Главная > Мероприятия > Звіти > IV Retail & Development Business Summit: як це було (+фотозвіт)
IV Retail & Development Business Summit: як це було (+фотозвіт) IV Retail & Development Business Summit: як це було (+фотозвіт)

IV Retail & Development Business Summit: як це було (+фотозвіт)

06.12.2016 Иван Зайцев
1 грудня в Premiere Palace Kyiv пройшов черговий, уже четвертий саміт індустрії рітейлу і девелопменту  RDBS-2016: «Трансформація рітейлу в новій реальності». Що обговорювали, про... IV Retail & Development Business Summit: як це було (+фотозвіт)

1 грудня в Premiere Palace Kyiv пройшов черговий, уже четвертий саміт індустрії рітейлу і девелопменту  RDBS-2016: «Трансформація рітейлу в новій реальності». Що обговорювали, про що говорили і до чого прийшли на заході.

Цього року Retail & Development Business Summit відвідала рекордна кількість перших осіб сфер рітейлу і девелопменту: понад 350 топ-менеджерів і власників компаній. На заході виступили понад 40 спікерів, які представляють усі напрямки сфери торгівлі, девелопменту та сегмента b2b. Хедлайнерами заходу були люди, що визначають шляхи розвитку українського рітейлу на роки вперед: засновник і CEO інвестиційної компанії Dragon Capital Томаш Фіала і президент групи компаній MTI Володимир Цой.

Крім них, на RDBS виступили визнані експерти, що не з чуток знайомі з усіма нюансами українського рітейлу: керуючий директор Dragon Capital Володимир Тимочко, директор по роботі з роздрібними мережами Nielsen Юрій Ліщук, генеральний директор ювелірної мережі Золотий Вік Леонід Погребняк, керуючий директор MTI Сергій Бадрітдінов, генеральний директор Спортмастер-Україна Ігор Чернов та інші.

Усього програма включала сім тематичних блоків, які охопили всі сторони життя і роботи вітчизняного рітейлу. Перша сесія присвячена інвестиційному клімату в Україні та проблемам залучення інвестицій в сегменти рітейлу і девелопменту. Сергій Оберкович, старший партнер однієї з найкращих українських юридичних компаній – GOLAW, розповів про сприйняття України міжнародними інвесторами, новації законодавства та судовий досвід захисту іноземних інвестицій.

Він представив увазі учасників форуму доповідь на тему «Міжнародна думка про Україну і новий досвід із захисту прав іноземних інвесторів». «Наша велика проблема полягає у відсутності ефективної піар-кампанії України на рівні держави, орієнтованої в тому числі на іноземних інвесторів, – наголосив він. – Хочу нагадати, що Україна входить до п’ятірки європейських країн з найбільш навченою професійною робочою силою. Що дає іноземним компаніям широкі можливості для запуску тут своїх виробничих потужностей».

На жаль, питання захисту іноземних інвестицій в Україну залишається досить гострим: відсутність системних реформ і невисокі темпи змін стримують приплив нових вкладень. Проте, певні зрушення на краще намітилися, про що свідчить поступове зростання України в рейтингу Doing Business.

У панельній дискусії, присвяченій інвестиційному клімату, модератором якої виступив партнер компанії Deloitte Дмитро Ануфрієв, взяли участь, крім Сергія Оберковича, провідні українські експерти з питань залучення інвестицій: партнер інвесткомпанії Dragon Capital Володимир Тимочко, віце-президент Dragon Capital Ольга Буренко, операційний директор METRO Cash&Carry Ukraine Юлія Пилипенко та віце-президент Укрсоцбанку Ірина Скороходова.

Запропонована тема для обговорення на другу сесію логічно продовжила проблематику першої панельної дискусії: експансія в Україну міжнародних брендів. Після потрясінь і масового відтоку міжнародних торгових марок у 2014-15 роках, наша країна знову привертає великих міжнародних гравців. Усе більше брендів зі світовим ім’ям або вже представлені в Україні, або розглядають можливість виходу на наш ринок. Що ще потрібно, аби залучити міжнародних гравців, що Україна їм може запропонувати і чим зацікавити, а також як зміниться обличчя українського рітейлу після появи нових брендів – експерти обговорили під час панельної дискусії, яку модерувала маркетинг-директор компанії MTI Валерія Толочина. У дискусії взяли участь перші особи вітчизняних і зарубіжних гравців: Ахмед Рашид, власник бренду Ravin International UA, Ксенія Павлова, генеральний директор O Bag Ukraine, Бурч Коркмазлар, CEE Director LC Waikiki, Наталія Лунів, генеральний директор мережі Pako Lorente, Інна Бачуріна, арт -директор і співвласник Rechi.ua. Вони поділилися успішними кейсами виходу на український ринок міжнародних брендів, і розповіли про складнощі та особливості роботи на нашому ринку.

