За законами воєнного часу: як мережа АТБ вибудовує нову систему забезпечення українців продуктами

За законами воєнного часу: як мережа АТБ вибудовує нову систему забезпечення українців продуктами

10.04.2022 09:00
  2537
Костянтин Симоненко

В компанії впроваджують політику відкритого партнерства та проявляють сміливість у гарячих регіонах. А внесок у зміцнення обороноздатності країни та запобігання гуманітарній катастрофі уже вимірюється сотнями мільйонів гривень.

В публікації на порталі delo.ua йдеться про головні аспекти роботи найбільшої продуктової торговельної мережі країни у воєнний час. Від перших днів війни з рф корпорація АТБ перебуває на передньому краї боротьби за продовольчу безпеку України. RAU публікує основні тези цього матеріалу.

Про продовольчу безпеку

Наразі основне завдання для корпорації — стабільне забезпечення всіх українців харчами та товарами першої потреби. На посилений режим роботи всі підрозділи АТБ перейшли від початку війни. У деяких регіонах АТБ буквально рятує місцеві громади від гуманітарної катастрофи.

Найбільший попит протягом перших тижнів війни у торговельній мережі АТБ був на продукти тривалого зберігання. Зокрема, на крупи, макаронні вироби, борошно, консерви, м’ясні вироби, фасовану молочну продукцію тощо.

Наразі діяльність АТБ — це точно не про бізнес. Усі зусилля спрямовані на пошук постачальників для наповнення полиць магазинів товарами й організацію логістики в умовах зруйнованої інфраструктури. Також необхідно мінімізувати небезпеку для працівників та відвідувачів.

Від перших днів війни магазини АТБ працювали всюди, де була змога. Пізніше, коли військово-оперативна ситуація суттєво погіршилась і умови для логістики значно змінились, АТБ створила мережу опорних магазинів у великих містах країни — Києві, Харкові, Сумах, Миколаєві та інших. Ці магазини мали найширший асортимент товарів. Решта магазинів у цих регіонах були тимчасово закриті.

По мірі стабілізації ситуації почали відкривати тимчасово зачинені магазини у Києві та області, у Харкові. Поступово планують також відновлювати роботу мережі відповідно до мапи бойових дій і в інших регіонах.

Про безперебійність постачань

Часу для детального аналізу товарної структури реалізації продукції у розгалуженій торговельній мережі АТБ немає. Та й виробники не завжди можуть гарантовано доставити свій товар до магазинів. Серед чинників воєнного часу найбільший вплив мають: зруйновані ланцюги постачань, комендантська година, зруйновані чи захоплені окупантами виробничі та складські приміщення, необхідність змінити маршрут доставки через бойові дії чи розбиті дороги.

Асортимент продукції АТБ та склад постачальників може суттєво і досить швидко змінюватися. Насамперед тому, що війна зруйнувала логістику. І для заповнення полиць магазинів необхідно застосовувати гнучку логістику та систему відкритого партнерства, наголошують в АТБ.

Іноді компанії доводиться оперативно знаходити альтернативних постачальників. За складних часів для всієї країни корпорація, незалежно від передісторії відносин із постачальниками, об’єднується з усіма ними, щоб забезпечити людей продуктами через мережу АТБ. Тобто демонструє політику відповідального партнерства, а вирішення бізнес-питань відтерміновує до мирних часів.

Про імпортну складову

Віднедавна до України дозволено імпортувати продукти харчування без маркування українською мовою. Це суттєво пришвидшить постачання, допоможе оперативно уникати дефіциту дуже важливих товарних позицій, вважають в АТБ. Мережа вже посилила власний імпорт харчів і товарів першої потреби із Польщі, країн Балтії, Чехії, Італії та Туреччини. Це м’ясні та рибні консерви, макаронні вироби, концентрати супів та каш, кондитерські вироби, чаї тощо. Прямий імпорт організовують насамперед для найбільш уразливих великих міст Київського, Одеського, Миколаївського та Харківського регіонів. Надалі АТБ планує збільшити перелік імпортованих товарів та розширити географію їх постачання.

Про оборонний та гуманітарний вимір

Загальний внесок корпорації АТБ у зміцнення обороноздатності держави та у численні гуманітарні проєкти вже перевищує 200 млн грн. Допомогу безпосередньо громадам, людям, війську, як і власні втрати, компанія планує підрахувати вже після перемоги. Сплачено наперед податків 100 млн грн станом на кінець березня та ще 100 млн грн надано на гуманітарні проєкти для допомоги мирним мешканцям у зонах бойових дій або під час евакуації, медустановам та іншим.

Коли була загроза окупації певних населених пунктів увесь наявний у магазинах чи на складах товар роздавали мешканцям громади. “Нехай він допоможе українцям протриматись у скрутних обставинах, аніж дістанеться російським мародерам”, – заявляють у АТБ.

Корпорація АТБ у третій декаді березня розпочала також реалізацію загальнонаціональної програми збору продуктів, речей першої потреби та екіпірування для ЗСУ і ТрО. Власними вантажівками АТБ адресно доставляє десятки тонн цієї допомоги.

Про втрати

Корпорація АТБ за час війни вимушено закрила понад 300 магазинів у зонах активних бойових дій. Майже сотня з цих магазинів розбомблені та розграбовані окупантами. Два з восьми розподільчих центрів корпорації розбомблені ракетами, робота ще двох заблокована у зоні бойових дій. Там АТБ поки що не може допомогти українцям. Адже ані корпорація АТБ чи її підрозділи, ані магазини мережі АТБ не здійснюють діяльність на тимчасово окупованих територіях. Але це вже не проблема бізнесу, а дійсно гуманітарна проблема.

Читайте також –

Гарні новини: АТБ відкрив новий магазин у Львівській області – перший за час війни


До останніх новин До популярних новин Підтримати редакцію

Поділіться цією новиною в соціальних мережах


Читайте також

Усі новини ринку