Холодна весна 2017: fashion-рітейлери втрачають продажі

Холодна весна 2017: fashion-рітейлери втрачають продажі

18.05.2017 09:00
  466
Ukrainian Retail Association

Обороти українських операторів модних брендів у поточному сезоні «весна-літо» рекордно низькі. Усьому виною холодна весна.

Через погану погоду українці не поспішають оновлювати гардероб, змінюючи теплий одяг на більш яскравий і легкий. «Коли в магазини завезли літні колекції і повинні були починатися активні продажі, втрутилася погода і зараз всі fashion-рітейлери в Україні потерпають від холодів. Ми аналізували, що в Україні така холодна погода в квітні-травні була близько 30 років тому. І це істотно впливає на продажі. Холодна погода може скоротити обсяг продажів на 30% і більше», – говорить директор з продажів Сolin’s в Україні Волкан Пекер.

Підтверджують це й інші fashion-рітейлери, які працюють на українському ринку. «Це міжсезоння ми практично втратили. В останній раз таке падіння було років п’ять тому, коли в квітні випав сніг по коліно. Порівняно з минулим роком у нас падіння продажів на 15-20%», – розповів керуючий партнер компанії-офіційного представника бренду Pierre Cardin в Україні Дмитро Снєжко.

За словами генерального директора Arber Fashion Group Вадима Золотаревського, в цьому сезоні у компанії є незначне зростання, але воно забезпечене виключно відкриттям нових магазинів. «В цілому, ми не задоволені продажами, дуже низька купівельна активність. Маємо незначне зростання, яке істотно нижче очікувань. Для нас це зараз – критична ситуація», – розповів Золотаревський.

Генеральний директор KarKat Fashion (магазини Springfield, Women’s Secret і Pedro del Hierro) Ігор Забулонський також повідомив, що магазини мережі в цьому сезоні демонструють приріст в продажах порівняно з 2016 роком. «Однак це зростання – значно нижче очікувань. До цього ми стабільно зростали на 20-30% у гривні щорічно. Цієї весни у нас невиконання плану – близько 15-18%», – констатував Забулонський. холодна весна

За словами рітейлерів, сезон «осінь-зима» у фешн-операторів був досить успішний. Споживачі активно купували одяг під час грудневих розпродажів і Чорної п’ятниці. Відповідно, у багатьох сформувався великий і різноманітний гардероб у шафі. Весняна колекція – це, значною мірою, імпульсивний товар. Якщо в колекції «осінь-зима» переважає більш сіра палітра тонів, то «весна-літо» – яскраві тони.

Весняне потепління стимулює споживачів до оновлення гардеробу. А от дощова, холодна погода не сприяє шопінгу.

«З різким приходом тепла до +25-+30 покупцеві вже немає сенсу купувати легкі куртки, трикотаж, або джинси. Всі переходять на літній одяг, тобто більш дешевий сегмент: футболки, шорти, ін. Сегмент міжсезонного одягу у нас випадає, він вже не затребуваний», – сказав представник Pierre Cardin.

Як він пояснив, зараз перед компанією стоїть завдання «не піти у великий мінус» і «спробувати розпродати залишки». При цьому надії наздогнати показники в червні у рітейлера невеликі.

Ліквідація залишків

До осені багатьом рітейлерам, які зіткнулися з подібною проблемою, необхідно буде вирішувати питання: куди подіти залишки міжсезонного товару? В такому випадку вибір у продавців невеликий – знову будуть знижки. Українці вже звикли наповнювати гардероб під час масових знижок. І це, на думку рітейлерів, новий виклик для них.

«В цьому сезоні розпродажі почалися раніше, ніж в минулі сезони. У квітні багато операторів запустили знижки. У споживача вже з’явився сигнал, що можна не платити повну вартість, якщо трохи почекати. У Європі ця проблема існує давно, от і ми з нею вже стикаємося», – зазначив Снєжко.

Представник Pierre Cardin переконаний, що шукати допомоги рітейлери повинні у постачальників. «Зрештою, ми в одному човні. Рітейлер повинен звернутися до свого постачальника, до партнерів… Вести переговори щодо надання знижок або можливості повернути товар. По суті, рітейлери знаходяться зараз «на передовій» і не зовсім правильно перекладати ці проблеми тільки на наші плечі», – вважає Снєжко. За його словами, падіння продажів спостерігається у всіх європейських партнерів бренду Pierre Cardin, тобто це загальна тенденція цього сезону.

У такій ситуації, складніше доводиться мультибрендовым операторам: з великою кількістю постачальників швидко не домовишся. «З іншого боку такому формату простіше, вони використовують різні умови роботи з брендами. Хочете з нами працювати: ось умови, давайте відстрочки. Не хочете – є інші. Можливість замінити бренд в будь-який момент є вагомим аргументом в переговорах з постачальником», – говорить Снєжко.

Ситуація в цьому році, за словами Забулонського, погіршується планомірним підвищенням з початку року орендних ставок торговими центрами.

«Ставки намагаються повернути до докризового рівня. Однак наші продажі зовсім не компенсують це підвищення. В таких умовах рітейлери не мають можливості розвиватися. Деякі магазини ми змушені будемо закрити. Особливо це стосується магазинів, де орендна плата може займати від 20% до 30% товарообігу», – констатував Забулонський. Він уточнив, що деякі торговельні точки компанія вже закрила, інші – знаходяться в процесі закриття. В той же час KarKat Fashion планує відкривати нові торговельні точки.

З потеплінням на початку травня у багатьох рітейлерів з’явилася надія. Проте дуже швидко вона була розбита черговим похолоданням. Попереду – червень-липень, місяці, в які традиційно відзначають падіння продажів у зв’язку з сезоном відпусток.

Виграє низька ціна холодна весна

В цьому році більшості українців довелося серйозно економити через високу вартість комунальних послуг: або доношували старе, або купували недороге.

Як результат, бренди низького цінового сегмента в цьому міжсезонні не так сильно відчувають проблеми. холодна весна

«Чим дешевше речі, тим краще їх купують, вони показують кращу тенденцію. Приміром, наш бренд Names.ua дав приріст у квітні порівняно з минулим роком майже на 40%. В планах у нас було більше, і все ж бренд тільки на 8% недовиконав план. Якщо порівняти з імпортним одягом, то в локальних брендів ситуація краще», – розповів Забулонський. холодна весна

Для магазинів турецької мережі LC Waikiki цей сезон також успішний. На думку менеджера з маркетингу та розвитку мережі LC Waikiki в Україні Наталії Бивалової, хороший результат торгових точок бренду забезпечують доступні ціни. Тому, незважаючи на погану погоду, бренд продемонстрував зростання в цьому сезоні. «Зараз спостерігається тенденція не до зниження, а, навпаки, до зростання наших продажів. У цьому сезоні ми ще більше знизили ціни. Вже діє міжсезонний розпродаж, також знижено ціни на нову колекцію. Хоча погодні умови, звичайно, не дуже сприяють шопінгу», – погодилася Бивалова.

Автор: Тетяна Хомяк

Магазин працює як величезний білборд: як Zara завойовує популярність без реклами


До останніх новин До популярних новин Підтримати редакцію

Раз на тиждень

ми будемо відправляти Вам 

найцікавіші новини тижня


Поділіться цією новиною в соціальних мережах


Читайте також

Усі новини ринку