Дослідження KPMG: чого боїться український бізнес

Дослідження KPMG: чого боїться український бізнес

24.06.2019 08:00
  143
rau

Дефіцит кадрів, регуляторні та операційні ризики — основні загрози для зростання бізнесу на думку керівників українських компаній.

Цей матеріал доступний російською мовою

За результатами другого щорічного дослідження KPMG в Україні СEO Outlook2019 , найбільшою загрозою для зростання бізнесу в Україні другий рік поспіль лишається ризик, пов’язаний із браком кваліфікованих кадрів. Такої думки дотримуються 29% керівників компаній. До топ-3 побоювань вітчизняних топ-менеджерів також входять регуляторний (19%) та операційний (15%) ризики.

Результати опитування в Україні щодо ризиків для бізнесу суттєво відрізняються від поглядів керівників компаній у світі. Відповідно до дослідження 2019 Global CEO Outlook, проведеного KPMG International, домінуючим ризиком 2019 року в глобальному контексті є ризик, пов’язаний з екологічними/кліматичними змінами. На другому та третьому місцях — підривні технологіЇ (тобто ті, що раптом знецінюють параметри товару, за якими він конкурував з іншими – прим. ред.) та ризик антиглобалізму. Ризики у сфері кібербезпеки та операційної діяльності посідають четверту та п’яту позиції серед загроз для зростання бізнесу.

Перспективи зростання

В Україні 92% керівників прогнозує позитивну динаміку доходів своєї організації упродовж наступних трьох років. 60% з них особливо оптимістичні, й очікують на зростання на рівні від 10% на рік, а 72% керівників бізнесу в Україні відзначили, що зростання упродовж наступних трьох років буде відбуватися органічним шляхом.

Про важливість стратегічних альянсів з третіми сторонами говорять 19% респондентів в Україні, але лише 3% планує забезпечити зростання шляхом угод злиття та поглинання (M&A).

В той же час глобальне дослідження показує, що 31% опитаних бізнесменів у світі вважає найважливішою стратегією для зростання бізнесу – укладення стратегічних альянсів з третіми сторонами, 25% роблять ставку на органічне зростання, а 17% — на M&A.

Нові технології

63% керівників у світі не чекають, поки підривні технології знищать їхній бізнес. Натомість компанії інвестують в інноваційні зміни (у 2018 році — 54%). В Україні лише 35% керівників планують у найближчі три роки збільшити інвестиції у виявлення та застосування підривних технологій, розглядаючи таку інвестицію як довгострокову.

Динамічність змін

Спільною для керівників у світі та Україні є думка, що здатність швидко адаптуватися є новою валютою бізнесу, тому якщо вони будуть занадто повільними, то програють. Так вважають 67% бізнесменів у світі та 91% в Україні.

При цьому 84% керівників у світі та 95% в Україні зазначили, що зацікавлені в тому, аби працівники компаній відчували, що мають право на втілення інноваційних ідей і не переймалися можливими помилками у разі, якщо така ініціатива зазнає невдачі. Проте лише 56% опитаних у світі й 66% в Україні заявили, що їхня організація нині має таку корпоративну культуру.

Робоча сила 4.0

Основною стратегією адаптації до майбутнього для багатьох компаній стала модернізація робочої сили. Такої позиції дотримується 52% керівників компаній в Україні та 36% у світі. 44% керівників у світі планує підвищити кваліфікацію понад половини своїх працівників. Проте наразі більша частина інвестицій припадає на технології, лише 32% керівників у світі інвестують у робочу силу.

В Україні інвестиції у придбання нових технологій становлять лише 43%, у розвиток умінь і можливостей персоналу — 57%.

З огляду на ці результати, можна зробити висновок про те, що цифрова трансформація для глобальних компаній наразі більш актуальна, ніж для українських, вони збільшують інвестиції в нові технології. У той же час бізнес в Україні перебуває в умовах дефіциту спеціалістів, і більш опікується питаннями залучення талановитих кадрів. Через нестачу трудових ресурсів українські компанії збільшують інвестиції, спрямовані на навчання та утримання працівників.

“У контексті збільшення важливості інновацій та цифрової трансформації бізнесу набирає обертів новий тренд — створення корпоративної культури, яка ґрунтується на розумінні можливих помилок та невдач у процесі впровадження інновацій”, — зазначає керуючий партнер KPMG в Україні Андрій Цимбал.

Кібербезпека

У 2019 році 69% респондентів у світі заявили, що створення сильної кіберстратегії є критично важливим чинником побудови довіри з боку основних стейкхолдерів (у 2018 році — 55%). В Україні лише 39% керівників вважають, що їхня компанія належним чином готова до будь-якої майбутньої кібератаки, а 31% зазначає, що їм важко оцінити готовність своєї організації до кібератак.

Автоматизація процесів та штучний інтелект

В Україні керівники компаній розглядають можливість отримання прибутку на інвестиції (ROI) від штучного інтелекту та роботизації процесів як достатньо довгострокове вкладення: понад третина компаній в Україні зараз не інвестує у ШІ (33%) та роботизацію (32%).

Роль керівника

Внесок у зростання та розвиток компаній, на який очікують від керівників, змінюється. Лідери повинні швидко адаптуватися — коригувати свої дії для того, щоб задовольняти мінливі потреби клієнтів, наслідувати технологічні інновації та встигати за темпами конкурентів. Вони також повинні бути відкритими до нових ідей, щоб мати змогу кинути виклик укоріненому управлінському та організаційному мисленню.

70% опитаних в Україні топ-менеджерів заявили, що саме керівник має забезпечувати відповідність політики організації щодо питань довкілля, соціуму та управління цінностям клієнтів.

Найбільшою мотивацією для керівників організацій в Україні (53%) є створення можливості довгострокового успіху в бізнесі. Серед керівників у світі найбільше респондентів (21%) зазначає, що основною мотивацію для них є короткочасне зростання їхньої організації.

«Загалом, цьогорічне дослідження свідчить про те, що ми увійшли до нової ери лідерства. Швидка адаптація та маневреність є результатом балансування між інстинктом керівника і його довірою до отриманих даних. Стратегічні рішення вимагають інформації без упередженості. Зараз вже недостатньо просто шукати «великі обсяги даних», натомість, керівники повинні використовувати технології для виявлення якісних даних. Тільки завдяки цьому вони зможуть сформувати організаційну стійкість, необхідну для зростання», — зазначив голова KPMG International Білл Томас.

Джерело KPMG в Україні

Читайте також –

Дослідження KPMG: топ-7 тенденцій роздрібної торгівлі в 2019 році (+відео)


До останніх новин До популярних новин Підтримати редакцію

Раз на тиждень

ми будемо відправляти Вам 

найцікавіші новини тижня


Поділіться цією новиною в соціальних мережах


Читайте також

Усі новини ринку