
Фаст-фуд, гідний короля: історія успіху мережі Burger King


Генеральний директор Ашан Рітейл Україна про основні ризики для роздрібних мереж в період кризи, головні завдання ключових бізнес-підрозділів, а також про антикризові заходи компанії та нові проекти.
Цей матеріал доступний російською мовою
Поширення епідемії коронавірусу і введення жорсткого карантину істотно вплинули на українську економіку. Галузь роздрібної торгівлі однією з перших відчула на собі наслідки, і була змушена коригувати свою діяльність у відповідності до нових реалій. Щоб допомогти роздрібним компаніям пережити кризу з мінімальними втратами, Асоціація рітейлерів України проводить ряд вебінарів, присвячених скороченню витрат, партнерським відносинам та іншим важливим аспектам бізнесу. При цьому редакція RAU готує цикл публікацій з порадами і кейсами найбільш авторитетних топ-менеджерів українського ринку рітейлу на тему антикризового управління. У цьому матеріалі своїм баченням ситуації, порадами і власним досвідом подолання кризи ділиться генеральний директор компанії Ашан Рітейл Україна Вікторія Луценко.
Ризики в рітейлі безпосередньо пов’язані з глобальними тенденціями економіки в період кризи. З одного боку, це уповільнення темпів зростання світової економіки, падіння фондових ринків, логістичні обмеження експорту та імпорту. З іншого – прискорене зростання електронної комерції, сервісів з доставки продуктів харчування і товарів першої необхідності. Для рітейлу основними завданнями в цей період стають забезпечення товарами за рахунок адаптації всіх логістичних процесів, а також гарантія безпеки клієнтів і співробітників.
Вже зараз необхідно думати про те, що поведінка клієнтів змінюється, а разом з нею зміняться і споживчі звички.
Обмеження в період карантину на державному рівні та на рівні міських адміністрацій також відображаються на нашій діяльності. Закриття непродовольчих груп товарів в деяких містах, зобов’язання закривати магазини на вихідні (Чернівецька область), необхідність фасувати продукцію, а також обмеження руху громадського транспорту – ці та інші вимушені заходи вимагають від бізнесу щоденного контролю та адаптації. Ми завжди дотримуємося законодавства, а питання безпеки для нас в пріоритеті. Тим не менш, це непростий час не тільки для нас, але в першу чергу для наших клієнтів.
Звичайно ж, є і фінансові ризики, пов’язані з девальвацією гривні, збільшенням ставок по кредитам, падінням ВВП, істотним зростанням витрат на додаткові превентивні заходи. Все це ключові ризики, що стосуються всіх сфер бізнесу і України в цілому.
Для мінімізації ризиків, пов’язаних з карантином і кризою, компанія Ашан Рітейл Україна реалізувала низку заходів вже на початку березня. Тоді був створений антикризовий комітет, який я очолила особисто. До складу комітету входять представники всіх ключових департаментів офісу, логістики і магазинів, а збирається він щодня у форматі онлайн-конференції.
Завдання антикризового комітету – постійний моніторинг ситуації, адаптація процесів, впровадження та контроль нових процедур, а також оперативне прийняття рішень, які відразу ж погоджуються на всіх рівнях.
За цей час ми впровадили багато змін, необхідних для бізнесу та безпеки наших співробітників і клієнтів.
У напрямку останнього пункту ми в найкоротші терміни запустили співпрацю з сервісом доставки Raketa, ставши їх першим партнером-рітейлером. Також тепер товари Ашан представлені на маркетплейсі Rozetka.ua, в процесі узгодження знаходиться співпрацю і з іншими маркетплейсами.
Крім того, займаємося пошуком локальних партнерів з доставки. Наприклад, в Запоріжжі вже почали співпрацювати з місцевим оператором швидкої доставки – Сіті Драйв.
При цьому активно працюємо з уже існуючими партнерами – розширюємо зону доставки продуктів через Zakaz (з 15 квітня сервіс вже працює у Харкові), оптимізуємо доставки через Glovo, підключаючи наших співробітників. Ну і звичайно, розширили асортимент на нашому сайті auchan.ua, додавши продуктову групу. Тепер доставка товарів з онлайн-магазину доступна у всіх куточках України, її здійснюють партнери з Нова пошта.
Були реалізовані й інші рішення, які дозволяють нашим клієнтам купувати продукти зручно і з вигодою. Наприклад, завдяки програмі лояльності і нашій платіжній картці Oney клієнти можуть отримувати 4% бонусів і кешбек від покупок в Ашан, а також 5% кешбек від покупок в аптеках. У період карантину по карті Oney також додана опція використання грошей без оплати відсотків протягом 56 днів – розраховуватися карткою можна зараз, а повертати гроші без відсотків у червні.
Ми мультиформатний рітейлер і управляємо гіпермаркетами, супермаркетами, магазинами біля дому, електронною комерцією. Внутрішні процеси різні, їх багато і в нинішніх реаліях особливо важливо контролювати всі периметри, тому ми створили Business Continuity Plan, який дає комплексне бачення бізнесу і дозволяє контролювати життєдіяльність підприємства, мінімізуючи всі ризики.
Рітейл – це сфера, яка об’єднує багато професій. З нашої точки зору, в період кризи найбільш важливими завданнями департаментів будуть наступні:
На завершення хочу сказати, що у нас в компанії працює близько 6000 співробітників – і кожен з них ключовий. Останній місяць був сповнений випробувань для всієї країни. Цілеспрямована команда, в якій кожен розуміє важливість свого внеску і працює для клієнта – головний актив компанії.
Читайте також –
Як пережити кризу: поради генерального директора АТБ Бориса Маркова