Легким рухом: як оплата через смартфон змінює клієнтський досвід

Легким рухом: як оплата через смартфон змінює клієнтський досвід

16.10.2018 08:00
  191
rau

Анна Зейдель, провідний консультант по цифровим тенденціям та інсайтам Plan.Net, розмірковує про те, як українським рітейлерам доведеться змінюватися в зв’язку зі зростаючою популярністю безконтактних мобільних платежів.

Готівкові гроші залишаються найпопулярнішим платіжним засобом в Україні. До недавнього часу оплата за допомогою безконтактних мобільних платежів була складна та не надто поширена, однак, в цьому році ситуація може радикально змінитися після широкомасштабного запуску Google Pay та Apple Pay. Таким чином, можна констатувати, що настала нова ера, і необхідно враховувати цей фактор в роздрібній торгівлі та маркетингу.

Страх перед інтернет-шахраями та занепокоєння про захист даних, ймовірно, залишаються основною причиною низької популярності мобільних безконтактних платежів. З цієї причини їх в основному використовують для невеликих транзакцій з низьким рівнем ризику, таких як покупки в продуктів в магазині чи білетів в громадському транспорті.

Ця ситуація для України не унікальна. Згідно з опитуванням Олівера Ваймана (2017), лише 7% респондентів в Німеччині будь-коли платили за допомогою смартфона в точці продажу. Причому 30% з тих, хто ніколи не використовував мобільні платежі, навіть не можуть собі уявити цей процес у майбутньому.

У той же час в Азії оплата смартфоном давно стала частиною повсякденного життя. Згідно з даними дослідження Deutsche Bundesbank, в минулому році 70% користувачів мобільного інтернету в Китаї розплачувалися за допомогою смартфонів, причому більше 50% всіх платежів в цей період були виконані з використанням технології безконтактної мобільної оплати. Ведучими постачальниками послуг є месенджер WeChat (WeChat Pay) та інтернет-магазин Alibaba (Alipay).

Ще цікавіша перспектива – використання технології розпізнавання обличь. Наприклад, в китайському мегаполісі Ханчжоу клієнти KFC можуть заплатити… посмішкою. Програмному забезпеченню з розпізнавання осіб «Заплати посмішкою» потрібно від однієї до двох секунд, щоб створити 3D-модель особи й ідентифікувати клієнта. З міркувань безпеки замовлення додатково перевіряється шляхом введення номера мобільного телефону.

Чи вплинуть зміни в області мобільних платежів на роботу рітейлерів? Так, але не скоро. Однак, можливо, вже в найближчому майбутньому, можна буде створити рекламу, орієнтовану на профіль користувача – вік, стать, регіон і споживчу поведінку в, наприклад, Google Pay.

Мобільні платежі до сих пір певною мірою ігноріровались в роздрібній торгівлі. При цьому багато клієнтів вже активно використовують свій смартфон під час покупок – як базу даних, для дослідження продукту, або для навігації в магазині за допомогою додатків доповненої реальності. Тому наступним логічним кроком стане оцифровка покупки.

Коли роздрібні точки продажу підтримують мобільний платіж як спосіб оплати, вони пропонують своїм клієнтам дві переваги, а саме: економію часу та зручність. А з урахуванням темпу життя, що все прискорюється, ці фактори мають вирішальне значення для задоволення клієнтів і їх потреб.

 

Чи стануть українські покупці частіше використовувати мобільні способи оплати в майбутньому? Час покаже. У будь-якому випадку, роздрібним мережам необхідно розглянути питання про те, як інтегрувати мобільний платіж в клієнтський досвід уже сьогодні.

Автор – Анна Зейдель (Anna Seidel), провідний консультант по цифровим тенденціям і інсайтам Plan.Net

Читайте також –

Рітейл майбутнього: топ-5 технологій наступного десятиліття


До останніх новин До популярних новин Підтримати редакцію

Раз на тиждень

ми будемо відправляти Вам 

найцікавіші новини тижня


Поділіться цією новиною в соціальних мережах


Читайте також

Усі новини ринку