Ірина Холод, Нова пошта: Тенденції онлайн-шопінгу в Україні
Директор з маркетингу Нова пошта про особливості та переваги українського онлайн-покупця, тенденції в e-commerce і вплив компанії на розвиток інтернет-торгівлі в країні.
1 листопада директор з маркетингу Нова пошта Ірина Холод виступила в Києві на Третій конференції “Ринок іграшок в Україні. На крок попереду”, організованій українською Асоціації індустрії іграшок (УАІІ). RAU публікує найцікавіше з її виступу.
Тенденції онлайн-шопінгу в Україні
Компанія Нова пошта працює практично на всіх логістичних потоках: від виробника до кінцевого споживача. Але ключовим сегментом ось вже 6-7 років залишається доставка товарів e-commerce покупцям. Зміцнює тенденцію те, що чимало офлайнових продавців активно освоюють онлайн-канали продажів.
Стабільне зростання шопінгу і e-commerce в цілому спостерігається по всьому світу. При цьому Україна вже третій рік поспіль визнається найбільш швидкозростаючим ринком електронної комерції в Європі. Згідно з дослідженням Ecommerce Foundation, що оцінює і порівнює європейські ринки, в Україні спостерігається зростання до 35%.
Разом зі зростанням активно змінюються в усьому світі і шопінг-звички. Ці ж зміни стосуються і України:
- зростаючий тренд m-commerce
- продажі через соцмережі
- зростаючі вимоги покупців
За прогнозом на поточний рік, оборот e-commerce в Україні складе 65 млрд грн. У процентному співвідношенні вони повністю відповідають зростанню кількості доставок Нова пошта для e-соммегсе.
Особливості українського e-commerce
Згідно з квітневим дослідженням GfК, 61% українців старше 16 років користуються інтернетом. Більша половина з них, а саме 36%, що становить близько 7 млн осіб, здійснюють онлайн-покупки. 43,3% від загального числа онлайн-покупців України хоча б раз за рік купують в соцмережах. 40% від усіх інтернет-шоперів хоча б раз за останній рік купували в зарубіжних інтернет-магазинах.
Український покупець e-commerce відрізняється від стандартного світового споживача. У нього склалася своя особлива модель поведінки:
- Сформована звичка уточнювати замовлення по телефону: яи підтверджено воно, чи є товар на складі і т. д. Це пов’язано не тільки з культурою онлайн-споживання, але і з великою кількістю недобросовісних торговців в інтернеті;
- отримання товару у відділеннях переважає, хоча в інших країнах віддають перевагу кур’єрській доставці. При цьому 80-85% покупок оплачується при отриманні (післяплата). Пов’язано це з тим, що, купуючи в інтернеті, українці бажають спочатку подивитися на товар і перевірити його;
- вимоги та очікування українських клієнтів вищі, ніж за кордоном.
Також відрізняється кон’юнктура e-commerce ринку в цілому:
- на ринку велика кількість дрібних підприємців, яким найпростіше спробувати свої сили в інтернет-торгівлі, перш ніж розвиватися далі;
- в Україні є лідер серед представників класичного онлайн-рітейлу – це Rozetka;
- швидко розвиваються маркетплейси, перш за все у форматі “дошка оголошень”, причому у OLX – лідера свого сегмента – відвідуваність навіть вище, ніж у Rozetka.
Нова пошта за 10 місяців 2018 року відкрила 264 нових відділення. В цілому мережа включає в себе 2597 відділення. У минулому році компанія доставила понад 146 млн відправлень, в цьому-розраховує на 170 млн. допомагає справлятися з потоком новий великий об’єкт – Київський інноваційний термінал (КІТ).
На кожному етапі роботи з онлайн-магазинами Нова пошта пропонує до ланцюжку доставки товарів ряд додаткових послуг: автоматичне повернення, переадресування, контроль оплати, відправку по реєстру і багато іншого.
Читайте також –
Поштова рапсодія: секрети роботи Київського інноваційного терміналу Нова пошта (фоторепортаж)