ТРЦ Екватор, ТРЦ Veles Mall, Puma, Кібернетики, KFC, Порт Сіті Груп, Dragon Capital, Vovk, ТРЦ Retroville, UPG, Novus, Ukrnafta, Фора, Adidas, Auchan, Епіцентр К, MasterZoo, LC Waikiki, Arricano, Lifecell, Comfy, Promodo та інші. 

Всього програма саміту включала в себе інтерв'ю та шість тематичних блоків. Цьогоріч саміт почався з інтерв’ю, в якому взяли участь Андрій Жук, співзасновник та голова Асоціації ритейлерів України, Максим Гаврюшин, голова Української ради торговельних центрів, операційний директор Budhouse Group та інтерв’юєр Микола Маранчак, редактор відділу «Споживчі ринки» в Forbes Ukraine. Експерти обговорили поточний стан ринку ритейлу та торговельної нерухомості, еволюцію взаємин між орендарями та орендодавцями та прогнози на 2026 рік.

Зокрема, Андрій Жук зазначив, що ті міжнародні компанії, які розглядають вихід в Україну зважують на безпекову ситуацію. Проте є показовий кейс  кількісне зростання польської компанії LPP. Також такі мережі як Lidl та Bedronka теж дивляться в бік нашої країни. Також Андрій Жук відзначив Metro Україна, які запустили Metro Fast Line. Також ТРЦ Nikolsky, в якому переробили паркінг під торгову площу. Виділив Pethouse та Gorgany, які цьогоріч вперше вийшли в офлайн. 

Андрій Жук, співзасновник та голова Асоціації ритейлерів України показав географію ритейлу

У ході бесіди Максим Гаврюшин, голова Української ради торговельних центрів, операційний директор Budhouse Group поділився оптимістичними новинами: цього року 11 нових ТЦ запрацює в Україні. Така сама кількість була в 2014 році. Якщо тенденція з будівництвом збережеться, в 2026 році ринок комерційної нерухомості вийде на рівень 2008-2009 років. Проте через війну та часті тривоги приблизно 11% робочого часу ТЦ не працювали, а клієнти почали менше часу проводити в ТЦ, зменшилася і кількість магазинів, які відвідують. Тобто  наразі відвідувачі йдуть в ТЦ з цільовим призначенням  чітко знають, що будуть купувати. Також експерт зазначив, що один з трендів 2025 року  вихід онлайн компаній в офлайн. Цьогоріч приблизно 40 компаній відкрили фізичні магазини. 

Максим Гаврюшин голова Української ради торговельних центрів розповів, що якби не повномасштабне вторгнення росії в Україну, Sturbucks працював би в Україні в 2022 році

Далі саміт продовжився першою сесію під назвою: «Виклики, гнучкість та трансформація бізнесу». Це була панельна дискусія, в якій взяли участь Тарас Коляда, СЕО мережі Подорожник, Сергій Потьомкін, сo-founder мережі Кібернетики, Владислав Другов, директор з продажу та розвитку Sinsay та модератор Яна Єрмакова, керівниця напряму аналітики Retail Association of Ukraine. Експерти обговорили, як працюють у режимі постійних атак ворога, блекаутів та втрати складських та торгових об’єктів і при цьому продовжують інвестувати як в розвиток бізнесу, так і в корпоративну освіту. Також експерти підняли важливе питання – взаємодії бізнесу та держави.

Тарас Коляда, СЕО мережі Подорожник поділився, що до 2025 року фармритейл був в стані "червоного океану": аптеки відкривалися двері в двері. Це погано для ритейлу, але добре для споживачів. Проте цьогоріч держава вирішила зарегулювати фармринок. І вже 9 місяць немає визначеності. Можливості мережі Подорожник – відкривати 400-450 аптек на рік, проте зараз через державне регулювання аптеки закриваються: станом на початок грудня закрилося 50 точок, ще 100 мають закритися. Ще одна проблема – посилення кадрового голоду. Для порівняння: в 2023/2024 випустилося 2345 фармацевтів. В 2024/2025 році 254 людини, в 2025/2026 – всього 195. Тож фармритейлу залишається конкурувати заробітною платою.

