2000 магазинів та продажі на 25 млрд євро. Як бренду Zara вдається стільки заробляти
Як невелика іспанська текстильна компанія перетворилася в один з найпотужніших і найбільш прибуткових роздрібних брендів в світі.
Цей текст доступний російською мовою
На початку 2019 року відомий світовий бренд Zara представив свій новий логотип. MC Today опублікував переклад матеріалу про те, з чого починалася і розвивалася торгова марка. RAU публікує адаптовану версію матеріалу.
Історія бренду
У той час як таких людей, як Білл Гейтс, Марк Цукерберг і Джефф Безос, знають у всьому світі, багато хто не знає Амансіо Ортега на ім’я або зовнішность. Але він один з найбагатших людей в світі, йому належить іспанський роздрібний гігант Inditex.
А Zara – один з восьми брендів групи, яка також включає Pull&Bear, Massimo Dutti, Bershka, Stradivarius, Oysho, Zara Home і Uterqüe.
У Zara вже більше 2000 магазинів в 96 країнах по всьому світу, а у групи Inditex більше 7000 магазинів.
Ортега, якому зараз 82 роки, завжди намагався уникати ЗМІ, давши лише кілька інтерв’ю за час своєї видатної кар’єри. Кажуть, що у нього ніколи не було офісу; він вважав за краще сидіти за столом в штаб-квартирі Inditex в оточенні своїх співробітників. Можливо, його видатна скромність і сильна трудова етика надали бренду Zara імпульс, щоб досягти світового панування.
Загальний обсяг продажів компанії в 2017 році виріс на 9%, склавши 25,34 млрд євро, а прибуток досяг 3,37 млрд євро.
Є кілька ключових факторів успіху компанії, але, можливо, найважливіший з них – це швидкість, з якою вона може здійснювати оборот одягу.
Швидкість
Швидкий ланцюжок поставок компанії гарантує те, що нові лінійки відправляються в магазини двічі в тиждень. Це передбачає майже постійний оборот модних новинок.
Фантастичний успіх Zara можна пояснити здатністю компанії швидко реагувати на запити споживачів.
Нові подіумні образи відтворюються і з’являються на полицях магазинів по всьому світу протягом декількох тижнів – значно швидше, ніж у конкурентів.
Технології
Zara швидко впровадила нові технології, щоб підвищити якість обслуговування своїх клієнтів і зробити так, щоб шлях одягу від стадії розробки дизайну до поставки в магазин був максимально налагодженим і швидким.
Один із прикладів – використання брендом технології радіочастотної ідентифікації (RFID). Система відстежує товари, дозволяючи прямо на складі відразу враховувати, коли одяг був проданий, щоб відразу поповнити полки. Це дозволяє забезпечити швидку поставку найбільш затребуваних товарів.
На думку іспанської IE Business School, Inditex не стільки “модна” фірма, скільки велика технологічна компанія.
Ортега вклав значні кошти, щоб зробити бізнес високотехнологічним, оптимізованим і максимально швидким.
Zara використовує колосальну кількість даних, щоб проаналізувати все – від температури в кожному зі своїх магазинів до середньої ваги жителів в околицях кожної точки продажу. Це дозволяє їй дізнатися, які розміри якого предмета одягу відправляти в конкретний магазин. Такий підхід сприяє меншій витраті складських запасів і більш персоналізованому обслуговуванню клієнтів.
Судові спори
Як і багато брендів одягу, Zara був в епіцентрі жарких судових суперечок. Все розглядалося під мікроскопом – від умов роботи на підприємстві з потогінною системою праці до бодіпозітіва.
Умови працівників компанії яскраво висвітлили в 2017 році, коли співробітники Zara в Туреччині вшили записки в одяг, щоб їх побачили покупці в Стамбулі. У записках говорилося: «Я зробив цей предмет одягу, який ви збираєтеся купити, і мені не заплатили за нього».
Це проливало світло на скрутне становище працівників на фабриці, яка була закрита, а її менеджери втекли і відмовився виплатити працівникам зарплату за останні три місяці. Робочі закликали Zara видати їм компенсацію. Зрештою компанія створила фонд допомоги нужденним для постраждалих працівників.
Швидкий стиль роботи Zara, завдяки якому компанія випускає до 20 колекцій одягу на рік, піддався критиці за його вплив на навколишнє середовище.
У відповідь компанія запустила еко-магазини. У мережі Inditex є 5068 магазинів, які на 20% більш енергоефективні. До 2020 року компанія планує зробити енергоефективними всі точки.
Джерело: MC Today
Читайте також –
Загроза Inditex та H&M: як японська мережа Uniqlo підкорює світові ринки