Супермаркет біля моря: огляд регіональних торгових мереж півдня України
Які торговельні мережі найширше представлені в піденних областях України, скількома магазинами вони керують, які компанії розвиваються найактивніше, а хто – поступається місцем потужним національним операторам – огляд FMCG-рітейлерів півдня України.
Головними гравцями продуктового рітейлу на півдні України є мережа Копійка та компанія «Таврия В», що розвиває однойменну мережу супермаркетів, делікатес-маркети Космос та мережу супермаркетів косметики та побутової хімії Блиск&Відро.
Обидва місцеві лідери складають достойну конкуренцію національним мережам та представлені у різних форматах – – від торгових центрів (однойменні ТЦ «Таврия В») до супермаркетів та мінімаркетів. Але найбільша кількість місцевих продуктових мереж працює у форматі магазинів біля дому, які займають невелику площу, мають найзатребуваніший товарний асортимент та розташовуються безпосередньо в житлових районах міста. RAU зробив огляд найпопулярніших торгових мереж півдня України.
Таврия В
Компанія «Таврия В» заснована в 1992 році в Одесі. Власниками компанії є Михайло та Борис Музальови. До складу компанії входить 110 підприємств роздрібної торгівлі, серед яких мережа супермаркетів «Таврия В» (94 торговельні точки), мережа однойменних торгових центрів загальною площею від 5000 до 36 000 кв. м, два делікатес-маркета Космос, а також
мережа магазинів drogerie&beauty Блиск&Відро. Загальна площа усіх торгових об’єктів мережі – близько 370 000 кв. м. Річний оборот компанії «Таврия В» складає більш ніж 10 млрд гривень. Більшість магазинів знаходяться у південному регіоні України – в Одеській, Херсонскій та Миколаївській областях. Виняток – п’ять супермаркетів «Таврия В» у Хмельницькому, торговий центр у Харкові, а також делікатес-маркет у Києві.
Кілька років тому рітейлер розпочав активну діджиталізацію. Зараз у торговельних об’єктах «Таврия В» працює 140 кас самообслуговання. Це найбільше, за підрахунками фахівців, кількість кас самообслуговування в Україні, встановлених в одній роздрібної мережі.
“Таврия В” – сімейний бізнес, який створили брати Михайло і Борис Музальови. Борис Музальов входив до списку «Топ-100 найбагатших людей України» зі статком $95 млн.
У портфелі компанії також є мережа кафе швидкого харчування, ресторани VIP-класу, цехи з виробництва м’ясних, рибних напівфабрикатів, кондитерські, кулінарні цехи, пекарні, броварня, швейне виробництво, будівництво та девелопмент, великий
логістичний центр, інтернет-магазин tavriav.ua, галерея luxury-бутиків.
Копійка
Одним з найбільших продуктових рітейлерів півдня України є торгова мережа Копійка, що була створена у 2001 році в Одесі. Сьогодні компанія об’єднує 95 магазинів трьох форматів – супермаркети (загальна площа близько 1000 кв. м), мінімаркети з загальною площею до 500 кв. м та магазини середнього розміру з площею 600-800 кв. м. Загальна площа універсамів – понад 70 000 кв. м. Залежно від площі магазинів асортимент товарів варіюється від 10 000 до 20 000 позицій. Також компанія розвиває суб-бренд Santim, де представлені товари більш високого цінового діапазону.
Мережа представлена на Півдні України — в Одеській, Херсонській та Миколаївській областях. Велика частина магазинів знаходиться в Одесі та Одеській області. В 2012 році у мережі з’явився власний інтернет-магазин, який надає сервіс з доставки продуктів в Одесі.
Копійка розвиває наступні власні торгові марки: продукція високої якості Multico, алкогольні вироби Unico, товари широкого попиту 0.01, товари першої необхідності Пані Ціна, продукція, що виробляється на замовлення компанії на європейських заводах AlaMesa. Також компанія має власний імпорт Самі привезли.
Эконом
Мережа магазинів Эконом була започаткована у Запоріжжі в 2003 році та працює у форматі магазинів біля дому площею від 70 до 1000 кв. м, які орієнтовані на швидке придбання товарів за низькими цінами. Наразі мережа нараховує 100 магазинів, які розташовуються в Запоріжжі, Запорізькій, Київській, Харківській, Полтавській та Житомирській областях.
Точка
Перший універсам Точка відкрився у 2012 році. Зараз мережа нараховує понад 65 магазинів в Одесі, Одеській та Миколаївській області, що працюють у форматі магазинів біля дому. Цього року мережа планує відкрити свою першу торгову точку у Херсоні.
Апельмон
Апельмон – запорізька мережа зручно розташованих продуктових магазинів формату біля дому, орієнтованих на швидке придбання якісних продуктів за доступними цінами. Перший магазин було відкрито в 2004 році. Зараз мережа магазинів Апельмон налічує 44 магазини, які розташовані по всій області.
Обжора
«Обжора» – одна з перших великих мереж супермаркетів в Одесі. Перший магазин мережі відкрився в 1995 році на Грецькій площі. Зараз в місті працює 22 магазини Обжора у форматі “біля дому”, більшість з яких працюють протягом усієї доби.
В 2011 році мережа відкрила свій інтернет-магазин, де можна замовити товари з безкоштовною доставкою.
Два шага
Мережа супермаркетів “Два шага” заснована в 2010 році. Зараз 13 цілодобових супермаркетів у форматі “магазинів біля дому” працюють у кожному районі міста Одеси, що обслуговують 15 000 унікальних відвідувачів на добу.
Асортимент торгових точок налічує понад 25 000 позицій, серед яких продукти харчування, нехарчові товари та товари першої необхідності. Також у супермаркетах “Два шага” можна придбати продукцію власного виробництва, а саме – свіжу випічку, кондитерські вироби, кулінарію, свіже м’ясо та м’ясні напівфабрикати.
Гурманъ
Мережа продуктових магазинів Гурманъ працює в місті Одеса понад 10 років та наразі нараховує 14 універсамів, де можна придбати продукти харчування, напої та товари першої необхідності. Засновниками мережі є Борис Беккер та Андрій Калиновський, які володіють рівними частками компанії.
Честор
Одеська мережа універсамів Честор складається з 10 торгових точок у форматі магазинів біля дому, де можна придбати продуктові та непродуктові товари, а також м’ясні та кондитерські напівфабрикати власного виробництва.
Читайте також –
Гарний ґазда: огляд регіональних торгових мереж заходу України