Погоня за покупцями: світові приклади вдалого редевелопмента ТРЦ
Світові приклади вдалої трансформації, коли реконцепция і редевелопмент дали старт новій історії торгового об’єкта.
Ринок торговельної нерухомості – живий та мінливий. У боротьбі за клієнта торгово-розважальні центри, які існують на ринку 5 і більше років, повинні поступово трансформуватися і змінюватися. Щоб бути успішними, сьогодні їм часто потрібні збільшення площі, оновлення фасадів, зміна внутрішніх планувань і впровадження сучасних технологій. По мірі виходу на ринок нових торгових центрів такі об’єкти будуть все гостріше відчувати конкуренцію. Але життя практично будь-якого ТРЦ можна продовжити за допомогою редевелопменту. Головне – правильне позиціонування і грамотне управління.
Property Times підібрав приклади вдалої трансформації, коли реконцепція і редевелопмент дали старт новій історії об’єкта. RAU публікує адаптовану версію матеріалу.
Shopping City Sud, Відень, Австрія
Рік відкриття: 1976
Орендована площа: 192 тис. кв. м
Кількість магазинів: 330
Shopping City Sud – один з найстаріших мегамолів в Європі, який продовжив собі життя за допомогою нової грамотної стратегії позиціонування. Концепцію «торгового міста» у Відні почав реалізовувати підприємець Ханс Дьюсік в середині 1970-х років. До того цей район був сільськогосподарським передмістям, де був один єдиний магазин і практично ніяких розваг.
Уже в 1977-му в SCS відкрився перший в Центральній Європі меблевий магазин IKEA, а також готель Novotel (рік потому Novotel змінила інша мережа – Ramada).
Через 34 роки ТРЦ вирішили кардинально змінити. У 2012 була проведена масштабна реконструкція, в яку вкладено 100 млн євро. На сьогоднішній день під дахом комплексу розташовується 330 магазинів.
Загальна площа ТРЦ – 230 000 кв. м. Стоянка біля центру розрахована на 10 000 автомобілів.
MetroCentre, Гейтсхед (Ньюкасл), Великобританія
Рік відкриття: 1 986
Орендована площа: 194 тис. кв. м
Кількість магазинів: 340
Ньюкасл був центром промислової революції XIX століття і асоціювався виключно з промисловими зонами. Останнім великим об’єктом залишалася електростанція, яка закрилася ще в кінці 1970-х років.
Але вже в 1986 році тут з’явився торгово-розважальний центр, в який ось уже три десятки років з’їжджаються покупці з усіх областей північно-східного узбережжя Англії.
Мол пережив кілька етапів реконструкції. Сьогодні в MetroCentre, крім 340 торгових павільйонів, діє парк розваг metrOasis і оптовий ринок Metro Retail Park.
Puerto Venecia, Сарагоса, Іспанія
Рік відкриття: 2007
Орендована площа: 207 тис. кв. м
Кількість магазинів: 340
У порівнянні зі своїми сусідами по рейтингу цей ТРЦ здається зовсім молодим: відкрили його в 2007-му, а в 2012 році вже провели масштабну реконструкцію. За рік його відвідують приблизно 20 млн чоловік. Це шестиповерховий будинок, де розташовані 200 магазинів, майданчики для відпочинку, близько 40 ресторанів, кінотеатр з декількома залами, скалодром і навіть установка для серфінгу.
Комплекс розташований на березі штучного озера площею 7,5 тисяч квадратних метрів, на якому взимку катаються на ковзанах, а в теплу пору року плавають на човнах.
West Edmonton Mall, Едмонтон (провінція Альберта), Канада
Рік відкриття: 1 981
Орендована площа: 350 тис. кв. м
Кількість магазинів: 800
До 2004 року вважався найбільшим в світі та навіть був занесений в Книгу рекордів Гіннеса. Сьогодні ТРЦ перемістився вже на п’яте місце в рейтингу найбільших планети, але зберіг титул найбільшого в Північній Америці. Загальна площа молу складає 500 тис. кв. м.
Тут є казино, контактний зоопарк, другий за величиною в світі парк розваг Galaxyland, аквапарк World Waterpark, найбільший в світі критий басейн зі штучними хвилями заввишки до двох метрів, кінотеатри і концертний зал. Поверхи поділені на тематичні зони, які оформлені під популярні світові центри – «Європейський Бульвар», «Новий Орлеан», «Чайна-Таун» і т.і.
За матеріалами: Property Times
Читайте також –
MAPIC Awards 2018: кращі рітейлери та торгово-розважальні центри світу