Нові формати Eva: як розвивається під час війни найбільша мережа магазинів краси і здоров’я

Нові формати Eva: як розвивається під час війни найбільша мережа магазинів краси і здоров’я

09.08.2024 08:30
  852
Костянтин Симоненко

Виконавча директорка ТОВ «РУШ» (Лінія магазинів Eva та еva.ua) Ольга Шевченко розповіла Forbes.ua про досягнення компанії у 2023 році, інвестиційні плани й ключові інновації. RAU пропонує ознайомитися з ключовими фактами цієї розповіді.

Про нові формати

У 2023 році було відкрито 58 нових магазинів, переважно у форматі «Жіноча енергія». Магазин розділений на дві частини: у чорній продаються продукти для краси, у бежевій – товари для дому.

Ще один новий формат минулого року – shop-in-shop «Центр здоров’я шкіри», де представлена категорія дерматокосметики. Раніше українці шукали ці товари в аптеках та інтернет-магазинах, а тепер – у дерматоцентрах магазинів Eva і на сайті еva.ua.

Неможливо точно визначити вплив відкриття нового напрямку на середній чек, бо люди часто міксують покупки, обираючи товари з різних категорій. Але вартість одиниці товару в дерматоцентрі в середньому в 3,7 раза вища, ніж у звичайному асортименті Eva. Окремий аптечний напрямок поки не планується, оскільки в 90% магазинів Eva є так звана «медична поличка» з вітамінами, БАД, фітнес-чаями тощо.

Про салони краси у Eva Beauty

Минулоріч відкрили перший магазин нового формату Eva Beauty у столичному ТРЦ Respublika Park, а в липні 2024-го запустили другий – у ТРЦ Victoria Gardens у Львові. Це нова концепція з розширеним асортиментом преміального цінового сегменту.

Професійні засоби з догляду за шкірою обличчя та волоссям потребують іншого підходу при продажу. Часом покупцям недостатньо простої консультації, має бути можливість реального тестування продуктів. Тому в Eva Beauty запустили перший салон краси з послугами догляду за волоссям і косметологією. Для цього довелося ретельно вивчити специфіку роботи перукарів, колористів чи косметологів, – як їх підбирати, мотивувати і навчати. Також запустили окремий програмний продукт для адміністрування роботи салону – налаштували запис клієнтів, графік роботи майстрів, систему розрахунку вартості послуг. Результати вже перевершили очікування. Так, середній чек Eva Beauty в 2,8 раза вищий, ніж у «звичайній» Eva.

Про додаткові послуги для залучення покупців

В магазинах Eva додали зони тестування волосся, можливість зробити макіяж і безкоштовні майстер-класи. Також є спеціальна програма, яка на основі запитань про уподобання щодо ароматів рекомендує парфуми. Крім того, у співпраці з компанією LʼOréal розвивається продукт Visual by Eva – інноваційне дзеркало, яке дає змогу приміряти будь-який образ завдяки доповненій реальності з конкретними косметичними продуктами. Зараз іде робота над можливістю побачити, який буде колір волосся після фарбування LʼOréal.

Також було запущено новий мобільний застосунок Eva, через який вже проходить 25-30% замовлень з інтернет-магазину. Активно розвивається напрямок електронних подарункових сертифікатів, які діють на всі товари, навіть акційні, в тому числі в інтернет магазині. Ці сертифікати користуються попитом у корпоративних клієнтів, що купують їх для своїх співробітників на свята.

Про еva.ua та новий маркетплейс

Цього року було повноцінно запущено маркетплейс. Інтернет-магазин еva.ua став платформою, де мерчанти можуть теж продавати свої товари. Вже є понад 10 000 SKU від сторонніх продавців, і цей асортимент постійно розширюється. Вже продано товарів на суму понад 500 000 грн. Хоча клієнти ще не звикли до того, що можуть отримати замовлення від різних продавців у різних каналах доставки: частину товару – у точці видачі Eva, а інші – у поштоматі Нова пошта. Точки видачі тепер є кожному магазині. Наразі компанія обробляє близько 13 000-14 000 замовлень щодня, що становить у середньому 13% від загального товарообігу Eva.

Про плани розвитку та інвестиції

Поки що компанія дотримується плану відкрити у 2024 році 60 нових Eva – вже працює більше 25 магазинів. Для Eva Beauty наполегливо підшукуються площі в ТЦ, аби й надалі розвивати цей формат. Якщо у 2022 році у розвиток Eva було інвестовано лише 270 млн грн, то минулого року ця сума зросла майже вдвічі – до 560 млн грн. На 2024 рік заплановано від 1,8 до 2,1 млрд грн – це з новими складами, обладнанням, розвитком кас самообслуговування та інфраструктури, українських й європейських дата центрів тощо.

Про кадрове питання

Війна суттєво вплинула на бізнес: не вистачає як чоловіків, які йдуть на фронт, так і жінок, які їдуть за кордон. Найбільший ризик – втрата необхідної кількості водіїв і вантажників. В компанії є резерв: жінки, які щодня хоч одну годину працюють на навантажувачах, набираються досвіду і можуть повноцінно працювати. Але поки що не вдається знайти жінок, які б погодилися працювати на великих вантажівках по всій країні. Також є проблема з приймальниками товару в магазинах. Тут теж багато вакансій не закриті, і дівчата самі приймають товар, переміщують його всередині магазину й назовні. Дуже хотілося б, щоб запрацювало економічне бронювання зі зрозумілими та прозорими правилами для всіх.


До останніх новин До популярних новин Підтримати редакцію

Раз на тиждень

ми будемо відправляти Вам 

найцікавіші новини тижня


Поділіться цією новиною в соціальних мережах


Читайте також

Володимир Коршак, Соловейко.Медіа: Як використання аудіо та відео супроводу в ритейлі впливає на поведінку покупців

Володимир Коршак, Соловейко.Медіа: Як використання аудіо та відео супроводу в ритейлі впливає на поведінку покупців

Засновник Соловейко.Медіа Володимир Коршак під час свого виступу на RAU EXPO 2024 розповів про ефективність аудіо та відео...
time icon  
  76
Усі новини ринку