
Мультипечі, пилососи і покупки через мобільний застосунок: що купували до Великодня у Фокстрот


Співзасновник консалтингової компанії Франч Роман Кирилович про те, як компанія розробляла франчайзингову модель для Rozetka, про основні вимоги та принципи відбору претендентів.
Цей матеріал доступний російською мовою
В своєму блогзі на сайті MC.today співзасновник консалтингової компанії Франч Роман Кирилович докладно описав тернистий шлях розвитку мережі точок видачі Rozetka по франшизі: від ідеї до перших франчайзі. RAU пропонує ознайомитися з короткою історією проекту і зустрінутими в процесі “підводними каменями”.
Історія франшизи Rozetka почалася з інтерв’ю з Владиславом Чечоткіним і питання про франшизу. Виявилося, що в Rozetka вже думали про це. Від первинної ідеї – запуску франшизи магазину фірмового роздробу, який якраз почав активно розвиватися, – довелося відмовитися. Справа в тому, що націнка у багатьох товарів в сегменті електроніки невелика. Наприклад, на продажу монітора Rozetka заробляє 2-4%, а для франчайзі цифри були б іще менше.
Не було сенсу виводити на ринок франшизу, де продається товар з такою невисокою рентабельністю. Ідею з франчайзингом на час відклали.
До травня 2020 року в Rozetka з’явилися точки видачі замовлень і більш маржинальний товар, наприклад, алкоголь. Модель точки видачі була оптимальною для розвитку Rozetka по франшизі. Через два місяці був підписаний договір і почалася робота.
Владислав Чечоткін оцінив місткість ринку в 1000 точок. Вкладення в точку видачі менше, ніж у магазина. Вимоги до приміщення і сама модель роботи простіше. Так і з’явилася модель франшизи послуги видачі замовлень, а не продажу товару.
Rozetka платить партнеру 20 грн за кожне видане замовлення. Важливо було протестувати головну послугу – видачу товару, а також налагодити роботу команди і взаємодію з партнерами. В результаті фінансового моделювання вдалося вийти на ринкові показники доходу і повернення інвестицій як у інших швидкозростаючих франчайзинових мереж: інвестиції близько 600 000 грн, чистий прибуток від 35 000 грн в місяць, окупність близько року.
Створили сайт, де потенційні партнери могли би побачити перспективи для співпраці і дізнатися докладніше про деталі співробітництва. Вони повинні були зрозуміти: франшиза – це частина глобальної стратегії компанії. Rozetka хоче бути ближче до своїх клієнтів, і для цього їй потрібні партнери.
Франшизу не купують у компаній або брендів. Франшизу купують у людей, і найчастіше у конкретної людини – її засновника. Ми записали інтерв’ю з Владиславом, в якому він чесно розповів про те, що пропонує франшиза, і про те, чого чекає від своїх партнерів. Цей ролик також розмістили на сайті.
Крім того, створили 3D-візуалізацію точки, щоб майбутній партнер заздалегідь міг оцінити, як буде виглядати його бізнес. А також зробили анімовану схему роботи франшизи, показавши, за що відповідає Rozetka, а за що – франчайзі.
Найважливіше з правил Rozetka – це стандарти сервісу. Щоб клієнти ні до чого не повинні були звикати. Тому спільно з командою Rozetka придумали тест для сайту, який повинен був перевірити, чи готовий майбутній партнер піклуватися про своїх клієнтів.
Зрозуміло, була і “Книга франчайзингової точки”, в якій описали всі правила і нюанси роботи: від найму персоналу до стандартів роботи в фірмовій програмі. Крім того, підготували юридичний пакет і розробили “воронку продажів” франшизи.
15 жовтня з’явився анонс про те, що Франч розробив франшизу для Rozetka. За перший тиждень прийшло близько 300 заявок від потенційних франчайзі з 80 міст, включаючи Ічню (населення – 11 000 осіб) і Голу Пристань (14 000 осіб).
Майже 90% претендентів готові були інвестувати у відкриття франшизи власні кошти, і тільки 4% планували позичити гроші у родичів або продати майно (так вони відповідали на питання анкети про джерела коштів).
До середини листопада з 600 претендентів відібрали вісім осіб, з якими два дні проводити співбесіду разом з Микола Бріленко (директор з розвитку Rozetka) та Ірина Редько (керівник відділу франчайзингу Rozetka).
Першим був програміст Роман, у якого не було досвіду в бізнесі, але він добре підготувався. Знайшов кілька відповідних приміщень і навіть домовився з орендодавцями про знижки. Він був енергійний, добре говорив, швидко приймав рішення, а його очі горіли. Через три тижні за підтримки команди Rozetka він відкрив першу столичну точку видачі по франшизі.
Всього в грудні відкрилися три франчайзинових точки: дві в Києві та одна у Львові. Зараз франшиза Rozetka проходить етап тестування, формується команда відділу франчайзингу, і всі готуються до повномасштабної експансії. У базі вже більше 1000 заявок на відкриття франшизи, а плани на цей рік – 100 франчайзингових точок.
Джерело: MC.today
Читайте також –