Главная > Новини > Новини компаній > Мінус один: Inditex вперше закрив магазин Zara в Україні
Мінус один: Inditex вперше закрив магазин Zara в Україні Мінус один: Inditex вперше закрив магазин Zara в Україні

Мінус один: Inditex вперше закрив магазин Zara в Україні

АналітикаНовиниНовини компаній
Іспанська група Inditex вирішила закрити магазин свого флагманського бренду Zara в столичному торгово-розважальному центрі Караван (ОНОВЛЕНО). Read in English Один з лідерів світового fashion-рітейлу... Мінус один: Inditex вперше закрив магазин Zara в Україні

Іспанська група Inditex вирішила закрити магазин свого флагманського бренду Zara в столичному торгово-розважальному центрі Караван (ОНОВЛЕНО).

Read in English

Один з лідерів світового fashion-рітейлу – іспанська група Inditex – вийшла на український ринок в 2008 році і з тих пір відкрила в країні більше 50 торгових точок під брендами Zara, Pull&Bear, Massimo Dutti, Bershka, Stradivarius, Oysho і Uterque. Флагманським брендом групи як за кордоном, так і в Україні, є Zara. Тому на закриття торгових точок цього бренду компанія вирішується вкрай рідко. Чому ж це сталося у випадку з магазином в торгово-розважальному центрі Караван?

Піти красиво

Одне з найбільш гучних закриттів Zara в країнах СНД відбулося кілька років тому в Москві. Взимку 2014-го, коли в Росії назрівала економічна криза, Inditex закрив флагманський магазин в самому центрі Москви – на Тверській вулиці. Причиною, як писав РБК, була висока вартість оренди. За оцінками експертів, приміщення площею понад 1 000 кв. м обходилося Inditex в більш ніж $3 млн на рік. Відмова від таких надзвичайних витрат в умовах різкого коливання курсу і зниження купівельної спроможності була цілком виправданою.

В Україні ж, незважаючи на серйозні економічні потрясіння в 2014-2015 роках, свої магазини Zara група не закривала. До цієї весни… Про причини закриття в Каравані не хочуть говорити ні в українському підрозділі Inditex, ні в торговому центрі Караван. Генеральний директор Inditex в Україні Сергій Дробишев коментувати це питання відмовився. У прес-службі компанії, що управляє мережею ТРЦ Караван – DCH Real Estate, зазначили, що обновлення концепції ТРЦ та пов’язані з цим зміни – природній процес. “Успішний торгово-розважальний центр вміє вчасно адаптуватися до вимог часу і сформувати максимально ефективну пропозицію для своєї цільової аудиторії. З ТРЦ Караван виросло ціле покоління покупців. Сьогодні відвідувачі, які приходили сюди дітьми, приводять в Караван своїх дітей. Для нового покоління необхідні нові пропозиції. Восени Караван чекають грандіозні зміни, які гарантовано забезпечать максимальний інтерес відвідувачів”, – підкреслили у прес-службі

Опитані RAU експерти впевнені, що причина закриття зовсім не в дорожнечі оренди або збитковості магазину. «У Zara в Україні збиткових магазинів немає. Швидше за все, рішення про закриття пов’язано не з фінансовими показниками торгової точки, а більшою мірою є політичним і пояснюється майбутнім відкриттям магазину в ТРЦ Lavina Mall», – говорить на умовах анонімності представник консалтингової компанії в сфері торговельної нерухомості.

Нагадаємо, Inditex орендував в ТРЦ Lavina близько 7000 кв. м для відкриття магазинів Pull&Bear, Massimo Dutti, Bershka, Stradivarius, Oysho і Zara. Останній займе майже 3 400 кв. м і буде найбільшим в Україні.

За словами директора компанії UTG Євгенії Локтіонової, група Inditex в Україні, і магазини Zara зокрема, працюють більш ніж успішно. «Компанія розвивається повним ходом. Вони адаптували ціни під український ринок і коли все рітейлери піднімали ціни, вони навпаки – опустили. За рахунок цього ще більше підвищили лояльність до бренду. Тепер, на відміну від інших гравців ринку, їх товарообіги ростуть значно швидше. Тому вони готові розвиватися і активно шукають відповідні локації, в тому числі – в регіонах України», – говорить Локтіонова.

