Клієнтська база MOYO виросла на 50% за рахунок перезапуску CRM

Клієнтська база MOYO виросла на 50% за рахунок перезапуску CRM

10.01.2018 08:01
  5810
Дарья Златьева

Топ-менеджери MOYO розповіли про результати роботи в 2017 році, та про те, чому було прийнято рішення міняти CRM, що вже встигли впровадити, що вдалося поліпшити і що будуть впроваджувати найближчим часом.

У 2017 році в MOYO впровадили платформу XRM Loyalty на базі Microsoft Dynamics 365 і Microsoft Azure. Директор департаменту клієнтського досвіду і омніканальності компанії MOYO Максим Левченко і IT-директор компанії MOYO Павло Березін діляться з RAU першими результатами.

Після перезапуску зменшився індекс відтоку органічних покупців на 7%, повторні покупки збільшилися на 9%, частота покупки на 7%, середній чек в доларах на 11%, кількість рядків в чеку на 15%. Нова CRM сама налаштовує програми лояльності, яких може бути безліч – під кожен сегмент.

Омніканальность без сучасної CRM неможлива

Мережа MOYO налічує 48 магазинів в крупних обласних центрах і містах-мільйонниках України. Працює інтернет-майданчик, який компанія стала активно розвивати з 2015 року. У компанії дуже скрупульозно підходили до питання вибору нової CRM. Стара працювала на базі 1С, вона дозволяла вести облік покупок клієнтів і їх транзакцій, збирала інформацію по часу і частоті, однак не відповідала головній вимозі останніх років: не дозволяла вибудувати бізнес-процеси омніканальної моделі.

“Ми завжди прагнемо дивувати наших клієнтів. Для жителів Києва ми запустили послугу “миттєва доставка”, яка дозволяє замовити, обробити замовлення і отримати товар по місту Києву за 45-90 хвилин. Також у нас є унікальний магазин 24/7. У ньому представлено більш ніж в 20 000 найменувань. Це IТ-товари, побутова техніка, дитячі іграшки, електроінструменти та багато іншого. Наше головне завдання – забезпечити постійну доступність товарів для клієнта: в той час, в тому форматі, який зручний покупцям “, – говорить Максим Левченко.

Навесні 2017 року компанія MOYO перезапустила свою систему взаємовідносин з клієнтами, що дозволило їй значно оптимізувати якість і швидкість обслуговування. Нову CRM-платформу почали впроваджувати в кінці 2016 року і вийшли на виробничу продуктивність в березні 2017 року.

Зараз клієнтська база нараховує понад півмільйона людей, з них активними є близько третини, але рік тому ситуація була зовсім іншою.

Постановка проблеми

“На певному етапі в компанії зрозуміли, що поточна платформа CRM не справляється з викликами і нашими бізнес-цілями, тому було прийнято рішення про заміну системи”, – розповідає IT-директор компанії Павло Березін. Справа в тому, що можливості 1С не дозволяли інтегрувати телефонію, чат, e-mail і сайт в єдину систему.

IT-директор компанії MOYO Павло Березін

“Не було нормальної інтеграції, була відсутня сегментація – бути омніканальними у нас не було можливості. Для реалізації ми розуміли – нам потрібно ядро, центр управління”, – відзначає директор департаменту клієнтського досвіду і омніканальності компанії MOYO Максим Левченко.

У компанії реалізована знижкова система і зі знижками здійснювалися 70% продажів, що негативно позначалося на маржинальністі і можливості взаємодії з клієнтом.

“По суті, у нас була одна основна механіка: прийди і отримай знижку. І після реалізації нової CRM ми отримали безмежні можливості”, – говорять в компанії.

Вимогами, за словами Левченко, були багатофункціональність, наявність API і його розширення, наявність всіх сервісів для інтеграції, які були необхідні інтеграція з соцмережами (щодо омніканальності в цілому, і по відношенню до різних розрізнених фронтів), і телефонії. Референс, або відгуки, стали визначальним фактором вибору. Перевагою також стало наявність сильної команди на стороні партнера і вартість рішення.

