За лаштунками Kasta: як новий склад компанії відправляє до 50 000 замовлень на день (фоторепортаж)

За лаштунками Kasta: як новий склад компанії відправляє до 50 000 замовлень на день (фоторепортаж)

30.07.2019 08:15
  1140
Виктор Нагорский

Як найбільший інтернет-магазин України в fashion-сегменті Kasta забезпечує зберігання і максимально оперативну доставку товарів до своїх клієнтів.

Цей матеріал доступний російською мовою

Бізнес Kasta (раніше modnaKasta) починався як класичний flash sales, коли на сайті компанії розміщуються акції на товар з коротким терміном дії та максимальними знижками. В такому форматі Kasta успішно пропрацювала близько восьми років, ставши беззаперечним лідером українського ринку e-commerce в сегменті fashion.

Однак в минулому році керівництво компанії прийняло рішення про перехід з бізнес-моделі flash sales на модель каталогу з наявністю постійного асортименту товарів. Цей факт спричинив за собою зміни в продуктовій стратегії розвитку компанії: на платформі Kasta.ua, окрім одягу, взуття та аксесуарів, почали з’являтися й інші товари, такі як косметика чи побутова хімія. А зовсім нещодавно онлайн-рітейлер розширив асортимент ще однієїю популярною в українських інтернет-покупців групою товарів – електронікою і побутовою технікою.

Оновлення моделі змусило Kasta міняти й бізнес-процеси, пов’язані з логістикою товару. Через розширення постійного асортименту компанія виросла зі свого фулфілмент-центру площею близько 5000 кв. м. Цей об’єкт, як і раніше, працює за крос-доковою моделлю, коли процес приймання та відвантаження товару відбувається безпосередньо через склад, без розміщення в зоні довготривалого зберігання. Але для розміщення товарів постійного асортименту Kasta придбала ще один складський об’єкт, площею близько 15 000 кв. м.

Про те, як працює новий склад компанії, які технології використовує в своїй роботі та як посилки доставляються від постачальників до кінцевих покупців, RAU розповів директор з логістики Kasta Олег Трембицький.

Після зміни бізнес-моделі постійний асортимент сайту зріс практично в десять разів. Як наслідок, нам потрібні були додаткові складські площі. У 2018 році компанія придбала відповідний нашим потребам складський об’єкт в Броварах під Києвом. Тут ми приймаємо товар, розміщуємо його на зберігання і відправляємо клієнтам, а також працюємо з поверненнями.

Для інтернет-покупця є декілька ключових речей: це ціна товару і рівень сервісу, в тому числі строк доставки. Власний склад дає можливість доставляти товари клієнту в найкоротші терміни і контролювати вартість доставки.

Після придбання складу компанія замовила у європейського виробника сучасне обладнання, яке надійшло через три місяці, ще кілька місяців зайняв його монтаж і запуск. Експлуатацію об’єкта почали в жовтні 2018 року.

Під час переобладнання складу Kasta також встановила додаткову систему опалення, щоб підтримувати комфортну для співробітників температуру (не нижче 17 градусів), поліпшила системи освітлення, пожежогасіння та димовидалення. При цьому конструкція самої будівлі не змінювалася.

Зараз склад працює цілодобово. У чотирьох робочих змінах задіяно понад 150 чоловік. У періоди максимальних навантажень, наприклад – в “Чорну п’ятницю”, коли обсяг роботи збільшується в рази, компанія виводить більшу кількість персоналу і наймає додаткових тимчасових працівників, а також відмовляється від певних сервісних процесів на складі. Практично всі співробітники складу переводяться на процес упаковки, щоб клієнт отримав своє замовлення вчасно.

На вході в будівлю розташовані шафки для персоналу, де кожен може залишити особисті речі.

Умовно склад можна розділити на кілька основних зон. Перша – зона приймання товару, де розташовані столи приймання і конвеєрні лінії. Тут також відбувається обробка повернень. При їх надходженні співробітники розпаковують товар, ідентифікують його, звіряють з фотографією, перевіряють розмір та інші характеристики, а також відсутність браку. Коли співробітник переконався, що товар може підлягати подальшому продажу, він складає його в контейнер і відправляє по конвеєру в зону зберігання.

