Главная > E-commerce > Їжа по інтернету: як українські продуктові мережі розвивають онлайн-продажі
Їжа по інтернету: як українські продуктові мережі розвивають онлайн-продажі Їжа по інтернету: як українські продуктові мережі розвивають онлайн-продажі

Їжа по інтернету: як українські продуктові мережі розвивають онлайн-продажі

E-commerceАналітикаНовини
Незважаючи на поки ще невеликі обсяги продажів в інтернеті, більшість найбільших продуктових рітейлерів України вже розвиває онлайн-напрямок. Український сегмент e-commerce – розвивається чи не... Їжа по інтернету: як українські продуктові мережі розвивають онлайн-продажі

Незважаючи на поки ще невеликі обсяги продажів в інтернеті, більшість найбільших продуктових рітейлерів України вже розвиває онлайн-напрямок.

Український сегмент e-commerce – розвивається чи не найбільш динамічно у світі. За різними оцінками, в 2016 році обсяги інтернет-торгівлі в Україні зросли на 30-50%. За прогнозами групи EVO, в цьому році ринок виросте ще на третину і досягне позначки в 50 млрд грн. Зараз українці найчастіше купують в інтернеті побутову техніку і електроніку, а також одяг і взуття. Тож не дивно, що саме рітейлери цих сегментів першими почали запускати інтернет-магазини і впроваджувати омніканальні формати. Поки що набагато менш охоче українці купують в інтернеті продукти харчування. Однак це не заважає великим продуктовим рітейлерам розвивати власний онлайн-напрямок.

Продукти онлайн

За інформацією компанії GT Partners Ukraine в інтернеті товари продають вже понад півтора десятка FMCG-мереж, серед яких найбільші гравці ринку. Власні інтернет-магазини є у Таврія В, Фуршет і Fozzy. Співпрацюють з майданчиком онлайн-замовлення продуктів Zakaz.ua такі мережі як NOVUS, METRO і Ашан.

Як розповіли RAU в прес-службі NOVUS, поки що частка продажів в онлайні вкрай мала – в середньому через zakaz.ua здійснюється близько 100 замовлень щодня. При цьому найбільші продажі спостерігаються в таких категоріях як молочні продукти, м’ясо, безалкогольні напої, свіжі овочі і фрукти. Частки категорій, що продаються через zakaz.ua у NOVUS розподілені наступним чином: товари, що швидко псуються – 42%, бакалія – ​​20%, напої – 13%, непродовольчі товари 16%.

З огляду на невеликі обсяги продажів, NOVUS поки не планує запускати інтернет-магазин, проте продовжить розвивати онлайн-напрям у співпраці з zakaz.ua. Не так давно в компанії розширили спектр послуг, запустивши ранню доставку з семи до восьми ранку. «Більшість людей їдуть на роботу рано вранці і пізно повертаються додому. У них просто немає можливості чекати доставку в обідній час або ввечері. Проаналізувавши попит і побажання наших покупців, ми вирішили запустити ранкову доставку», – пояснили в прес-службі NOVUS.

У мережі METRO, яка також співпрацює з zakaz.ua, кажуть, що канал e-сommerce з кожним місяцем все стрімкіше набирає обертів. «Послуга доставки товарів через онлайн-платформу metro.zakaz.ua – це така ж частина бізнесу МЕТRО, як і прямі продажі в магазинах мережі. Компанія активно просуває в своїх торгових центрах можливість здійснення замовлень товарів через інтернет. Онлайн не створює конкуренції офлайн-продажам, а навпаки пропонує клієнтам різні варіанти для зручного здійснення покупок в METRO », – стверджують в компанії.

При цьому в METRO вірять, що можливість придбати продукти онлайн збільшує цінність компанії для клієнтів і підвищує лояльність до бренду. У сфері digital за останні два роки німецький рітейлер не тільки запустив оновлену платформу metro.zakaz.ua, але і впровадив мобільну версію сайту.