Тарас Коляда, СЕО мережі Подорожник демонструє, що зараз відбувається у фармритейлі

Сергій Потьомкін, сo-founder мережі Кібернетики розповів, що у ніч проти 4 липня через російську атаку було зруйновано єдиний логістичний хаб мережі Кібернетики. Було два прямих влучання. Але компанії вдалося оговтатися та зробити висновки, зокрема, у таких ситуаціях важлива швидкість реакції, наявність чіткого антикризового плану, гнучка логістика та сильні відносини з постачальниками, впевненність керівництва та прозора комунікація задля утримання команди. 

Сергій Потьомкін, сo-founder мережі Кібернетики показує, що загальні втрати компанії – 35 млн  грн

Владислав Другов, директор з продажу та розвитку Sinsay поділився, що попри війну польська компанія розвивається та зростає кількісно: цьогоріч зайшли в 70 нових міст України та працевлаштували 3000 співробітників. Також розповів про різні формати, зокрема, найменший магазин Sinsay має площу 320 кв. м, а флагман  2400 кв. м.

 Владислав Другов, директор з продажу та розвитку Sinsay зауважує, що 40% продажів – це саме аксесуари та товари для дому

Далі Сесія №2, яка присвячена інвестиціям, партнерству і трансформації бізнесу. У ній взяли участь Михайло Гранчак, керуючий директор інвестиційно-банківського департаменту Dragon Capital, Василь Тофан, старший партнер та член інвестиційного комітету Horizon Capital, Денис Кудін, директор з корпоративної стратегії та розвитку Ukrnafta, Роман Корсак, генеральний директор інвестиційної групи VolWest Group, мережі «Наш Край» та SPAR та модератор Олександра Некращук, заступниця головного редактора NV Бізнес. 

Спікери обговорили продаж і придбання активів, інтерес до західних регіонів та готовність інвесторів до нових проєктів, а також як трансформуються підходи інвесторів і фондів до управління портфельними компаніями. Зокрема, Михайло Гранчак, керуючий директор інвестиційно-банківського департаменту Dragon Capital розповів, що у війну домінують українські інвестори, бо вони адаптували свої стратегії до ситуації. Також навів кейс продажу Uklon компанії Київстар за $ 160 млн.

Михайло Гранчак, керуючий директор інвестиційно-банківського департаменту Dragon Capital закликав, що не треба чекати завершення війни, треба діяти в тих умовах, які є

Василь Тофан, старший партнер та член інвестиційного комітету Horizon Capital поділився, що щороку інвестують приблизно $ 70 млн. Також розповів, як інвестори допомагають портфельним компаніям, зокрема, вийти на новий ринок та обрати правильну стратегію, допомагають з рекрутингом та фінансуванням бізнесу. 

Василь Тофан, старший партнер та член інвестиційного комітету Horizon Capital відзначив, що компанія Аврора, яка є в потрфелі Horizon Capita знайшла "блакитний океан"

Денис Кудін, директор з корпоративної стратегії та розвитку Ukrnafta поділився, що коли Ukrnafta купували мережу Shell, розуміли, що дешевше купити, аніж будувати з нуля. І саме під брендом  Ukrnafta продається в два рази більше пального. Також розповів, що історично мережа має найменші земельні ділянки, тому за таких умов намагаються перетворювати "ларьки" на магазини, де клієнту буде зручно, адже основна маржа – в непаливному ритейлі. 

Денис Кудін, директор з корпоративної стратегії та розвитку Ukrnafta зауважив, що українську економіку врятують українські інвестори

Роман Корсак, генеральний директор інвестиційної групи VolWest Group, мережі «Наш Край» та SPAR сказав, що зважаючи, що мережі розвиваються за франчайзинговою моделлю, наразі партнер хоче не просто бренд, а рости та розвиватися з цим брендом.

Роман Корсак, генеральний директор інвестиційної групи VolWest Group, мережі «Наш Край» та SPAR розповів, що наразі компанія фокусуються на рестайлінгу та ребрендингу

Фото спікерів після завершення панельної дискусії

Після невеликої паузи на каву, де учасники саміту продовжили активний обмін досвідом, почалася сесія №3, присвячена інноваціям для бізнесу.