Частково підтверджує її слова і активність самої Inditex. В кінці 2016 року іспанська група вивела на український рынок новий бренд – Uterque, а в цьому році повідомлялося про плани компанії вивести в Україну лінію чоловічого одягу бренду Stradivarius, відкривши магазин нового формата в ТРЦ Sky Mall.

Усунути канібалізм

Важливим фактором на користь рішення про закриття магазину в ТРЦ Караван також могла бути близькість інших, більш сучасних і успішних торгових точок Zara. «По-перше, в Каравані був один з найстаріших магазинів Zara. Він відкрився другим після флагмана на Хрещатику. Потім вже були Dream Town і Sky Mall. По-друге, через невелику відстань між магазинами Zara в Караван, Dream Town і Sky Mall відбувався «канібалізм» між магазинами. Усередині компанії прекрасно розуміли, що таким чином вони розмивають свої потоки. Тому рішення закрити один з магазинів і сконцентруватися на іншому, більш сильному і перспективному об’єкті – цілком логічне та своєчасне. Якщо можна отримувати той же товарообіг з двох магазинів, то навіщо утримувати третій?», – задає риторичне питання Локтіонова.

Підтверджують її думку й інші експерти. На думку топ-менеджера великого fashion-рітейлера, після відкриття Zara в Dream Town показники роботи магазину в ТРЦ Караван з року в рік погіршувалися. «З огляду на те, що товарообіг магазину в Каравані постійно знижувався, то, швидше за все, в компанії давно чекали слушного моменту для розірвання договору оренди, – каже співрозмовник RAU. – У різних договорах можливість розірвання прописана по-різному: деякі можуть бути розірвані через п’ять років, деякі через сім. Не виключаю, що можливість закрити магазин з’явилася тільки зараз».

Втім, учасники ринку не здивовані рішенням Inditex закрити магазин Zara в Каравані. Цей торговий центр – один з найстаріших в Києві. Після відкриття в 2003 році він був першим ТРЦ в сучасному розумінні цього слова з унікальним набором орендарів і довгий час – одним з найбільш успішних торгових центрів в столиці. «Свого часу ТРЦ Караван був одним з« Титанів »ринку торговельної нерухомості Києва. До відкриття Dream Town і Ocean Plaza сюди їхали не тільки з усього Києва, а й з усієї України. Тепер же ситуація у них, м’яко кажучи, не найкраща, і щоб її виправити, потрібно щось кардинально змінювати», – говорить один з експертів українського ринку торгової нерухомості.

У керуючій компанії мережі ТРЦ Караван DCH Real Estate (належить українському бізнесменові Олександру Ярославському – ред.) Раніше відзначали, що в 2016 році столичний Караван відвідало близько 7 млн ​​осіб. Для порівняння, Караван в Дніпрі в минулому році відвідало більше 10 млн осіб, а в Харкові – 12,2 млн. Закриття такого рітейл-оператора як Zara, який сам здатен генерувати великий потік відвідувачів, надасть ще більший тиск на трафік в ТРЦ. Тим більше, що поки до кінця не зрозуміло хто з рітейлерів відкриється на його місці. Головний кандидат на цю локацію – LC Waikiki, про швидке відкриття якого в ТРЦ сповіщає брендування на місці колишнього магазину Zara. Втім, в LC Waikiki кажуть, що офіційних домовленостей щодо відкриття магазину в Каравані ще немає. «Поки тільки обговорюємо договір і його умови», – уточнили в компанії.

Закриття Zara з ТРЦ Караван також може нести і інші ризики для торгового центру, в тому числі – репутаційні. «Inditex – fashion-бренд №1 в світі і його наявність в ТРЦ є показником якості та гарантованого потоку відвідувачів. Якщо в торговому центрі не представлений жоден бренд компанії – то і ставлення до нього відразу ж інше», – вважає один з крупних українських рітейлерів, який працює у fashion-рітейлі.

Читайте також –

Антиглобалісти: чому modnaKasta закриває сервіс доставки товарів із США GlobalKasta

Про автора

Виктор Нагорский Deputy Chief Editor Ukrainian Retail Association

Всі статті від автора
Зроблено з Розробив AlexCSS