Велику увагу онлайн-продажам приділяє і найбільший гравець ринку FMCG – Fozzy Group. Крім співпраці з zakaz.ua, компанія розвиває власний онлайн-магазин Fozzyshop. Він був запущений в 2015 році, і спочатку доставляв продукти тільки по Києву. Однак в цьому році компанія відкрила можливість онлайн-замовлень і для мешканців Одеси. В інтерв’ю для порталу retailers.ua директор з маркетингу гіпермаркетів Fozzy C&C Сергій Янчук говорив, що компанія планує реалізувати доставку товарів у всіх містах, де є гіпермаркети Fozzy C&C – Дніпрі, Харкові, Рівному та Кременчуці. При цьому він стверджував, що кількість замовлень в Fozzyshop в 2016 році зросла в п’ять разів, і був упевнений в райдужних перспективах онлайн-торгівлі продуктами в Україні. «Однозначно, всі роздрібні мережі, в тому чи іншому вигляді, повинні будуть надавати послугу замовлення товару онлайн і доставки зі своїх магазинів», – говорив Янчук.

Довіряй але перевіряй

З найбільших гравців ринку не продають в онлайні АТБ, Рітейл Груп (Мережі Велика Кишеня і Велмарт), а також VARUS. Не готові поки активно розвивати онлайн-напрям і в мережі ЕКО маркет: «Пробували доставку по Києву з zakaz.ua, але обсяги продажів виявилися недостатніми для активного розвитку даного каналу. Зараз пробуємо доставку з компанією «Доставка24» в Чернігові, де ринок доставки взагалі новий, відповідно, інших продуктових мереж в ньому немає. Працюємо над аналізом поведінки клієнта і почнемо розвивати онлайн-продажі, як тільки ринок буде до цього готовий», – каже керівник онлайн-напрямку мережі ЕКО маркет Віталій Бачинський.

За його словами, напрямок онлайн-продажів хоч і перспективний, але через мізерний обсяг замовлень в даний час – не прибутковий. Згідно з квітневим дослідженням онлайн-торгівлі України компанії GfK, за останній рік лише 10% українців купували в інтернеті продукти харчування і алкоголь. Для порівняння: техніку і електроніку в мережі купували 56% опитаних, а одяг – 49%.

На думку експертів, неготовність українців купувати в інтернеті продукти може бути пов’язана з різними факторами. «Можливо, через наш менталітет – ми любимо прийти в магазин і вибрати продукти самі, а, можливо, і через недосконалість сервісів доставки, які повинні пропонувати не просто привезти продукти з магазину додому, але і спрогнозувати продуктовий кошик на тиждень, вибрати оптимальні за цінами продукти, запропонувати продукти, які покупець не замовляє, але міг би купувати і т.д.», – розмірковує Бачинський.

У МЕТRO додають, що у багатьох покупців існують певні упередження при покупці продуктів в інтернет-магазинах. «Найпоширеніші серед них – невпевненість в якості товарів і неможливість особисто вибрати продукти. Тому, для продуктового рітейлу вкрай важливо залишити позитивне враження від першої покупки і заохотити інтернет-користувача стати постійним клієнтом», – вважають в компанії, відзначаючи, що чим більше рітейлерів будуть популяризувати культуру довіри споживачів до покупок продовольчих товарів онлайн – тим швидше зростатиме цей сегмент.

 

Учасники ринку FMCG-рітейлу не сумніваються, що онлайн-продажі зростатимуть. Питання лише в тому – наскільки швидко. Один із співзасновників Нова Пошта В’ячеслав Клімов переконаний – продовольча група товарів – одна з найбільш перспективних для зростання в онлайні. «Упевнений, що продукти харчування – одна з груп товарів, продажі якої будуть стрімко рости. Якщо ви задумаєтеся, навіщо щотижня купуєте в супермаркеті упаковку води, пральний порошок, зубну пасту, і чому це не може постачати e-commerce – то не знайдете логічної відповіді і відразу перейдете на доставку», – говорив він під час одного зі своїх публічних виступів в Києві.

На думку Клімова, підтверджують перспективність цього сегмента і цифри. Вже зараз більше 36% продуктового рітейлу впроваджує omnichannel. У США 31% інтернет-користувачів купують продукти online і більше 25% продуктових рітейлерів використовують мобільний додаток в своїх продажах. Як правило, до України загальносвітові тенденції доходять із запізненням в декілька років. Однак наведена статистика повинна бути сигналом для дій українських FMCG-рітейлерів вже зараз.

Читайте також –

Наталія Кошова, COMFY: Рітейл «проспав» загрозу інтернету

Про автора

Виктор Нагорский Deputy Chief Editor Ukrainian Retail Association

Всі статті від автора
Зроблено з Розробив AlexCSS