Першим в рамках цієї сесії виступили Єгор Павленко, CEO Live Animations та Наталя Середня, директорка з маркетингу Prostor. Експерти розповіли, як гейміфікація мотивує та перетворює користувача на лояльного клієнта та як ігри створюють довгострокову прив’язаність до бренду через позитивний досвід і регулярну взаємодію.

Єгор Павленко, CEO Live Animations та Наталя Середня, директорка з маркетингу Prostor показали, як запустили гейміфіковану гру "Б'юті трійка" та отримали +37% продажів товарів Henkel серед тих, хто грав в гру

Далі на сцені саміту Інна Турлюн, керівниця програми лояльності «Привіт» ПриватБанку. Спікерка розповіла, як AI у програмі лояльності «Привіт» щороку створює 735 млн персональних рекомендацій для клієнтів, що допомагають будувати довіру та поділилася кейсами Фокстрот, Аврора, WOG і 400+ партнерів.

Інна Турлюн, керівниця програми лояльності «Привіт» ПриватБанку, показує, як зростає self-service модель через Маркетинговий кабінет у Приват24

На сцені – Ігор Філіпенко, директор департаменту розширеної аналітики RBC Group розповів, чому більшість AI-проєктів провалюються та як «піраміда потреб для AI» допомагає вибудувати аналітику у правильній послідовності.

Ігор Філіпенко, директор департаменту розширеної аналітики RBC Group демонструє піраміду потреб для AI

У презентації «Електронні ТТН у 2026: як ритейл готується до переходу та впроваджує ключові кроки Василь Росада, керівник “Вчасно.ТТН” та Микола Чайка, директор з департаменту логістики «Санте-Алко» розповіли про Е-ТТН для алкогольної продукції та дали поради ритейлерам, як зрозуміти, що ви та ваші партнери вже готові до переходу на е-ТТН.

Далі на саміті з презентацією виступив Олег Лєсов, CPO eSputnik. Він розповів кейс мережі Будинок Іграшок – як AI та об’єднання онлайн і офлайн збільшують продажі компанії. Спікер зазначив вплив офлайн-покупок на рекомендаційні моделі, а також навів приклади інновацій з АІ, що генерують додаткові продажі.

Третю сесію саміту продовжив Станіслав Стояцький, Head of Brand Marketing, Checkbox та Дмитро Грущенко, Product owner of Retail Solutions, goodwine. Спікери розповіли про те, як здійснити квантовий стрибок і заощадити мільйони.

Станіслав Стояцький, Head of Brand Marketing, Checkbox назвав причини, чому ритейлери обирають Checkbox

Дмитро Грущенко, Product owner of Retail Solutions, goodwine поділився, як омніканальна фіскалізація працює на практиці

Наступним спікером в рамках третьої сесії була Ліна Сівура, Chief Marketing Officer у Pricer24 з презентацією: «Битва умов: конкуренція за рахунок оплати частинами в українському e-commerce». Спікерка розповіла що зараз  відбувається на ринку оплати частинами.

Ліна Сівура, Chief Marketing Officer у Pricer24 демонструє стратегічну аналітику

Сесію про інновації завершила Ольга Семчук, CEO програми лояльності Fishka. Спікерка демонструвала нейромережі та аналітичні моделі для утримання, залучення, рекомендацій і прогнозу відтоку.

Ольга Семчук, CEO програми лояльності Fishka демонструє, як робили просування нового партнера – Lokal

Після всі учасники та спікери заходу мали можливість поспілкуватися за обідньою перервою. 

Після перерви на обід, другу половину саміту відкрила сесія присвячена сучасним українським мережам. У панельній дискусії взяли участь Олег Садовський, співвласник та CEO мережі Gepur, Катерина Тємнікова, засновниця мережі KatySOHO, Юлія Томусяк, засновниця мереж Famo та Pinky, Іван Кришталь, співвласник та CEO мережі Cher’17 та модератор Юрій Копишинський, CEO Webpromo.

Власники українських компаній обговорили найбільші бар’єри сьогодні для нових гравців ринку, що може «зламати» ріст та які інновації (технології, маркетинг, формат магазинів чи сервісів) найбільше вплинули на успіх.

