Головна > Досвід > Інновації > Майбутнє настає: топ-5 ідей, здатних перевернути e-commerce
Майбутнє настає: топ-5 ідей, здатних перевернути e-commerce

Майбутнє настає: топ-5 ідей, здатних перевернути e-commerce

Технологія візуального пошуку, система моніторингу онлайн-контенту, чорні списки та інші новації, що дозволяють виконати бажання інтернет-покупців і дати конкурентну перевагу в e-commerce.

Цей текст доступний також російською мовою

Конкурентна боротьба в онлайн-торгівлі загострюється, і компаніям, які хочуть бути на крок попереду, вже не обійтися без нових технологій на основі штучного інтелекту. На виставці ECOM Expo’19 представили кілька новацій, що дозволяють виконати бажання e-покупців і дати конкурентну перевагу в e-commerce.

1. «Хочу такий, як на картинці»: нові сценарії вибору товарів онлайн

Проблема. Щодня Інтернет-магазини, маркетплейси і постачальники розміщують в соцмережах тисячі фотографій товарів. Все більше поширюється сценарій вибору, при якому рішення про покупку приймається не на сайті інтернет-магазину, а в соціальній мережі, на вулиці: в місці, де людина побачила привабливу модель. Текстовий пошук не дає повністю релевантного відповіді, так як людина не знає всіх параметрів моделі і на свій запит може отримати зовсім не те, що йому потрібно.

За оцінками спікерів ECOM Expo’19, приблизно 70% товарів магазинів одягу не показуються при пошуку, їх практично неможливо знайти, 84% не обробляють запити з суб’єктивними кваліфікаторів (дешево, високу якість), 60% не підтримують тематичні запити (весняна куртка, офісний стілець), 22% сайтів не підтримують пошукові запити на зміну кольору. Покупці йдуть і навряд чи повертаються.

Рішення. Технологія візуального пошуку, що дозволяє знайти товар по фотографіях або картинці. Технологія не нова, на Заході великий рітейл використовує в мобільних додатках можливість пошуку товару по картинці вже кілька років, але у нас візуальний пошук поки не отримав широкого розповсюдження. Проте на ринку є готові рішення.

Сподобався образ за допомогою чат-бота можна переслати в інтернет-магазин і отримати від нього пропоновану добірку одягу, в яку увійдуть схожі товари з асортименту магазину.

Можлива реалізація ще одного сценарію — пошук аналогів. У великих мультибрендових магазинах нерідко спостерігається ситуація під умовною назвою «упс, цей товар раптово закінчився», і тоді замість шуканого жовтого піджака відвідувачу чомусь починають пропонувати штани або плаття того ж бренду. Технологія дозволяє знаходити аналог саме шуканого товару.

Ще один сценарій — рекомендація супутніх товарів, що доповнюють образ. Нейронні мережі навчаються запам’ятовувати образи і підбирати додаткові товари на основі луків, створених в інтернет-магазинах. За оцінками розробників, рекомендації дозволяють збільшувати залучення і збільшити продажі на 30%.

Технологія візуального пошуку активно тестується, реалізуються різні сценарії, яких може бути безліч. За оцінкою американських фахівців, до 2020 року 25% зростання всіх інтернет-продажів буде пов’язано з технологіями візуального пошуку.

2. «Люблю, коли мене розуміють»

Проблема. Різні типи людей по-різному сприймають інформацію, реагують на рекламні повідомлення і приймають рішення про покупку. Покупці чекають персональних пропозицій, адаптованих до їх особистісних особливостей, уподобань і смаків.

Рішення. Сегментація клієнтів і складання індивідуальних онлайн-пропозицій. На ринку впроваджуються технології, що дозволяють сегментувати клієнтську базу й адаптувати рекламні повідомлення з урахуванням індивідуальних особливостей особистості.

Аудиторія покупців ділиться на групи, що відрізняються за особистісними ознаками не менш ніж на 40% (вік, стать, середній чек, час пошуку і т. п., — понад 250 характеристик, інформація збирається з соціального профілю, історії минулих покупок тощо).

Далі базове рекламне повідомлення інтернет-магазину адаптується під кожен сегмент — змінюється стиль, заголовок, підбираються цінності товару, на які потрібно зробити акцент в залежності від уподобань, — новизна, провіреність, популярність, рекомендується оптимальний час відправлення повідомлення.

