На користь постачальників: як вигідно продавати на умовах відстрочки платежу?

На користь постачальників: як вигідно продавати на умовах відстрочки платежу?

01.03.2021 07:35
  766
rau

Все ще очікуєте оплату від торгових мереж по 2, а то і 3 місяці, мрієте уникнути касових розривів при постачанні товарів і далі розвивати свій бізнес?

Цей текст доступний також російською мовою

Відстрочка оплати за товар, мабуть, найболючіший момент, з яким стикаються постачальники, що працюють з системним роздробом. У деяких випадках термін між поставкою продукції і остаточним розрахунком з виробником або дистриб’ютором може досягати декількох місяців. Така практика не нова: найчастіше рітейлери диктують свої правила постачальникам, змушуючи йти на умови далеко не на користь їх бізнесу. Але що тільки не зробиш заради того, щоб опинитися на полицях відомих рітейлерів?

Більші партнери торгових мереж вже навчилися знаходити баланс в такій ситуації, заздалегідь закладаючи в свої фінансові плани такі відстрочки. При безперервному циклі “виробництво-поставка-продаж” приплив постійних коштів (нехай навіть з тимчасовим лагом в 2-3 місяці), дозволяє підтримувати роботу компанії. Але фактично означає, що якась частина фінансів все ж постачальнику недоступна.

Але, що коли мова заходить про представників малого та середнього бізнесу? В українських реаліях далеко не всі компанії цього сегмента, виробляючи і поставляючи дійсно якісну продукцію, мають достатній запас фінансової міцності, щоб пережити «заморозку» оборотних коштів на тривалий період. Доступ на полиці великих торгових мереж для них утруднений: роздрібні компанії неохоче йдуть назустріч невеликим підприємствам, не особливо прагнучи пом’якшувати свої вимоги.

Здавалося б, патова ситуація: без оборотного капіталу в “Великий роздріб” не пробитися, а без виходу на полиці лідерів ринку і коштів на розвиток особливо не накопичити.

Рятувальний круг є. І якщо ще років десять тому підприємці відповіли б: “це утопія!”, то сьогодні банкіри називають це рішенням.

Факторинг – фінансовий інструмент, що дозволяє отримати постачальнику за поставлений товар або послугу оплату відразу за фактом надання. Як тільки період відстрочки платежу закінчиться, розрахуватися з банком повинен буде вже покупець (дебітор). Виходить, вигідно обом сторонам: постачальник швидко отримує оборотний капітал, а покупець — можливість не платити велику суму відразу.

Правда, надати такий ексклюзив готовий досить обмежений перелік банків. Лідером на ринку факторингових послуг по праву вважають банк ПУМБ, який тільки за останні пару років профінансував понад 1500 постачальників.

Експерти ПУМБ відзначають, що найбільш затребуваним факторинг є для невеликих компаній.

Переваг же факторингу перед іншими видами банківських кредитів і залучення позикових коштів декілька.

По-перше, це швидкість оформлення угоди. На відміну від договорів кредитування, при оформленні факторингу потрібно мінімум документів: найважливіше, щоб були копії договорів з торговими мережами з умовами про відстрочення платежу, накладні на відвантаження товару і звичайний пакет документів юрособи або фізособи-підприємця. Якщо всі формальності дотримані, рішення про фінансування приймається швидко, буквально протягом одного дня.

По-друге, процес діджиталізований настільки, що документи можна оформити в електронному вигляді за допомогою кваліфікованого електронного підпису (КЕП).

І, по-третє, на відміну від звичайного кредитування, при факторингу банк в першу чергу оцінює платоспроможність покупця товару – торговельну мережу або будь-яку іншу компанію-дебітора. Це означає, що, якщо часто невеликій фірмі доводиться переконувати банк у своїй благонадійності, то в даному випадку фінустанова оцінювати буде вже стабільність покупця. Як правило, сума фінансування становить 90-95% від вартості поставленого товару, але в окремих випадках банк може надати і 100% вартості: все залежить від суми відстрочки платежу, особливостей контрагентів і оцінки надійності дебітора.

Турбуватися за приховані платежі або комісії теж не варто, розповідають в ПУМБ. Постачальник сплачує лише відсоткову ставку за дні фактичного користування коштами, і, оскільки інструмент не передбачає оформлення застави та забезпечення, процентна ставка може бути навіть вигіднішою за традиційний кредит.

А якщо постачальник давно хотів, але все ще не ризикнув співпрацювати з компаніями державного сектора, ПУМБ пропонує скористатися платформою «Факторинг Хаб». Щоб не позбавляти можливості невеликі підприємства успішно працювати з великими замовниками, онлайн-платформа значно полегшує їх процес фінансування за участю в державних закупівлях, а ПУМБ погоджує факторинг ще до подачі заявки компанією на участь в тендері.

Читайте також

Людмила Бельдинська, ПУМБ: Ми активно розвиваємо факторинг для підтримки малого бізнесу

 


До останніх новин До популярних новин Підтримати редакцію

Раз на тиждень

ми будемо відправляти Вам 

найцікавіші новини тижня


Поділіться цією новиною в соціальних мережах


Читайте також

Кейс лідерства: як LG вже декілька років утримує позицію одного з лідерів на ринку електроніки та побутової техніки в Україні

Кейс лідерства: як LG вже декілька років утримує позицію одного з лідерів на ринку електроніки та побутової техніки в Україні

Це підтверджує її статус переможця в головній бізнес-премії країни «Вибір року», яка визначає найкращі бізнеси у своїй...
time icon  
  130
Усі новини ринку