Відчуйте різницю: в чому особливості ремонту магазину

Відчуйте різницю: в чому особливості ремонту магазину

13.11.2020 07:45
  866
Костянтин Симоненко

Для виконання робіт з облаштування майбутньої торгової точки або оновлення існуючої годяться далеко не всі фахівці. Що потрібно знати при виборі підрядника.

Цей матеріал доступний російською мовою

Для ремонту квартир зазвичай вибирають будівельну бригаду за порадою друзів або рідних. Але навіть в цьому випадку бувають прикрі помилки, коли гроші і час виявляються витрачені даремно. За якими критеріями варто вибирати собі будівельну організацію, щоб оформити новий магазин або виконати реновацію старого, в колонці для RAU розповів керуючий партнер компанії Synergy Construction Іван Голуб.

Знання та досвід

У команди будівельників повинен бути досвід роботи в рітейлі. Тому що ремонт квартири сильно відрізняється від ремонту в магазині. Іноді замовники думають, що достатньо просто вибрати вид плитки і колір стін, а далі справа за малим. Але магазин – приміщення соціального призначення. Тому, крім загальних стандартів ведення будівельних робіт, існують особливі вимоги для оформлення магазинів.

Наприклад, згідно з українськими державними будівельними нормами (ДБН) у магазині має бути мінімум два розосереджених евакуаційні виходи, відстань між якими не перевищує 25 метрів. Є й інші нюанси, які визначають відмінності від звичайного ремонту житла. Наприклад, відстань між торгівельним і технологічним устаткуванням повинно бути не менше одного метра. І вже на етапі проекту треба знати, як будуть розташовуватися меблі в торговому залі і відповідно організовувати точки освітлення.

На складі обов’язково повинні бути вогнестійкі перегородки до перекриттів зі ступенем вогнестійкості EI45, тобто витримати дію вогню протягом 45 хвилин до повного загоряння. Двері на склад також повинні бути вогнестійкими зі ступенем – ЕI30. І таких вимог досить багато.

Тому для грамотної організації будівельних робіт і комплектації об’єкта в компанії повинні бути архітектор, інженер, кошторисник, постачальник, виконроб, директор з будівництва, керівник проектів, бухгалтер, а також інженер з охорони праці.

Чи є у вас план?

Для виконання будівельних робіт потрібно мати архітектурний проект – комплексний документ, де все чітко вказано: план підлоги (розкладки плитки) і стелі, розстановка меблів і т.д. з урахуванням всіх дизайнерських рішень. Бо вже на початковому етапі треба визначити, де буде касова зона і торгові відділи, куди потрібно буде вивести розетки і т.д. Мало того, ТРЦ просто не допустить рітейлера до реалізації будівельних робіт на локації без такого архітектурного рішення.

Так само готуються окремі проекти інженерних систем (електрика, вода, каналізація, вентиляція). А вже на основі цих детальних планів та інженерних проектів ведеться розрахунок вартості ремонту. На етапі підготовки комерційної пропозиції та узгодження кошторису інженери-кошторисники допомагають вирішити масу питань, так як намагаються врахувати безліч різних нюансів. Тому не можна порахувати вартість ремонту, так би мовити, зі слів клієнта: “на підлозі плитка, а стелю пофарбувати в білий колір”.

Узгодження витрат

Люди, які нерідко мають справу з ремонтами знають, що всі розрахунки треба перевірити ще раз, інакше є ризик переплатити за завищені обсяги або непотрібні маніпуляції. І навіть після цього в ході ремонту можуть виникнути несподівані нові витрати на виконання незапланованих робіт.

Щоб виключити подібне, будівельний кошторис складається фахівцями дуже детально. Окремо враховується вартість робіт по кожному розділу. І окремо вартість матеріалів з урахуванням обсягів робіт і витрат матеріалів.

Загальна вартість кошторису, як правило, вважається договірною, але не фінальною. По закінченню робіт виконроб разом з представником замовника переміряє обсяги і вносить в акт фактичні дані. У випадку з магазинами такі обсяги за фактом в більшості випадків зменшуються. Але також можуть виникнути непередбачені роботи, які на етапі прорахунку вартості були неочевидні, особливо часто це буває при реновації приміщень.

Виконання робіт

Це справа дуже відповідальна і серйозна, тому звичайна бригада будівельників просто може не знати якихось важливих нюансів. Організація робіт повинна бути строго регламентована. Оформляються заявки на виконання робіт, призначається відповідальний за техніку безпеки та охорону праці. Як правило, спочатку виконується монтаж інженерних систем, після цього виконується монтаж конструкцій стін і стелі (в залежності від обраної системи), підготовка підлоги, малярка і нарешті монтаж вітрини. Слід зазначити, що вітрину встановлюють в останню чергу в основному тому, що терміни її виготовлення збігаються з датами закінчення ремонту.

І тут важлива якість виконання робіт, а також, що особливо значимо для ремонту магазинів – виконання всіх робіт вчасно (щоб не було простою з оренди).

Тому при виборі підрядника буде не зайвим подивитися, скільки компанія років на ринку і які магазини робила (бажано звертати увагу на недавні приклади робіт, щоб оцінити актуальну компетенцію компанії). Крім того, варто вивчити рекомендації партнерів по ринку, прийнятність цін, термін гарантії на виконані роботи.

Можна ще поцікавитися, які технології використовують будівельники. Наприклад, при оформленні великих торгових площ плиткою використовують системи вирівнювання підлоги (СВП), а найбільш оптимальним варіантом для ТЦ буде тип плитки керамограніт. Для затірки швів використовується високоякісна і вологостійка затірка.

Дизайнерський проект

Зазвичай ремонт в квартирі робиться для того, щоб були задоволені її мешканці, тобто кілька людей. У той же час приміщення магазину повинно подобатися і бути зручним якомога більшому колу відвідувачів. Споживача можна залучити створенням сучасного інтер’єру з продуманим поділом на функціональні зони, хорошим освітленням і вентиляцією, а також стильними меблями. Крім того, важливе значення має правильно підібрана музика.

Дизайн магазину повинен в першу чергу подобатися клієнтам. Природно, в центрі всього стоїть товар. Але потрібно створити комфортний простір, приємну атмосферу і висвітлити товар так, щоб покупці поверталися знову і знову. Тут важливо стежити за останніми тенденціями і модними трендами в інтер’єрі (докладніше про це можна прочитати тут).

Власники приватних будинків або навіть квартир часом замовляють дизайнерським майстерням проекти оформлення своїх приміщень. А виконання робіт передають стороннім організаціям. І результат не завжди відповідає первісному задуму. Тому в ідеалі і проектування, і ремонт повинна робити одна і та ж компанія. Synergy Construction надає повний комплекс послуг. Це прискорює процес комунікації між виконробом і дизайнером, відповідно дозволяє зробити ремонт набагато швидше і найбільш точно у відповідності з проектом.

Читайте також –

Від ремонту квартир до створення магазинів міжнародних брендів. Кейс Synergy Construction


До останніх новин До популярних новин Підтримати редакцію

Поділіться цією новиною в соціальних мережах


Читайте також

Усі новини ринку