За оцінками розробників, така сегментація дозволяє підвищити конверсію розсилки в два рази.

3. «Люблю порівнювати і влаштовувати ралі серед магазинів»

Проблема. Люди замовляють товар, але не купують. При цьому є магазини, у яких відмови і повернення доходять до 95%. Невикуплені замовлення здійснюють тур до місця доставки і повертаються, втрати бізнесу значні. Відповідальність покупців нульова, онлайн-магазин в таких ситуаціях юридично ніяк не захищений.

Рішення. Чорний список покупців. Чому вони не купують? Треба розуміти, що не викупляють товар з різних причин: не підійшло за якістю, пройшов імпульс бажання: захотіли — передумали — знайшли інше; несумлінність, споживчий тероризм в інтернеті.

У великих містах все частіше спостерігається наступний сценарій купівельного поведінки — замовляють один і той же товар в різних магазинах купують у того, хто перший доставить.

Рішення визначає рейтинг покупця на основі його минулих замовлень і покупок, а також віку, регіону, статі, товарної групи і багатьох інших параметрів. Дані отримують від служб доставки, що обслуговують е-commerce, великих інтернет-магазинів і маркетплейсів. На основі аналізу даних формується репутаційний список.

Інтернет-магазин в момент замовлення може дізнатися, яка історія у цього покупця (за номером телефону, імені та іншими ознаками). Магазин, який побачив недобросовісного клієнта з низькою якістю замовної поведінки, пропонує покупку тільки за передоплатою-частковою або повною. Якщо репутація прекрасна, можна сміливо відправляти замовлення.

4. «Люблю, коли діляться досвідом і спрагу захоплюючих історій»

Проблема. Контент — ключовий стимулятор продажів. Але досі зустрічаються інтернет-магазини зі мізерним описом навіть дорогих товарів.

Відсутні відгуки – найбільш затребуване у споживача джерело інформації. Проблеми з контентом є не тільки у дрібних, але і у найбільших гравців на ринках всіх країн. Відстежити в ручному режимі якість інформації при багатотисячному асортименті неможливо.

Постійний моніторинг контенту з аналізом і доопрацюванням-складне завдання, особливо для брендів, що розміщують сотні SKU своїх товарів у різних онлайн-рітейлерів і на різних маркетплейсах.

Рішення. Система моніторингу онлайн-контенту. Система дозволяє цілодобово автоматично моніторити і аналізувати контент в динаміці, зі змінами, що відбуваються в реальному часі, відстежувати проблемні місця.

Аналіз робиться на основі метрик для оцінки якості даних. Є кількісні метрики (кількість зображень, відгуків, рейтингів і т. д.) і якісні критерії (різноманітність картинок, відповідність картинок оригіналу, маркетинговому опису та ін.).

Нейронна мережа, обробивши зображення, дає якісні рекомендації по фотографіях, картинках і описах. Далі відбувається калькуляція метрик і підготовка даних до використання.

5. «Хочу прозорих відносин»

Проблема. Відсутність прозорої комунікації між постачальником, магазином і покупцем. Виробник, розміщує свій товар в інтернет-магазині, не отримує інформації про те, в якій кількості та яким покупцеві проданий товар, куди пішли нарахування. Покупець не довіряє магазину, не знаючи точно, звідки прийшов товар.

Рішення. Supply chain на основі блокчейн. На блокчейн-платформі постачальники можуть бачити дані про рух своїх товарів: звідки прийшли, як просуваються і продаються. Платформа має можливість показувати кількість транзакцій, алгоритм обчислення руху товару і нарахування винагород. Формується база даних про кожен товар. Інформацію про ланцюжки поставок мають можливість отримувати покупці, що підвищує довіру до бренду.

Основна цінність блокчейн-рішення — дані про рух товарів записуються і не можуть бути змінені. Таким чином забезпечуються прозорість, довіра та мінімізація ризиків.

Дані платформи можуть використовуватися як гарант надійності для партнерів, у тому числі організацій, що кредитують. Бізнес-ефект — економія за рахунок автоматизації і приріст виручки 5-10% на рік.

Джерело: retail.ru

Читайте також –

Топ-10 інструментів для відстеження трендів в e-commerce

Про автора