Час розквіту: хто входить і як змінилася вартість у топ-15 найдорожчих рітейл-брендів світу (інфографіка)

Час розквіту: хто входить і як змінилася вартість у топ-15 найдорожчих рітейл-брендів світу (інфографіка)

31.01.2022 08:30
  4225
Костянтин Симоненко

Сектор роздрібної торгівлі зміцнив свої позиції, будучи на другому місці за значимістю у рейтингу Brand Finance Global 500, і вперше подолав позначку $1 трлн. У першу сотню із 500 найдорожчих брендів світу увійшли 15 брендів сфери роздрібної торгівлі, e-commerce та ресторанного рітейлу.

Цей матеріал доступний російською мовою

Перші серед кращих

Консалтингова компанія Brand Finance склала черговий щорічний рейтинг 500 найдорожчих торгових марок світу. Згідно з даними рейтингу Brand Finance Global 500, найдорожчим брендом світу в рітейлі став американський гігант інтернет-торгівлі Amazon – його оцінили більш ніж у $350 млрд. Вартість бренду зросла майже на 38%, що вдвічі перевищує темпи приросту річної давності (15%).

Попереду лише компанія Apple, яка другий рік поспіль утримує звання найціннішого бренду в світі. Цього року бренд виробника iPhone оцінили в рекордні $355,1 млрд. Зростання за рік склало 35%. Загалом технологічні бренди залишаються найдорожчими у світі (загальна вартість 50 ТМ майже $1,3 трлн), але половина їхньої сукупної вартості припадає лише на три компанії: Apple, Microsoft та Samsung Group.

На другому місці за сукупною вартістю брендів – роздрібна торгівля, яка вперше перевищила позначку $1 трлн після зростання вартості на 46% під час пандемії COVID-19. Завдяки буму електронної комерції рітейл потіснив банківський сектор на третє місце. У ході пандемії роздрібна торгівля стала найбільшою галуззю в рейтингу Brand Finance Global 500, випередивши технологічний і медіа-сектори, зростання яких склало 42% і 33% відповідно.

Так само, як і в глобальному масштабі, серед найдорожчих брендів рітейлу домінують компанії зі США та Китаю.

Трійка найдорожчих рітейлерів

Займаючи перше місце серед рітейлерів, компанія Amazon продовжувала покращувати свої позиції, вирішуючи проблеми з глобальним ланцюжком поставок та нестачею робочої сили. З червня 2021 року компанія найняла 133 000 нових співробітників і нещодавно оголосила про плани найняти ще 125 000 погодинних робітників в очікуванні подальшого зростання. У Amazon вважають логістику ключовим фактором і тому розвивають власний наскрізний ланцюжок поставок за рахунок парку вантажівок, фургонів і літаків. У 2020-21 роках бренд інвестував близько $80 млрд у свій логістичний підрозділ у порівнянні з $58 млрд за попередні п’ять років.

Електронна комерція допомогла знову повернутися до п’ятірки найдорожчих брендів світу одному з лідерів рітейлу – американській FMCG-мережі Walmart, яка продовжила демонструвати стабільне зростання вартості бренду на 20% до $111,9 млрд. На додачу до своїх фізичних магазинів Walmart на початку пандемії інвестував у технології для збору та пакування онлайн-замовлень, розраховуючи на збереження попиту на самовивіз та доставку після пандемії. Ця компанія на другому місці за вартістю бренду серед рітейлерів.

Замикає трійку лідерів рітейлу мережа Home Depot, яка показала хороші результати протягом усієї пандемії COVID-19 та у 2021 році, наростивши вартість бренду на 6% до $56,3 млрд. Виручка бренду збільшилася, коли були введені обмеження COVID-19, та люди стали більше витрачати грошей на облаштування домівки. Однак у міру того, як економіка знову відкрилася і обмеження послабшали, зростання доходів Home Depot у річному обчисленні в 2021 році сповільнилося, що дозволяє припустити, що ця тенденція навряд чи збережеться.

Нові гравці

Роздрібна торгівля також показала найбільшу кількість нових учасників рейтингу – дев’ять брендів. Це означає, що майже кожен четвертий новий учасник прийшов із цього сектору. Більшість нових рітейлерів – мережі супермаркетів, багато з яких адаптувалися до «нової нормальності», зробивши свої магазини доступнішими завдяки онлайн-покупкам та сервісу click and collect. У цій дев’ятці новачків лідирує німецька компанія Edeka, яка посіла 340-е місце з вартістю бренду в $6,5 млрд.

Як бачимо, гравці, які виявили гнучкість в адаптації до нових умов, використовували сучасні технології торгівлі, тепер можуть похвалитися значним прибутком.

Незважаючи на успіх сектора в цілому, у роздрібній торгівлі також знаходиться бренд, що найшвидше падає у рейтингу. Alibaba.com втратила у вартості 42%, до $22,8 млрд. Китайський інтернет-гігант звинуватили у зловживанні своїм домінуючим становищем на ринку: у забороні продавцям використовувати інші сайти електронної комерції. А наступні нормативні зміни призвели до посилення конкуренції, що сповільнило зростання компанії та призвело до падіння оцінки бренду.

Читайте також –

Кризовий рейтинг: як змінилася вартість топ-15 найдорожчих рітейл-брендів за час пандемії (інфографіка)

 


До останніх новин До популярних новин Підтримати редакцію

Поділіться цією новиною в соціальних мережах


Читайте також

Усі новини ринку