Поруч розташована зона обробки дрібної побутової техніки. Тут упаковують різноманітні гаджети: телефони, флешки, фітнес-браслети та іншу техніку.

За допомогою конвеєра товар доставляється до автоматичного ліфта, який переносить його між чотирма поверхами мезоніну. А пластикові контейнери для товару закуповувалися за кордоном: вони ударостійкі, зручні й функціональні.

З іншого боку складу знаходяться столи упаковки. На кожному з робочих терміналів встановлена спеціальна програма, яка візуалізує процес упаковки з підказками. Це своєрідний гайд, який дозволяє новим співробітникам швидше навчатися, а іншим працівникам нагадує про всі маніпуляції, які необхідно виконати з товаром. Після підтвердження упаковки товару термінал просить сканувати наступний.

Примітно, що над кожним робочим місцем встановлена камера і весь процес упаковки фіксується. Якщо в подальшому виникають якісь розбіжності, пов’язані з товаром, за допомогою записів можна переглянути, на якому етапі стався збій.

Тут також розташовані три конвеєрні лінії. Після упаковки продукція надходить на зважування і проходить сортування по шафкам, кожна з яких позначена номером відділення Kasta, в яке повинен бути доставлений товар.

Зараз в мережі Kasta працює 106 відділень. Через них проходить основна частина транзакцій інтернет-магазину – близько 80%. Решта – це кур’єрська доставка і відділення Нова пошта, з якою співпрацює компанія.

Наявність власних відділень, через які проходить більшість замовлень, дає компанії ще одну важливу перевагу – контроль останньої милі доставки. Крім того, у відділеннях можна приміряти товар до оплати або ж зробити швидке повернення в тому разі, якщо продукція не підійшла. «Коли покупець повертає товар у відділенні, то ця продукція ідентифікується на місці й протягом декількох хвилин гроші повертаються на рахунок. Це дуже зручно і робить споживчий шлях клієнта дуже простим», – запевняє Трембицький.

За його словами, товар зі складу відвантажується кілька разів на день. Таким чином, якщо покупець в Києві зробив замовлення вранці, то вже після обіду він зможе забрати його у відділенні.

Кожен товар на складі має свій унікальний штрих-код. Таким чином, компанія легко може відстежити історію пересування кожного окремо взятого товару.

Великогабаритний товар на новому складі Kasta зберігається окремо, дрібна і середня продукція – окремо. При цьому зонування за категоріями товару на складі практично немає.

 

Купівля нового складу дозволила Kasta повністю закрити потреби в зберіганні товару і його доставки у відділення. Однак рітейлер планує використовувати їх не тільки для своїх потреб, а й надавати логістичні послуги третім особам.

Як пояснює Трембицький, e-commerce знаходиться на найбільш складному рівні логістичних процесів. «Оптова та роздрібна логістика набагато простіші. Там немає такої великої кількості операцій, як в e-commerce, де існує безліч різних підпроцесів, таких як поштучна обробка і сортування товару, його відбраковування, ідентифікація кожної одиниці тощо. Якісно виконувати цю роботу в Україні можуть дуже мало компаній, однак ці послуги дуже затребувані дрібними і середніми інтернет-магазинами. І в перспективі ми зможемо надавати їх за дуже конкурентною ціною», – резюмує Олег Трембицький.

Читайте також – 

За лаштунками Фокстрот: як працює логістика найбільшої мережі побутової техніки України (репортаж + фото)


До останніх новин До популярних новин Підтримати редакцію

Раз на тиждень

ми будемо відправляти Вам 

найцікавіші новини тижня


Поділіться цією новиною в соціальних мережах


Читайте також

Кейс лідерства: як LG вже декілька років утримує позицію одного з лідерів на ринку електроніки та побутової техніки в Україні

Кейс лідерства: як LG вже декілька років утримує позицію одного з лідерів на ринку електроніки та побутової техніки в Україні

Це підтверджує її статус переможця в головній бізнес-премії країни «Вибір року», яка визначає найкращі бізнеси у своїй...
time icon  
  114
Усі новини ринку