Нове обличчя роздрібної торгівлі: кейс Hema Fresh від Alibaba

Нове обличчя роздрібної торгівлі: кейс Hema Fresh від Alibaba

01.10.2019 08:00
  316
rau

Як онлайн-гігант почав освоєння традиційного роздробу, чому у нього вийшло, і що з інтернет-досвіду впровадила компанія в своїх “цегельних” магазинах.

Цей матеріал доступний російською мовою

Поки аналітики інтерпретували поняття «нової роздрібної торгівлі», магазини Hema Fresh – дітище найбільшої інтернет-компанії Китаю Alibaba Group – поступово розширювалося. Тепер компанія стрімко зростає завдяки застосуванню сучасних технологій торгівлі.

За 2016-й, перший рік робіт офлайн-підрозділу Alibaba відкрилося всього шість магазинів мережі Hema, а в 2017 році – 18 магазинів. Темпи зростання різко прискорилися в другій половині 2018-го, завдяки фінансовому успіху нового формату магазину. До середини цього року у всіх мегаполісах і більшості великих міст Китаю вже працювало 150 магазинів Hema Fresh, які щодня обслуговують понад 20 млн китайських споживачів. За три роки мережа планує розширитися до 2000 торгових точок.

Вдала концепція

Hema Fresh (盒马鲜生; сокр. Hema) — китайська роздрібна мережа, що належить онлайн-рітейлеру Alibaba. Її концепція полягає в об’єднанні під однією вивіскою високотехнологічного цілодобового супермаркету, ринку свіжих продуктів, ресторану і складу з онлайн-доставкою. Магазини Hema зазвичай розташовуються в крупних торгових центрах.

Існує декілька форматів Hema: великі, що займають в середньому від 4000 до 10 000 кв. метрів, середні – від 2000 кв. метрів, і малі (магазини крокової доступності) – від 800 кв. метрів.

Засновник Alibaba Ма Юнь (це справжнє ім’я Джека Ма) так пояснював, що відбувається: “Ера чистої електронної комерції пройшла, в найближчі 10-20 років електронної торгівлі вже не буде, залишиться тільки нова роздрібна торгівля, що представляє собою злиття офлайн-, онлайн-рітейлу та логістики”.

Ультрасвіжість продуктів

Перш за все, рітейлер приваблює китайських покупців секціями з ультрасвіжими продуктами. Залежно від попиту і сезону ціни на такі продукти динамічно змінюються, як на справжньому ринку.

Прямо біля входу в магазини Hema покупців зустрічають великі відкриті наповнені льодом вітрини зі свіжими морепродуктами і акваріуми з рибою. Незважаючи на те, що дари моря в Hema доставляються з усього світу, мережа гарантує, що вони були спіймані протягом останніх 72 годин.

Крім морепродуктів у відділі представлені фермерське м’ясо та сезонні герметично упаковані фрукти і овочі. Частка ультрасвіжих продуктів в асортименті – 15%, продуктів харчування – 60%, непродовольчих товарів – 25%.

Інновації на кожному кроці

Всі товари в Hema fresh забезпечені електронними цінниками зі штрих-кодами і QR-кодами. Цінники дозволяють змінювати ціни в залежності від попиту і пропозиції, що зазвичай практикується у випадку зі свіжими і сезонними продуктами.

Сканування коду на ціннику за допомогою програми Hema на смартфоні відсилає клієнта на окрему сторінку продукту, де є вся інформація про товар: від смакових характеристик до персональних рекомендацій по вживанню, рецептів і відгуків покупців.

Навівши камеру смартфона на цінник у відділі свіжих продуктів, покупець може побачити весь шлях товару від ферми до магазину: хто виробив і привіз його, побачити сертифікати харчової безпеки та комерційні ліцензії.

По м’ясу клієнтам надається інформація про життя тварини: коли народилася або прибула на ферму, в який час було вбито і коли доставлено в магазин.

Крім того, в додатку Hema можна дізнатися подробиці транспортування продуктів: номерний знак машини-доставника, температуру всередині машини під час перевезення товарів, час доставки товарів в магазин і т. д.

