Як Amazon побудував найефективнішу в світі службу доставки, використовуючи хаос

Як Amazon побудував найефективнішу в світі службу доставки, використовуючи хаос

18.03.2018 09:00
  747
Ukrainian Retail Association

За минулий рік Amazon доставив 5 млрд посилок і досягти цього вдалося зовсім не завдяки ідеальній впорядкованості процесів.

Журналістка портала Quartz Сара Кеслер побувала всередині складського приміщення компанії Amazon і поспілкувалася з операційним директором компанії в Індіані, Дейвом Алперсоном. Він почав працювати в Amazon ще в 1997 році на неповну ставку, а тепер керує роботою 18 величезних складів. В першу робочу зміну Дейв ходив між стелажів (на них були переважно книги) зі списком замовлених покупцями товарів. Тепер масштаби роботи змінилися, але в формулі швидкої доставки залишився той же ключовий елемент: повна хаотичність. Редакція AIN.UA приводить скорочений переклад матеріалу.

В рамках підписки на Amazon Prime, покупцям гарантують безкоштовну доставку товарів протягом двох днів. Всього в каталозі компанії 100 млн позицій, а за минулий рік Amazon доставив 5 млрд посилок.

Фото: dailymail.co.uk

Однак досягти цього вдалося зовсім не завдяки ідеальній впорядкованості процесів. Кеслер порівнює традиційний спосіб організації товарів з тим, який застосовує Amazon. Зазвичай, якщо на склад приїжджає поставка, скажімо, зубної пасти – співробітник шукає, де розміщена ця категорія товарів і транспортує коробку на полицю. В Amazon все інакше: коробку розпакують, а пасту покладуть туди, де є вільне місце.

Ніякого принципу організації товарів не існує: крім найбільших, їх не сортують за розміром або типом покупців, які швидше за все придбають продукт. Поставку з 50 тюбиків пасти можуть розтягнути в 50 різних місць.

Кеслер перераховує, що сама побачила на складі Amazon в Нью-Джерсі: коробка ірландського чаю межувала з настільною грою і соковижималкою. Для стороннього спостерігача це виглядає повним хаосом, але Amazon успішно користується такою системою вже 24 роки. Секрет в двох ключових складових: швидкості замовлень в онлайні і ретельному трекінгу розміщення посилок. Наприклад, якби існувала окрема полиця для зубної пасти, співробітнику довелося б довго до неї добиратися – а якщо поставку розбити на 50 окремих продуктів, пікер (так називають працівників складу) оформить замовлення набагато швидше. Точно так само і з наступним товаром, який покупець міг замовити.

Фото: dailymail.co.uk

Хаотичність допомагає економити місце – з огляду на те, що найбільший склад Amazon і так займає тисячі квадратних метрів, це дійсно важливо. Усередині складських приміщень може бути представлена ​​велика різноманітність товарів, проте багато їх не буде. Наприклад, на всьому складі може бути тільки одна упаковка пластівців – зате не залишиться незайнятого місця.

Ефективності додає і сама природа бізнесу, який веде Amazon – покупці не замовляють одразу 50 тюбиків пасти. Зберігати їх разом безглуздо, особливо з огляду на те, що розпакувати коробку з усією поставкою все одно довелося б. Функціонує система завдяки наручним комп’ютерам: кожен раз, коли співробітник кладе щось на полицю, він сканує штрих-код товару і штрих-код самої полиці. Таким чином ведеться облік всього що є на складі.

У 2012 році Amazon придбав виробника робототехніки Kiva Systems за $775 млн. З 2014 року компанія розгорнула на 25 з 149 складів більше 100 000 роботів.

Хоча саме машин часто називають запорукою успішної роботи логістичної системи, їх ефективність теж впирається в простоту і хаотичність зберігання товарів. Все розташовано за тим же принципом, а єдиною відмінністю є те, що робітники на роботизованих складах не йдуть до полиць. Це полиці їдуть до них – роботи Kiva схожі на коробки, які їздять по розмежуваній сіткою підлозі і пересувають полиці до службовців. Ті виконують звичні маніпуляції і зчитують штрих-коди. Слідом полиці їдуть на вільні місця.

Фото: Newsweek

І це працює. За оцінкою Deutsche Bank в 2016 році час, який потрібен на пошук товару на складі, упаковку та початок доставки, становив від 60 до 75 хвилин при використанні тільки живої робочої сили. Роботи скоротили його до 15 хвилин. Також ємність складів, обладнаних пристроями Kiva, наполовину вища.

В американському бізнесі система хаотичного розподілу набирає все більшої популярності: її використовують близько 50% великих рітейлерів. Вона ефективна, якщо у компанії обмежене місце, а час затребування і склад поставок непередбачувані. Не зупиняється в інноваціях і Amazon: компанія будує власні вантажні авіалінії, а також експериментує з дронами. Але все, як зауважує Кеслер, починається зі складу.

Джерело: AIN.UA

Читайте також – 

Доставка по-новому: Як виглядає інноваційний термінал Нова пошта (фоторепортаж)


До останніх новин До популярних новин Підтримати редакцію

Раз на тиждень

ми будемо відправляти Вам 

найцікавіші новини тижня


Поділіться цією новиною в соціальних мережах


Читайте також

Кейс лідерства: як LG вже декілька років утримує позицію одного з лідерів на ринку електроніки та побутової техніки в Україні

Кейс лідерства: як LG вже декілька років утримує позицію одного з лідерів на ринку електроніки та побутової техніки в Україні

Це підтверджує її статус переможця в головній бізнес-премії країни «Вибір року», яка визначає найкращі бізнеси у своїй...
time icon  
  129
Усі новини ринку