Як залучити покупців: 7 головних трендів в fashion-індустрії в 2019 році

Як залучити покупців: 7 головних трендів в fashion-індустрії в 2019 році

15.02.2019 08:10
  154
Іван Зайцев

Що буде визначати поведінку рітейлерів і споживачів, як зміниться їх взаємодія, на що потрібно звернути увагу і до яких змін бути готовим.

Цей матеріал також доступний російською мовою

Компанія Ustor для Асоціації рітейлерів України підготувала статтю, в якій розповідається, як fashion-рітейлеру залишатися «в тренді» і завоювати лояльність аудиторії, підлаштуватися під клієнта і зберегти позиції на ринку в 2019 році.

Роздрібна торгівля, як й інші напрямки бізнесу, не стоїть на місці. Fashion-рітейлери вже не можуть просто поставити ціни нижче, ніж у конкурентів, і чекати магічного збільшення продажів. Покупці стають все більш вимогливими: вони вибирають одяг не тільки за його зовнішнім виглядом, але також дивляться на сервіс і візуальне оформлення магазину. Офлайн- і онлайн-рітейл вже не розглядають як два окремих напрямки, вони складають одне ціле. Власникам бізнесу, щоб пристосуватися до такої тенденції, доводиться придумувати «розумні» магазини без касирів, додавати чат-ботів на сайти і так далі.

У 2019 році компанії «старого гартування» відчують, що усталені правила в світі fashion-рітейлу більше не працюють. І це справедливо і для малого, і для середнього, і для великого бізнесу. Щоб забезпечувати належний рівень клієнтського сервісу, доведеться ставати більш гнучкими, моторними, використовувати цифрові технології та постійно розвиватися. Нове вимогливе покоління споживачів буде обирати компанії, які працюють за прозорими умовами і прислухаються до клієнтів.

Що буде визначати роботу найбільших fashion-рітейлерів у майбутньому році:

1. Орієнтація на Азію

На частку e-commerce компаній в цьому регіоні припадає 60% всіх роздрібних онлайн-продажів і нові технологічні задумки, як правило, з’являються саме тут. За прогнозами McKinsey, за два роки fashion-індустрія в Азії зросте до $1,4 трлн.

2. Фокус на споживачах

Світові компанії в сфері fashion використовують персоналізацію, щоб більше дізнатися про свого клієнта і зробити йому індивідуальну пропозицію. За даними McKinsey, 41% споживачів «за» персоналізацію. Саме інформація про клієнтів буде направляти бренди в 2019 році.

3. Активна робота на онлайн-платформах

За третій квартал 2018 року Amazon отримала $2,5 млрд чистого прибутку. Це в 12 разів більше, ніж за аналогічний період 2017-го. На думку McKinsey, прибуток світових гігантів буде і далі зростати, а також компанії таких масштабів укладуть партнерство з fashion-брендами, щоб витримувати конкуренцію на ринку одягу і взуття. Для брендів також є переваги від такої співпраці: у них з’явиться ще один канал продажів за межами офлайн-точок.

5. Акцент на внутрішніх перевагах

На ринку немає двох однакових компаній, навіть якщо вони випускають ідентичний продукт. У кожній по-різному контролюється виробництво, використовуються несхожі тканини і так далі. Щоб завоювати лідерство, потрібно зосередитися на внутрішніх процесах. Торгові марки вже зараз стали уважніше стежити за поставками і тим, з чого зроблений одяг. Перероблений пластик для виготовлення взуття та предметів гардеробу почали використовувати ще на початку 2000-х, і зараз еко-одяг залишається в тренді. Принципи Sustainable fashion підтримують відомі компанії: Adidas, Nike, Topshop, Marks & Spencer, Max Mara, H&M, American Apparel і так далі.

6. Знижки завойовують покупців

За часів однакових цін на продукцію вартість товару – вже не головний критерій вибору. Однак дискаунтери все так же приваблюють відвідувачів і отримують прибуток. Цей сегмент в США виріс на 18%, а в Китаї – на 74%.

В американській мережі TJ Maxx можна купити брендовий одяг дешевше, ніж в звичайних універмагах і торгових центрах. А вартість посуду і аксесуарів для дому нижча на 50%, ніж в спеціалізованих магазинах. Крім ціни, TJ Maxx підкуповує безкоштовною доставкою і поверненням товару, а також продуманим сервісом. На брендовий одяг співробітники магазину кріплять фіолетові мітки, на знижені в ціні – червоні, на найдешевші речі, які більше не будуть падати в ціні – жовті. У цій мережі вже понад 1100 торгових точок по всій Америці, і це не межа.

6. Гнучкість та інноваційність

Безініціативні компанії не витримають боротьби і поступляться місцем більш податливим до змін брендам. Сучасний fashion-рітейлер – це гнучкий і готовий впроваджувати інновації організм, який розширює зв’язки і постійно шукає нових партнерів.

7. Товари на замовлення

Бренди мас-маркету в 2019 році почнуть експериментувати з виробництвом товарів на замовлення, щоб швидше реагувати на запити споживачів, відповідати трендам і не накопичувати товар на складах. Виробництво буде розраховане на випуск серій товарів в обмеженій кількості.

Ці тенденції можна побачити вже зараз, в діючих магазинах:

У Китаї відкрився магазин Intersport, в якому замість стендів і плакатів – монітори. Такі екрани не тільки демонструють товар, але також замінюють касирів. Вам не потрібно стояти в черзі, щоб купити кросівки, досить відсканувати QR-код і миттєво оплатити покупку через смартфон. Також тут є «розумні» дзеркала, які радять, що підійде до обраних штанів.

Взуттєва компанія з Італії Geox відкрила магазини з доповненою реальністю в Європі та Америці. У торгових приміщеннях встановлені екрани з тачскріном, які допомагають покупцеві більше дізнатися про продукцію і підібрати взуття за стилем. А в примірочних розташовані точки для підзарядки смартфонів.

У примірочних Ralph Lauren в Нью-Йорку встановлено «розумні» дзеркала, які показують інформацію про одяг, варіанти відтінків і моделей, розміри в наявності. Крім цього, є вбудована опція виклику консультанта, якщо знадобиться допомога.

Одні ігнорують тенденції і керуються тільки логікою, інші – вибудовують цілу стратегію, спираючись на досвід західних конкурентів. Компанія Ustor за золоту середину: тренди допомагають ближче підібратися до клієнта, дізнатися, що йому потрібно, і вибрати напрямок руху. А логіка не дає сліпо копіювати інших.

Читайте також –

Топ-6 трендів роздрібної торгівлі в 2019 році


До останніх новин До популярних новин Підтримати редакцію

Раз на тиждень

ми будемо відправляти Вам 

найцікавіші новини тижня


Поділіться цією новиною в соціальних мережах


Читайте також

Усі новини ринку