Спробуй, а потім купи

Кожен магазин Hema обладнаний фуд-кортом, де кожен покупець може не тільки замовити страви з меню, але і вибрати будь-який продукт з ультрасвіжого сектора, а кухарі мережі його відразу ж приготують. Страви замовляються та сплачуються через мобільний додаток Hema.

З минулого року в шанхайському магазині мережі почав працювати робот-офіціант, який значно знизив навантаження на інших співробітників. Він доставляє замовлення, пересуваючись по спеціальній платформі, розташованій біля столів фуд-корту.

Даючи можливість перевірити якість і свіжість продуктів на місці, Hema Fresh формує аудиторію постійних покупців.

Геть черги!

У всіх магазинах Hema Fresh працюють каси самообслуговування, що приймають тільки готівку або платіжну систему Alibaba Alipay. Прив’язавши біометрику особи до профілю в Alipay, можна розплачуватися ще швидше: на касах є спеціальні камери, куди було досить глянути, щоб оплатити покупку. Також можна заплатити через додаток Hema відразу біля прилавка, відсканувавши смартфоном цінник.

Відсутність черг також пояснюється незвичній для китайських покупців просторістю магазинів Hema. Прискорюють навігацію по магазину великі сенсорні екрани, якими оснащені всі торгові ряди Hema. Вони дають огляд продуктів, пропонують поєднання продуктів для приготування страв, а також розповідають про найпопулярніші товари, грунтуючись на виборі та відгуках покупців.

Цілодобова доставка додому

Кожен магазин мережі має достатні запаси товарів для їх цілодобової доставки додому. Причому на онлайн-доставку продуктів припадає 60% всіх продажів Hema Fresh. Рітейлер всіляко заохочує онлайн-замовлення, надаючи спеціальні знижки та акції на доставку продуктів додому.

Доставка працює для клієнтів, які живуть в радіусі 3 км від магазину. Такі обмеження Hema компенсує швидкістю доставки – не більш ніж 30 хвилин. На збір всіх товарів для замовлення витрачається не більше семи хвилин.

Відібрані товари переміщуються в розподільний центр по конвеєрним стрічкам, які проходять по стелі, буквально над головами клієнтів. Hema також доставляє готові страви з ресторану мережі, однак доставка їжі працює тільки до першої години ночі.

Покупець майбутнього

До кінця 2018 року щоденні продажі у шанхайському та інших великих магазинах Hema сягнули 800 000 юанів ($116 000). За словами глави мережі Хоу І, Hema в 3-5 разів ефективніше традиційних китайських супермаркетів, а конверсія в онлайн-додатку досягає 35%, що також вище показників звичної електронної комерції.

Керівник мережі виділив три типи клієнтів, на яких орієнтується компанія:

  1. Покупці, які ведуть нічний спосіб життя і хочуть купувати продукти, не виходячи з будинку.
  2. Офісні працівники, які потребують магазинів біля будинку: у майбутньому Hema планує дуже активно розвивати цей формат.
  3. Покупці, які проводять вихідні в супермаркетах з дітьми.

Крім того, як вважає глава Hema, магазин буде залучати молодого покупця, оскільки мережа точно влучила в тренд китайського рітейлу, тільки набирає обертів – правильне харчування і здоровий спосіб життя.

Джерело Retail.ru

Читайте також –

Як побудувати Alibaba: 10 порад засновника маркетплейса Джека Ма


До останніх новин До популярних новин Підтримати редакцію

Раз на тиждень

ми будемо відправляти Вам 

найцікавіші новини тижня


Поділіться цією новиною в соціальних мережах


Читайте також

Блиск поп-культури у кристалах Swarovski: як перша креативна директорка компанії змінює стратегію бренду

Блиск поп-культури у кристалах Swarovski: як перша креативна директорка компанії змінює стратегію бренду

Перша в історії креативна директорка компанії Swarovski Джованна Енгельберт працює над тим, щоб бренд став привабливим для...
time icon  
  120
Усі новини ринку