E-commerce України: підсумки 2018 року та прогнози на 2019-й (інфографіка)
За підрахунками експертів групи EVO, у цьому році український сегмент електронної комерції досяг 65 млрд грн, збільшившись за рік на 30%. Локомотивом розвитку, як і у 2017-му, виявилися маркетплейси.
Цей матеріал доступний російською мовою
Як вказав у своєму виступі під час підбивання підсумків року та презентації прогнозів на 2019-й директор з розвитку EVO Денис Горовий, цього разу була трохи змінена методика підрахунку: оцінювали не лише обіг товарів і послуг, а й вартість супутніх сервісів: реклами, просування, онлайн-оплати та доставки.
Підсумки року, що минає
Обіг фізичних товарів і послуг, придбаних онлайн у 2018 році, сягає 65 млрд грн. Виручка від їхньої реклами в соцмережах, на маркетплейсах та онлайн-ресурсах гравців ринку — 9,5 млрд грн. На доставці товарів, придбаних онлайн, оператори заробили 2,6 млрд грн, на онлайн-оплатах — 0,8 млрд грн.
Актуальні тренди 2019-го
«Ми очікуємо, що у 2019 році e-commerce збільшиться щонайменше на чверть», – підкреслив топ-менеджер.
Серед інших важливих тенденцій Денис відмітив, що зростає конкуренція між маркетплейсами та соцмережами й пошуковиками. Здебільшого рітейлери заробляють на продажах, а маркетплейси — на просуванні товарів і послуг. Це робить їх схожими саме із соцмережами та пошуковиками. Навіть більше: маркетплейси стали серйозним конкурентом пошуковиків. У США 55% покупців відразу шукають товар на Amazon, Etsy чи E-bay, оминаючи Google. В Україні частка прямого трафіку на Prom — 19%, Rozetka — 30%, ОLX — 44%, Aliexpress — 50%, і з початку 2017 року вона зросла в середньому на 5%.
Ще одна примітна тенденція: потужні гравці більше не діляться на офлайн- і онлайн-продавців, а створюють екосистеми довкола покупців. Клієнт не хоче обирати між шопінгом в інтернеті та фізичними магазинами. Йому одночасно важливі переваги офлайну та онлайну. Зокрема усюди товар має бути в наявності, оплата – зручною та безпечною, отримання та повернення – швидкими, а обслуговування – якісним. Також потрібні відгуки, які допоможуть обрати товар або перевірити сумлінність продавця. На часі й технологічні рішення, що спрощують вибір: доповнена реальність, костюм для вимірювання параметрів тіла тощо.
Рік для EVO
Також спеціалісти компанії вказують, що довіра до інтернет-покупок зростає. За рік на маркетплейсах EVO (Prom.ua, Bigl.ua, Crafta.ua, Shafa.ua) українці придбали товарів на 9,5 млрд грн та на 10,5 млрд гривень — на сайтах компаній на Prom.ua.
Загалом на маркетплейсах у 2018-му витратили на 54% більше, ніж за минулий рік. Водночас кількість замовлень зросла на 47%.
Зростає попит на товари повсякденного вжитку й дитячі товари. Найчастіше у 2018 році купували одяг, взуття, аксесуари, техніку, електроніку, товари повсякденного вжитку, товари для дому та саду, косметику й парфумерію.
Найбільш активно зростають такі категорії: товари для дітей, авто- і мото-, а також техніка й електроніка. «Ми очікуємо, що у 2019 році також зросте попит онлан-покупки на продуктів харчування», – завершив свій виступ директор з розвитку групи компаній EVO.
Читайте також –
Спецпроект: Український e-commerce в цифрах, фактах і картинках