Квадрат Воткінсона: рецензія на книгу “Ґрід. Інструмент для прийняття рішень у будь-якому бізнесі”

Квадрат Воткінсона: рецензія на книгу “Ґрід. Інструмент для прийняття рішень у будь-якому бізнесі”

16.02.2020 08:50
  680
Микола Маранчак

Яку концепцію прийняття рішення пропонує Метт Воткінсон у книзі “Ґрід. Інструмент для прийняття рішень у будь-якому бізнесі” і чи варто читати книгу?

Цей текст доступний також російською мовою

RAU продовжує раз на два тижні розповідати про нову бізнес-літературу і те, наскільки книги можуть бути корисні і цікаві менеджерам компаній роздрібної торгівлі, девелопменту комерційної нерухомості і b2b-компаній. Традиційно будемо вдячні за зворотний зв’язок на e-mail news@rau.ua.

Кажуть, що ґрід-матриця – це новаторський інструмент у прийнятті рішень щодо будь-яких аспектів діяльності компанії: оцінки та поліпшення товарів і послуг, зменшення стратегічних ризиків, налагодження співпраці між підрозділами бізнесу та іншого. Чи так це і про що розповідає ще книга Метта Воткінсона “Ґрід. Інструмент для прийняття рішень у будь-якому бізнесі” від українського видання книги КМ-Букс – читайте в рецензії RAU.

Чтиво Метта Воткінсона – це поступове розжовування запропонованої ним моделі аналізу і прийняття бізнес-рішень. Ґрід-матриця куди складніша за квадрат Декарта, що виправдовує необхідність окремої книги, але в той же час автор не поспішає прояснювати суть запропонованої ним системи. Зате ґрід куди ближчий до потреб ринку і, власне, на них вся матриця Воткінсона і зосереджена.

Саме слово ґрід – означає “сітка”. Автор пропонує малювати сітку з дев’яти колонок, прописуючи в них моменти, які, на його думку, найбільше сприяють успіху бізнесу, а саме бажаність, прибутковість, довготривалість. І хоча спочатку все це здається повною абра-кадаброю, Воткінсон продовжує розвивати свою ідею, роз’яснюючи її суть. А суть в тому, що бізнес – це човен, який пливе в океані: течія направляє його в один бік, вітер – в інший, потім і зовсім може трапитися шторм або повний штиль. І щоб в них вижити, в навігації потрібно враховувати запропоновані ним автором фактори.

Така сітка дозволяє підприємцю поглянути на бізнес як на єдину взаємопов’язану систему, яку не можна розглядати у відриві від її середовища. І в цій системі координат завжди доведеться чимось жертвувати, щоб отримати вигоду користь. При цьому автор наполягає на універсальності своєї сітки, для освоєння якої доведеться уважно вивчити кожен розділ його праці. Власне це і ділить аудиторію книги на дві частини. Першу буде цікаво просто прочитати про таку ось хитромудру матрицю, другій – присвятити їй свій час, щоб освоїти. Тобто книга – не для широкого кола читачів.

Перші глави “Ґріда” розкривають базовий опис самого поняття сітки і пояснюють з чого вона складається. З третього розділу читач дізнається, як використовувати сітку в трьох випадках: при створенні бізнесу (продукту, послуги та ін.), при оцінці існуючого бізнесу і, нарешті, при прийнятті стратегічних рішень. Кожному осередку сітки Метт Воткінсон присвячує окрему главу з чого, в підсумку, і складається томик на 350 сторінок. І щоб вникнути в суть, по главах краще не перескакувати.

Запропонована аналітична модель виглядає дійсно добре і продумано. Сітка дозволяє в теорії краще оцінити картину в цілому, поглянути на ситуацію в динаміці і спрогнозувати результати змін. Але все це складно оцінити без живих прикладів в українських реаліях.

З іншого боку, кожна книга – це співрозмовник, з яким вступає в дискусію внутрішній монолог читача. І, як будь-яка інша бізнес-література з книжкової полиці MBA, “Ґрід” розкидає корисні підказки в найнесподіваніших розділах. Так що кожен може зібрати власний пазл. Головне – бажання.

Читайте також

Вітер змін: рецензія на книгу “Про інновації. Harvard Business Review: 10 кращих статей”


До останніх новин До популярних новин Підтримати редакцію

Поділіться цією новиною в соціальних мережах


Читайте також

Усі новини ринку