Як пережити кризу: поради СЕО Ашан Рітейл Україна Вікторії Луценко

Як пережити кризу: поради СЕО Ашан Рітейл Україна Вікторії Луценко

30.04.2020 08:04
Виктор Нагорский

Генеральний директор Ашан Рітейл Україна про основні ризики для роздрібних мереж в період кризи, головні завдання ключових бізнес-підрозділів, а також про антикризові заходи компанії та нові проекти.

Цей матеріал доступний російською мовою

Поширення епідемії коронавірусу і введення жорсткого карантину істотно вплинули на українську економіку. Галузь роздрібної торгівлі однією з перших відчула на собі наслідки, і була змушена коригувати свою діяльність у відповідності до нових реалій. Щоб допомогти роздрібним компаніям пережити кризу з мінімальними втратами, Асоціація рітейлерів України проводить ряд вебінарів, присвячених скороченню витрат, партнерським відносинам та іншим важливим аспектам бізнесу. При цьому редакція RAU готує цикл публікацій з порадами і кейсами найбільш авторитетних топ-менеджерів українського ринку рітейлу на тему антикризового управління. У цьому матеріалі своїм баченням ситуації, порадами і власним досвідом подолання кризи ділиться генеральний директор компанії Ашан Рітейл Україна Вікторія Луценко.

Ключові ризики для рітейл-компаній в період кризи

Ризики в рітейлі безпосередньо пов’язані з глобальними тенденціями економіки в період кризи. З одного боку, це уповільнення темпів зростання світової економіки, падіння фондових ринків, логістичні обмеження експорту та імпорту. З іншого – прискорене зростання електронної комерції, сервісів з доставки продуктів харчування і товарів першої необхідності. Для рітейлу основними завданнями в цей період стають забезпечення товарами за рахунок адаптації всіх логістичних процесів, а також гарантія безпеки клієнтів і співробітників.

Вже зараз необхідно думати про те, що поведінка клієнтів змінюється, а разом з нею зміняться і споживчі звички.

Обмеження в період карантину на державному рівні та на рівні міських адміністрацій також відображаються на нашій діяльності. Закриття непродовольчих груп товарів в деяких містах, зобов’язання закривати магазини на вихідні (Чернівецька область), необхідність фасувати продукцію, а також обмеження руху громадського транспорту – ці та інші вимушені заходи вимагають від бізнесу щоденного контролю та адаптації. Ми завжди дотримуємося законодавства, а питання безпеки для нас в пріоритеті. Тим не менш, це непростий час не тільки для нас, але в першу чергу для наших клієнтів.

Звичайно ж, є і фінансові ризики, пов’язані з девальвацією гривні, збільшенням ставок по кредитам, падінням ВВП, істотним зростанням витрат на додаткові превентивні заходи. Все це ключові ризики, що стосуються всіх сфер бізнесу і України в цілому.

Антикризові заходи і нові проекти

Для мінімізації ризиків, пов’язаних з карантином і кризою, компанія Ашан Рітейл Україна реалізувала низку заходів вже на початку березня. Тоді був створений антикризовий комітет, який я очолила особисто. До складу комітету входять представники всіх ключових департаментів офісу, логістики і магазинів, а збирається він щодня у форматі онлайн-конференції.

Завдання антикризового комітету – постійний моніторинг ситуації, адаптація процесів, впровадження та контроль нових процедур, а також оперативне прийняття рішень, які відразу ж погоджуються на всіх рівнях.

За цей час ми впровадили багато змін, необхідних для бізнесу та безпеки наших співробітників і клієнтів.

Серед основних:
  • Розробка та комунікація підвищених заходів безпеки, санітарії та дезінфекції;
  • перехід на дистанційну роботу для професій, де це можливо, а також адаптація графіків роботи співробітників магазинів і логістики, дистанційне навчання;
  • посилені переговори з постачальниками для гарантії наявності товарів, а також їх розумної вартості – суворий контроль дотримання нашої цінової політики, зниження націнки на товари першої необхідності;
  • адаптація комерційного плану під нові потреби клієнтів;
  • впровадження нових послуг.