Зокрема, Олег Садовський, співвласник та CEO мережі Gepur поділився, що у повномасштабне вторгнення був момент, коли були на грані закриття. Зважаючи, що мережа Gepur сфокусована на вечірних нарядах для жінок, під час першого блекауту думали, що такий одяг втратить свою актуальність. Проте побачили іншу ситуацію: шалений ріст продажів. Провели опитування і зрозуміли, що клієнти шукають можливість повернути себе у "нормальність". 

Олег Садовський, співвласник та CEO мережі Gepur розповідає, для чого роблять жіночі конференції

Катерина Тємнікова, засновниця мережі KatySOHO також поділилася, що саме у війну почали активно відкривати офлайн магазини. Також спікерка зауважила, що українські споживачі дуже вибагливі та можуть не пробачити "нитку". Основні клієнти мережі KatySOHO – покоління зумерів та Альфа.

Катерина Тємнікова, засновниця мережі KatySOHO ділиться, що окрім любові до бренду, мають також і багато хейту

Юлія Томусяк, засновниця мереж Famo та Pinky поділилася, що у війну мережа мультибрендових магазинів косметики та парфумерії активно зростає кількісно. Також поділилася досвідом роботи магазину Famo в харківському ТРЦ Nikolsky, який розташований на -3 поверсі.

Юлія Томусяк, засновниця мереж Famo та Pinky зазначає, що окрім продукту споживачам потрібна емоція 

Іван Кришталь, співвласник та CEO мережі Cher’17 розповів, що основна ідея відео, які компанія знімає – зачепити увагу людей та виокремитися в інформаційному "шумі". 

Стартувала Сесія №5 під назвою «Місія: Детінізація. Як змінюється контроль і партнерство з бізнесом у 2025–2026 роках», в якій взяли участь Андрій Телюпа, заступник Міністра економіки, довкілля та сільського господарства України, Леся Карнаух, в. о. голови Державної податкової служби України та модератор Олексій Француз, керівник напряму Government Relations Retail Association of Ukraine.

У центрі дискусії – зміни у державному контролі, нові підходи до перевірок та можливості справжнього партнерства між бізнесом і владою. Спікери розповіли, що незабаром стартує страхування від воєнних ризиків. 

Андрій Телюпа, заступник Міністра економіки, довкілля та сільського господарства України ставить в приклад компанію Аврора, яка активно працює з українськими виробниками та експортує їх за кордон

Леся Карнаух, в. о. голови Державної податкової служби України наполягає, що не потрібно створювати бізнесу штучні перешкоди

Фото спікерів після дискусії

Після кава-паузи відбулася панельна дискусія, в якій взяли участь Ярослав Тимочко, директор ТРК Victoria Gardens, БЦ Viking, M10 Lviv Industrial Park, Роман Курицький, засновник Building Development, Петро Пуняк, співзасновник WR Group, Тетяна Чубак, директор з розвитку ТРЦ Подоляни, Галина Лакіш, комерційна директорка Lev Development та модератор Наталія Антоненко, CEO Порт Сіті Груп.

Спікери розповіли, як війна змінила стратегії девелоперів та ритейлерів, які формати майбутнього задають тон ринку та чи стають регіональні торговельні центри справжніми «community centers».


Ярослав Тимочко, директор ТРК Victoria Gardens, БЦ Viking, M10 Lviv Industrial Park зазначив, що в ТРЦ Victoria Gardens немає вакантності навіть на острівки 

Роман Курицький, засновник Building Development порівняв, що ТРЦ продає емоцію, натомість будувати невеликі ТЦ у війну актуальніше через швидку окупність

Петро Пуняк, співзасновник WR Group розповів переваги невеликих ТЦ

Тетяна Чубак, директор з розвитку ТРЦ Подоляни показала, як йде будівництво ТРЦ Подоляни та анонсувала відкриття на квітень 2026 року 

Галина Лакіш, комерційна директорка Lev Development розповіла, що будують сучасний ТЦ у Винниках

Фото спікерів після сесії

Після шести насичених сесій RAU Summit 2025 завершився невеликим вечірнім коктейлем, де гості заходу змогли в невимушеній атмосфері продовжити спілкування.


To the latest news To popular news Підтримати редакцію

Share this news on social networks


Read also