Від CRM в компанії очікували, перш за все, гнучку платформу і можливість масштабування, легкий і інтуїтивно зрозумілий інтерфейс для механіки лояльності і, звичайно, гнучкі можливості інтеграції. “Ми хотіли показати клієнту, що з нами легко і просто контактувати будь-яким чином: телефон, чат, e-mail, SMS, Viber”, – розповідає Максим Левченко.

В результаті для автоматизації взаємовідносин з клієнтами був обраний Microsoft Dynamics 365.

Міняли на ходу

В результаті реалізації проекту була виконана інтеграція CRM з front-end, back-end і e-commerce проектом. Це дозволило в режимі реального часу кожного клієнта звертатися в процесинг і отримувати видозмінений чек. “Поточні показники відповіді від процесингу XRM в Microsoft Azure менше секунди – напевно, рекорд в цій галузі, – зазначає Березін.

Система CRM розміщена в хмарі, це дозволяє команді проекту використовувати функції масштабування архітектури, що досить важливо в піку роботи retail і e-commerce.

Це і чорна п’ятниця, і грудень, і інші піки в роботі всіх рітейлерів”, – додає Левченко. За словами топ-менеджерів, система побудована на високих нормах і стандартах відмовостійкості і безперебійності роботи. “Останні атаки на IT-інфраструктуру України у разі не позначилися на компанії MOYO і роботі ХRM Loyalty. Клієнти продовжували безперебійно здійснювати покупки в мережі MOYO”, – стверджують управлінці.

Платформа, дозволила інтегрувати всі канали комунікації в єдине ціле. Також система об’єднує всі підрозділи компанії, структури і бази, співробітників і клієнтів. Вона є омніканальной.

Одним з основних переваг є наявність модуля купонінг, наявність модуля Гейміфікація, різноманітні можливості по реалізації механік лояльності. “Купонінг – це якийсь агрегатор, який включає в себе різні типи заохочень. Це може бути знижка: абсолютна, відносна, оскільки це може бути і подарунок, і сертифікат, по суті це відкладене заохочення на майбутнє”, – пояснює Левченко.

До XRM завдання з реалізацією акцій з різними умовами вибудовували вручну. Зараз це можна реалізувати в чотири кліка.

На впровадження пішло менше кварталу, але перед високим сезоном в компанії брали паузу. “Працювати ми почали влітку, в листопаді 2016 ми взяли паузу, а в січні знову активізували роботу по впровадженню нової CRM”, – ділиться Павло Березін.

Перші результати

Клієнти вже встигли оцінити зручність комунікації по різних каналах, про це свідчить ряд показників. Раніше оператор міг обробити один і той же замовлення, але в різних каналах комунікації (дзвінок і е-mail), не розуміючи, що це один і той же клієнт. Зараз же в MOYO є можливість відразу визначати замовлення клієнтів і максимально швидко реагувати і задовольняти їхні потреби.

У компанії відійішли від масових розсилок, стали робити персоналізовану пропозицію.

Директор департаменту клієнтського досвіду і омніканальності компанії MOYO Максим Левченко

Середнє значення переходів з e-mail розсилки становить 25%. У компанії використовують розсилки
по вайбер і смс, щоб повідомити клієнтам про вигідні пропозиції, акції та нарахування купонів на знижки.

Як повідомили в компанії, оборот в 2017 році в порівнянні з 2016-м зріс і в натуральних, і у грошових показниках: в грошовому на 44%, в кількісному на 8%. Акценту на розширенні мережі в офлайні в 2017 році компанія не робила – вона займалася переформатуванням магазинів.

Читайте також –

7 технологічних трендів, які вплинуть на рітейл в 2018 році


To the latest news To popular news Підтримати редакцію

Share this news on social networks


Read also

Норвезький інвестиційний фонд для України оголосив про першу інвестиційну ініціативу, спрямовану на індустріальний парк M10 у Львові

Норвезький інвестиційний фонд для України оголосив про першу інвестиційну ініціативу, спрямовану на індустріальний парк M10 у Львові

20 листопада Інвестиційний фонд для України (Ukraine Investment Fund) — новостворений фонд під управлінням норвезького державного...
time icon   
  13