Шопінг під час пандемії: топ-5 нових способів підготовки до Чорної п’ятниці в 2020 році

Шопінг під час пандемії: топ-5 нових способів підготовки до Чорної п’ятниці в 2020 році

18.11.2020 08:00
  660
rau

Розпродажі на тротуарі, ступінчасті знижки, веб-сайти, які займають місце в черзі – рітейлери заново винаходять Чорну п’ятницю за часів пандемії.

Цей матеріал доступний російською мовою

Довгі роки Чорна п’ятниця знаменувала початок сезону святкових покупок. Але якщо раніше весь сенс великих знижок був у тому, щоб набити магазини покупцями, то в цьому році рітейлери намагаються знайти способи зробити прямо протилежне: утримувати клієнтів на вулиці чи вдома, або заманити їх в різний час місяця, а не тільки в останню п’ятницю листопада .

Видання Retail Dive зібрало п’ять прикладів того, як пандемія змінила підходи до організації торгівлі під час великих розпродажів. RAU пропонує ознайомитися з основними тезами.

Згідно з даними американської компанії Numerator, яка займається маркетинговими дослідженнями, 34% опитаних споживачів збиралися робити покупки в магазинах в Чорну п’ятницю в цьому році, а 90% – планували купувати в інтернеті.

Чорна п’ятниця вже почалася в онлайні

Так, Amazon після перенесення через пандемію COVID-19 заходу, який зазвичай відбувається влітку – Prime Day (48 годинна акція для передплатників Amazon Prime) – почав швидкі розпродажі в середині жовтня. У той же час Walmart, Target і безліч інших рітейлерів традиційно прив’язали свої власні бонуси онлайн-знижок до Prime Day Amazon.

Тому були вагомі причини. Як наголошується в щорічному звіті JLL, близько 43% опитаних споживачів заявили, що планують почати святкові покупки до Дня подяки, в порівнянні з 33,7% в минулому році. За даними Walmart, 87% його клієнтів також збиралися в цьому році шукати вигідні пропозиції раніше.

Prime Day і все, що з ним пов’язано, як раз і було способом отримати частину цих покупок. І це спрацювало. За даними Deloitte, за тиждень з 11 по 17 жовтня онлайн-продажі зросли на 50%. За даними NPD Group, 51% опитаних споживачів заявили, що більшу частину подарунків куплять онлайн через COVID-19. Згідно Numerator, жовтневий Prime Day дав Amazon “стрибок” в доходах від продажів подарунків в цьому році.

Чорна п’ятниця розтягується на місяць.

В цьому році Walmart створив по суті три Чорних п’ятниці, кожна з яких починається в інтернеті за кілька днів до того, як акції з’являться в звичайних магазинах.

Гігант роздрібної торгівлі назвав цю схему ступеневим дисконтуванням “Black Friday Deals for Days”. Target запустила аналогічну кампанію, яка поширювала знижки на окремі заходи протягом листопада.

“Розтягуючи сезон святкових покупок більш ніж на два місяці, вони організують свого роду соціальне дистанціювання в часі”, – пояснює Стів Хорвіц (Steve Horwitz), професор економіки Державного університету Болла.

Решта рітейлерів взяли за приклад великих гравців. Так, мережа універмагів Kohl оголосила про більш ранні знижки, підкресливши дотримання заходів безпеки, як і Old Navy й інші. Компанія Dollar General запланувала на 13 листопада передсвятковий захід зі знижками для всіх категорій подарунків в своїх магазинах.

Ранні розпродажі – це спосіб познайомити споживачів з тим, як можна робити покупки в цьому році – раніше і далеко від натовпу. Ступінчасті знижки – це також спосіб підштовхнути інших клієнтів розтягнути святковий шопінг, а не набиватися в магазини в Чорну п’ятницю.

Втім, споживачі як і раніше думають, що в традиційну Чорну п’ятницю вони отримають кращі пропозиції. За даними NPD Group, 20% опитаних заявили, що очікують кращих пропозицій саме в Чорну п’ятницю, а Prime Day має близькі показники в 18%.

Нові правила свята

Після більш ніж трьох десятиліть роботи в День Подяки Walmart вирішив закритися на свято в цьому році. Те ж саме зробили Target, Kohl’s, Old Navy, Macy’s і інші.

Walmart підніс це рішення як можливість для своїх співробітників провести особливий День Подяки вдома зі своїми близькими в цей напружений рік.

Навіть ті ритейлери, які закрилися, все одно заохочують споживачів робити покупки в інтернеті. Також багато торговців запропонували варіант отримання в магазині або “на узбіччі” (отримати замовлення в машині) в Чорну п’ятницю.

Чорна п’ятниця в стилі pickup

Саме цей канал продажів – отримання замовлення “на тротуарі” (curbside pickup) – різко зріс. Повсюдно роздрібні мережі виділяють місце для торгівлі на вулиці поруч з магазином для тих, хто побоюється закритих приміщень цієї осені.

Змішання каналів продажів почалося давно, але пандемія різко прискорила зростання видачі замовлень в магазинах в 2020 році. Продажі Target з сервісом отримання в той же день, включаючи варіанти Drive Up і Order Pick Up, виросли більш ніж на 270% за другий квартал 2020 року. В інших мережах також спостерігається аналогічне зростання онлайн і омніканальних продажів.

Для своїх багатоступеневих знижок на честь Чорної п’ятниці Walmart запропонував в якості нової функції безконтактну доставку біля тротуару для отримання інтернет-покупок. Згідно з даними опитування JLL, трохи менше 24% споживачів планують скористатися цим каналом для отримання святкових покупок в цьому році. Причому дану категорію експерти оцінювали вперше, так як в 2019 році вона була майже відсутня.

Безпека – успіх Чорної п’ятниці-2020

Незважаючи на пандемію, споживачі як і раніше планують відвідувати магазини під час Чорної п’ятниці і періоду свят в цілому. Згідно з даними опитування JLL, 49,4% заявили, що планують святковий шопінг. Однак це зовсім не означає, що споживачів не турбують питання безпеки.

За даними опитування, опублікованого Міжнародною радою торгових центрів (International Council of Shopping Centers) в жовтні, близько 66% споживачів заявили, що вони з більшою ймовірністю будуть відвідувати магазини, в яких діють суворі запобіжні заходи (носіння масок, обмеження кількості відвідувачів, захисні екрани , бар’єри і проходи з одностороннім рухом. Згідно зі звітом PwC, понад 55% клієнтів заявили, що COVID-19 на першому місці в списку побоювань під час шопінгу, а 88% заявили, що процедури безпеки, пов’язані з пандемією, важливі для покупок в магазинах.

Рітейлери, які можуть створити відчуття безпеки, мають всі шанси виграти під час сезону свят. Наприклад, Target, який домігся величезного приросту продажів під час пандемії, додав нові варіанти безконтактних платежів напередодні Чорної п’ятниці. Також на сайті рітейлера додана функція, яка надсилає повідомлення клієнтам про наявність черг в магазинах через обмеження, встановлені Target в квітні цього року.

Джерело: Retail Dive

Читайте також –

Чорна п’ятниця в ТРЦ Оазис трансформується в Тиждень розпродажів


До останніх новин До популярних новин Підтримати редакцію

Раз на тиждень

ми будемо відправляти Вам 

найцікавіші новини тижня


Поділіться цією новиною в соціальних мережах


Читайте також

Усі новини ринку