Нові формати Eva: як розвивається під час війни найбільша мережа магазинів краси і здоров’я
Виконавча директорка ТОВ «РУШ» (Лінія магазинів Eva та еva.ua) Ольга Шевченко розповіла Forbes.ua про досягнення компанії у 2023 році, інвестиційні плани й ключові інновації. RAU пропонує ознайомитися з ключовими фактами цієї розповіді.
Про нові формати
У 2023 році було відкрито 58 нових магазинів, переважно у форматі «Жіноча енергія». Магазин розділений на дві частини: у чорній продаються продукти для краси, у бежевій – товари для дому.
Ще один новий формат минулого року – shop-in-shop «Центр здоров’я шкіри», де представлена категорія дерматокосметики. Раніше українці шукали ці товари в аптеках та інтернет-магазинах, а тепер – у дерматоцентрах магазинів Eva і на сайті еva.ua.
Неможливо точно визначити вплив відкриття нового напрямку на середній чек, бо люди часто міксують покупки, обираючи товари з різних категорій. Але вартість одиниці товару в дерматоцентрі в середньому в 3,7 раза вища, ніж у звичайному асортименті Eva. Окремий аптечний напрямок поки не планується, оскільки в 90% магазинів Eva є так звана «медична поличка» з вітамінами, БАД, фітнес-чаями тощо.
Про салони краси у Eva Beauty
Минулоріч відкрили перший магазин нового формату Eva Beauty у столичному ТРЦ Respublika Park, а в липні 2024-го запустили другий – у ТРЦ Victoria Gardens у Львові. Це нова концепція з розширеним асортиментом преміального цінового сегменту.
Професійні засоби з догляду за шкірою обличчя та волоссям потребують іншого підходу при продажу. Часом покупцям недостатньо простої консультації, має бути можливість реального тестування продуктів. Тому в Eva Beauty запустили перший салон краси з послугами догляду за волоссям і косметологією. Для цього довелося ретельно вивчити специфіку роботи перукарів, колористів чи косметологів, – як їх підбирати, мотивувати і навчати. Також запустили окремий програмний продукт для адміністрування роботи салону – налаштували запис клієнтів, графік роботи майстрів, систему розрахунку вартості послуг. Результати вже перевершили очікування. Так, середній чек Eva Beauty в 2,8 раза вищий, ніж у «звичайній» Eva.
Про додаткові послуги для залучення покупців
В магазинах Eva додали зони тестування волосся, можливість зробити макіяж і безкоштовні майстер-класи. Також є спеціальна програма, яка на основі запитань про уподобання щодо ароматів рекомендує парфуми. Крім того, у співпраці з компанією LʼOréal розвивається продукт Visual by Eva – інноваційне дзеркало, яке дає змогу приміряти будь-який образ завдяки доповненій реальності з конкретними косметичними продуктами. Зараз іде робота над можливістю побачити, який буде колір волосся після фарбування LʼOréal.
Також було запущено новий мобільний застосунок Eva, через який вже проходить 25-30% замовлень з інтернет-магазину. Активно розвивається напрямок електронних подарункових сертифікатів, які діють на всі товари, навіть акційні, в тому числі в інтернет магазині. Ці сертифікати користуються попитом у корпоративних клієнтів, що купують їх для своїх співробітників на свята.
Про еva.ua та новий маркетплейс
Цього року було повноцінно запущено маркетплейс. Інтернет-магазин еva.ua став платформою, де мерчанти можуть теж продавати свої товари. Вже є понад 10 000 SKU від сторонніх продавців, і цей асортимент постійно розширюється. Вже продано товарів на суму понад 500 000 грн. Хоча клієнти ще не звикли до того, що можуть отримати замовлення від різних продавців у різних каналах доставки: частину товару – у точці видачі Eva, а інші – у поштоматі Нова пошта. Точки видачі тепер є кожному магазині. Наразі компанія обробляє близько 13 000-14 000 замовлень щодня, що становить у середньому 13% від загального товарообігу Eva.
Про плани розвитку та інвестиції
Поки що компанія дотримується плану відкрити у 2024 році 60 нових Eva – вже працює більше 25 магазинів. Для Eva Beauty наполегливо підшукуються площі в ТЦ, аби й надалі розвивати цей формат. Якщо у 2022 році у розвиток Eva було інвестовано лише 270 млн грн, то минулого року ця сума зросла майже вдвічі – до 560 млн грн. На 2024 рік заплановано від 1,8 до 2,1 млрд грн – це з новими складами, обладнанням, розвитком кас самообслуговування та інфраструктури, українських й європейських дата центрів тощо.
Про кадрове питання
Війна суттєво вплинула на бізнес: не вистачає як чоловіків, які йдуть на фронт, так і жінок, які їдуть за кордон. Найбільший ризик – втрата необхідної кількості водіїв і вантажників. В компанії є резерв: жінки, які щодня хоч одну годину працюють на навантажувачах, набираються досвіду і можуть повноцінно працювати. Але поки що не вдається знайти жінок, які б погодилися працювати на великих вантажівках по всій країні. Також є проблема з приймальниками товару в магазинах. Тут теж багато вакансій не закриті, і дівчата самі приймають товар, переміщують його всередині магазину й назовні. Дуже хотілося б, щоб запрацювало економічне бронювання зі зрозумілими та прозорими правилами для всіх.