Взаємна недовіра: як інтернет-магазини і покупці обманюють один одного

Взаємна недовіра: як інтернет-магазини і покупці обманюють один одного

18.01.2018 01:28
  921
rau

Онлайн-шахраї та недобросовісні споживачі змагаються у винахідливості, намагаючись обдурити один одного.

Портал UBR.ua підготував статтю, присвячену найбільш поширеним випадкам шахрайства при здійсненні покупок в інтернет-магазинах. Фантазії наших співгромадян можна позаздрити – багато рішень та ідей більш ніж оригінальні. RAU публікує адаптовану версію матеріалу.

Фальшиві гроші та ношені речі

Головним трендом на ринку залишаються спроби купити товари за допомогою крадених банківських карт. Але цим справа не обмежується. Ще одна поширена схема побудована на поверненні покупок. Людина приносить товар, але чека у неї не виявляється – нібито втратила. Сам товар при цьому виявляється підробкою або бракованим. При відмові в поверненні грошей такі псевдо-покупці влаштовують скандали і погрожують викликати поліцію.

«Коли їм пояснюють, що магазин працює тільки з офіційними дистриб’юторами і шлях товару від заводу до покупця легко відстежити по штрих-коду, а чек магазин може відновити, якщо продаж дійсно мав місце, такі «покупці» вважають за краще швидко зникнути з магазину», – розповів UBR.ua PR-менеджер MOYO.ua Сергій Колосков.

онлайн-платежи

Нерідко клієнти намагаються повертати вже поношені речі. Покупець оплачує, носить, а потім пробує повернути одяг під виглядом нового. Або ж, як варіант, хоче повернути куплену дорогу річ, але, щоб нажитися на магазині, підміняє її підробкою.

Ін коли покупці виявляють не тільки творчі здібності, а й хитрість.

«Клієнтка замовила на сайті костюм – штани і блузу. Через місяць звернулася до нас з вимогою прийняти повернення. Причина: костюм сів. Наш менеджер прийняв скаргу та розпочав процедуру з’ясування з постачальником, який надав товар. В процесі виявилося, що клієнтка перешила костюм повністю – вкоротила брюки, які стали бриджами, а тканину з штанів використовувала для оновленого дизайну рукавів і горловини. Клієнти бувають дуже винахідливими, при цьому, усвідомлюючи неправоту, наполягають на своєму до кінця», – підмітила в бесіді з UBR.ua директор по маркетингу LeBoutique Юлія Шилова.

А іноді доходить і до відвертого криміналу. Звичайно, на життя кур’єрів зазіхають рідко, але ось розрахуватися з ними фальшивими купюрами – запросто.

Сайти-метелики

Добросовісні покупці також страждають від дій нечистих на руку ділків. Наприклад, людина може зробити покупку в великій роздрібній мережі, а замовлення йому привезе невідомий приватний підприємець без фіскального чека (всі інші види чеків – нічого не значущі папірці).

Крім того, деякі магазини продають під виглядом нової техніки відновлені або навіть контрафактні товари. Обмани з гарантією – теж дуже поширене явище. Замість передбачених законом 12 місяців гарантійних зобов’язань деякі продавці пропонують 3-6 місяців гарантії і тільки при зверненні в їх сервісні центри, які по суті є підпільними майстернями.

Тому потенційним клієнтам рекомендують при виборі магазину звертати увагу не тільки на ціну товару, а й на гарантії продавця, а також документи, які покупець отримує на руки.

Одна зі схем обману – магазин-одноденка. Онлайн-маркет відкривають на невеликий термін, наповнюють його загальнодоступною інформацією про товари: фото, відео, характеристики, інструкції, сертифікати якості і т. д. При цьому вказують, що продукція поставляється за попереднім замовленням і, звичайно ж, з повною або частковою передоплатою. Після того, як шахраї зібрали гроші з довірливих покупців, магазин просто видаляють.

Клонують бренди

Крім того, шахраї можуть створювати магазини-клони популярних інтернет-магазинів, де нібито на продаж виставлені ті ж товари, що і на оригінальному сайті, тільки з істотним дисконтом.

«Покупців заманюють всілякими знижками мало не під 90%, а також акціями та умовами а-ля «У подарунок до пральної машини ви безкоштовно отримаєте ще і блендер або мультиварку!» Як і в випадку з магазином-одноденкою, аферисти вимагають 100% передоплату і обіцяють доставити товар клієнту протягом 7-10 днів. І зникають разом з грошима та інтернет-магазином. Тому рекомендуємо бути дуже обережними з «продавцями», які обіцяють якісні товари за найнижчими цінами і «працюють» за формулою «вранці – гроші, ввечері – стільці», – розповів UBR.ua CEO Ukrainian E-commerce Expert Артем Рудько.

Крім цього, до оформлення покупки, не зайвим також витратити кілька хвилин на уточнення деяких деталей:

  1. звернути увагу на кількість відгуків і їх дати;
  2. перевірити наявність реквізитів / документів на сайті (на великих торгових платформах у всіх магазинів є можливість завантажити документи);
  3. обов’язково перевірити відповідність реквізитів, які вислали для оплати з тими, що вказані на сайті.

Джерело: UBR.ua

Читайте також –

Які інтернет-магазини порушують права споживачів – дослідження центру ТЕСТ


До останніх новин До популярних новин Підтримати редакцію

Поділіться цією новиною в соціальних мережах


Читайте також

Усі новини ринку