У теплі та затишку: як за 32 000 грн створити власний бренд пледів, що продаються по всьому світу

У теплі та затишку: як за 32 000 грн створити власний бренд пледів, що продаються по всьому світу

10.08.2018 08:05
  279
rau

У самий розпал кризи Олег Михайлов і Ярослав Яковенко вирішили створити власний бізнес. Тепер їх продукція продається у власному інтернет-магазині, офлайновой торговій точці, а оборот досягає 150 000 грн в місяць.

Портал kfund-media опублікував незвичайну історію бренду, який принципово позиціонує себе не як made in Ukraine, а як «Product of Ukraine» – бізнес-кейс двох партнерів, які змогли із мінімальними вкладеннями створити компанію, серед замовників якої – клієнти з усього світу. RAU публікує адаптовану версію матеріалу (фото: kfund-media).

Ідея про створення виробництва пледів прийшла Олегу Михайлову та Ярославу Яковенко ще у 2013 році. Тоді двоє друзів тільки закінчили вузи і роздумували над подальшою долею. Ярослав, дизайнер за освітою, вмовив Олега спробувати сили в спільному бізнесі. Так з’явилася торгова марка українських пледів Woolkrafts.

Все українське

Спочатку полотно для виробництва бізнесмени шукали за кордоном: в Індії, Італії, Бельгії, Австралії. «На наші запити відповіла тільки Індія. Але їх зразки, на жаль, були не кращої якості, нічим не відрізнялися від бюджетних українських варіантів», – згадує Олег Михайлов.

У січні 2014-го відбулася різка девальвація гривні: вартість одного долара виросла з 7,99 грн до 10,95 грн. Через це партнери відкинули ідею про міжнародне виробництво та стали шукати постачальника серед українських підприємств.

Пробні 6000 м вовняного полотна за 10 000 грн друзі купили в Чернігові. Шість дизайнів пледів розробив Яковенко, розкриєм і пошиттям займалися місцеві ательє. Таким чином Михайлов і Яковенко створили продукт повністю українського походження.

«Ми навіть на ярличках написати не Made in, а«Product of Ukraine». Це принципово, бо і розробка дизайну, пошиття, матеріали, упаковки – все українське», – підкреслює Михайлов.

В старт проекту партнери вклалися в рівних частках – по 16 000 грн. Гроші пішли на перші зразки, логістику, обладнання.

Клуб любителів пледів

1 липня 2014 року молоді підприємці продали за 600 грн свій перший плед на фестивалі «Свято першої полуниці» в Феофанії. Середня ціна на пледи в магазинах тоді була в три рази нижче.

Перший успіх підбадьорив бізнесменів, і вони самостійно розробили власний інтернет-магазин. Перші доставки здійснювали самі, видаючи себе за кур’єрів. А склад товарів був у квартирі Олега.

Просування нового бренду забезпечили картки «любителів пледа» з 10% знижкою та сарафанне радіо. За літо друзі продали всю першу колекцію. Виручені гроші вклали у виробництво наступної. Для неї Яковенко розробив 10 нових дизайнів.

Незабаром було отримано і перше корпоративне замовлення – 120 пледів для співробітників українського підрозділу компанії JTI (Japan Tabacco Intarnational).

Експеримент, колаборація і маркетплейс

Підприємці розділили між собою обов’язки. Яковенко взяв на себе маркетинг і дизайн, а банкір за освітою Михайлов – фінанси й організацію бізнес-процесів. Через рік підприємці відкрили власний офлайновий магазин та орендували приміщення під склад і цех пошиття. Просування здійснювали через дизайнерські маркетплейси.

«Спочатку підключили німецький сервіс MONOQI. Звичайно були Etsy і Amazon … У нас багато корпоративних замовлень», – каже Яковенко.

Підприємці постійно експериментують з асортиментом, упаковкою та дизайном. На їхньому рахунку кілька оригінальних колаборацій зі світовими дизайнерами. Спільно з Ліліт Саркісян вони створили колекцію в’язаних пледів з гранатами. З американським ілюстратором Brendan Monroe – пледи з 3D-ефектом. Woolkrafts співпрацюють з брендом Woofit – шиють з пледів дизайнерський одяг для собак.

«Картинка на моніторі – це одне. Треба враховувати, як плед впишеться в обстановку тієї чи іншої квартири», – пояснює Ярослав Яковенко.

Зараз компанія працює з трьома виробниками сировини в Чернігівській, Черкаській та Хмельницькій областях. Пледи Woolkrafts продаються в 30 магазинах по Києву, а в Україні – в 50 торгових точках. Серед них his.ua, Всі.свої, uamade, balcony, teamo, rechi.ua, old store, Еxterium, Штуки. Оборот компанії становить не менше 150 000 грн в місяць. За минулий рік Woolkrafts продали до 9000 пледів.

Джерело: kfund-media

Читайте також –

Історія бренду SOLH: як створити франчайзингову мережу магазинів одягу


До останніх новин До популярних новин Підтримати редакцію

Раз на тиждень

ми будемо відправляти Вам 

найцікавіші новини тижня


Поділіться цією новиною в соціальних мережах


Читайте також

Усі новини ринку