У напрямку останнього пункту ми в найкоротші терміни запустили співпрацю з сервісом доставки Raketa, ставши їх першим партнером-рітейлером. Також тепер товари Ашан представлені на маркетплейсі Rozetka.ua, в процесі узгодження знаходиться співпрацю і з іншими маркетплейсами.

Крім того, займаємося пошуком локальних партнерів з доставки. Наприклад, в Запоріжжі вже почали співпрацювати з місцевим оператором швидкої доставки – Сіті Драйв.

При цьому активно працюємо з уже існуючими партнерами – розширюємо зону доставки продуктів через Zakaz (з 15 квітня сервіс вже працює у Харкові), оптимізуємо доставки через Glovo, підключаючи наших співробітників. Ну і звичайно, розширили асортимент на нашому сайті auchan.ua, додавши продуктову групу. Тепер доставка товарів з онлайн-магазину доступна у всіх куточках України, її здійснюють партнери з Нова пошта.

Були реалізовані й інші рішення, які дозволяють нашим клієнтам купувати продукти зручно і з вигодою. Наприклад, завдяки програмі лояльності і нашій платіжній картці Oney клієнти можуть отримувати 4% бонусів і кешбек від покупок в Ашан, а також 5% кешбек від покупок в аптеках. У період карантину по карті Oney також додана опція використання грошей без оплати відсотків протягом 56 днів – розраховуватися карткою можна зараз, а повертати гроші без відсотків у червні.

Ми мультиформатний рітейлер і управляємо гіпермаркетами, супермаркетами, магазинами біля дому, електронною комерцією. Внутрішні процеси різні, їх багато і в нинішніх реаліях особливо важливо контролювати всі периметри, тому ми створили Business Continuity Plan, який дає комплексне бачення бізнесу і дозволяє контролювати життєдіяльність підприємства, мінімізуючи всі ризики.

Ключові завдання департаментів в період кризи

Рітейл – це сфера, яка об’єднує багато професій. З нашої точки зору, в період кризи найбільш важливими завданнями департаментів будуть наступні:

  • HR – надання робочих місць, збереження соціального пакету, безпека і комфорт співробітників на робочому місці, забезпечення всіма необхідними інструментами;
  • IT – гнучкість та інформаційна безпека, особливо в умовах переходу на віддалену роботу;
  • Логістика – забезпечення всіма товарами магазинів, оптимізація маршрутів;
  • Імпорт – контроль поставок з країн з підвищеним ризиком, митні затримки і робота на випередження;
  • Закупівлі та продаж – зміна потреб споживачів, зниження купівельної спроможності, як наслідок – ми повинні підлаштуватися під клієнта і пропонувати йому все необхідне;
  • Digital – підвищений попит з боку клієнтів на онлайн-покупки та послуги, ця тенденція збережеться. Ми сприймаємо цей тренд як можливість і продовжимо розвивати діджитал, доповнюючи фізичну комерцію.

На завершення хочу сказати, що у нас в компанії працює близько 6000 співробітників – і кожен з них ключовий. Останній місяць був сповнений випробувань для всієї країни. Цілеспрямована команда, в якій кожен розуміє важливість свого внеску і працює для клієнта – головний актив компанії.

Читайте також – 

Як пережити кризу: поради генерального директора АТБ Бориса Маркова


To the latest news To popular news Підтримати редакцію

Share this news on social networks


Read also

Цифровий make-over: як Brocard вибудували персоналізований діалог із мільйонами клієнтів за допомогою інформаційних технологій від Microsoft

Цифровий make-over: як Brocard вибудували персоналізований діалог із мільйонами клієнтів за допомогою інформаційних технологій від Microsoft

«Ще нещодавно здавалося, що під час повномасштабної війни бізнесу вдасться думати лише про виживання. Однак українські...
time icon