photo-159

Сесія №3 Retail & Development Business Summit 2016 цілком була присвячена підведенню підсумків в українському рітейлі за 2016 рік і перспективам на 2017 рік. Вона складається з двох блоків. Модератором першого виступає маркетинг-директор мережі ЖЖУК Володимир Поліщук. Серед спікерів – СЕО роздрібної мережі Золотий Вік Леонід Погребняк, керівник проекту NAMES’UA Антоніна Головко, співзасновник мережі студій VOVK Тетяна Семенченко, співвласник мережі Червоний маркет, лектор компанії Visotsky Consulting Сергій Євтушенко, маркетинг-директор WOG Віталій Ткаченко та власник Jasmine Lingerie Олена Очеретна. Експерти поділилися своїм баченням ситуації в українському рітейлі, обговорили нюанси взаємодії виробників made in Ukraine та вітчизняних торгово-розважальних центрів, розповіли про свій досвід залучення та утримання лояльних покупців і впровадження інновацій у рітейлі. Її учасники говорили про конкурентоспроможність українських виробників, зокрема про результати конкуренції з західними брендами, взаємодію виробників і ТРЦ, споживчі переваги тощо.

photo-249

Другий блок третьої сесії був присвячений експортним перспективам українського рітейлу. Модератор блоку – президент Асоціації українського бізнесу в Польщі Ярослав Романчук. Про свій досвід виходу на закордонні ринки розповіли підприємці, які успішно розвивають свої торговельні мережі за кордоном. Серед них – співвласник мережі Salateira Євген Рубан, віце-президент групи компаній MTI Сергій Бадрітдінов, директор з продажів Золотий Вік Андрій Лотоцький і керівник з розвитку мережі Anabel Arto Ірина Бринза. У чому особливості роботи в ближньому і далекому зарубіжжі, які стратегії виявляються найбільш ефективними, де можна очікувати проблем і як їх краще вирішувати. Окремо обговорювали плани розвитку українських брендів за кордоном на 2017 рік. Поки не багато вітчизняних компаній зважилося в такий складний час виходити на нові ринки, але ті, хто ризикнув, стверджують: український бізнес і продукція за кордоном затребувані.

Наступну програмну сесію форуму – «Як рітейлу прожити 200 років» – відкрив директор по роботі з роздрібними мережами Nielsen Юрій Ліщук, який представив увазі аудиторії презентацію на тему «Розвиток рітейлу в 2016 році і сучасний споживач». У молодій країні Україна поки що мало прикладів, як вибудувати бізнес не на п’ять-десять років, а на життя декількох поколінь. З іншого боку, і потрясінь, що випали на долю нашої країни за ці 25 років, вистачить на кілька століть розміреного життя західних обивателів. Проте, мрія кожного рітейлера: побудувати бізнес-імперію, яка буде існувати десятки, а то і сотні років. Сесія RDBS «Long live retail» присвячена саме тому, як вибудовувати бізнес-процеси так, щоб компанія працювала і розвивалася не одне десятиліття.

Ведучий сесії – засновник компанії Sicore Ігор Степанов. А про свій досвід побудови довгоживучого бізнесу розповідають генеральний директор Спортмастер-Україна Ігор Чернов, виконавчий директор роздрібної мережі АЛЛО Валерій Золотухін, і генеральний директор ДЕКА Володимир Деканенко. Ключовий посил – успішний бізнес на десятиліття можливий тільки якщо компанія фокусується на клієнті і задоволенні його потреб. Щоб рітейл прожив 200 років, треба постійно взаємодіяти і вибудовувати довірчі взаємини зі споживачами.

Сесія №5 відбулася «під знаком» е-commerce у форматі презентацій. З доповідями виступили СЕО та співзасновник групи компаній EVO Микола Палієнко («Світові тренди і е-commerce України»); СЕО Postmen Ярослав Ведмідь («Соціальний е-commerce»); директор департаменту ІТ Ельдорадо Тарас Гошовський («Від «цеглини» до омніканального рітейлу за чотири роки: типові помилки»); операційний директор Укрпошти Олександр Перцовський («Cross border у e-commerce – розвиток експорту та імпорту в форматі В2С»; керівник управління онлайн продажами Фокстрот Олександр Василенко («Як лисичка колобків ловила за допомогою персоналізації») і головний виконавчий директор SoftCube Олег Лісов.

Панельна дискусія в рамках шостої сесії – Девелопмент – була присвячена темі ТРЦ через призму рітейлу, зокрема конкурентним особливостям нових ТРЦ, рітейл концептам і форматам у ТРЦ, синергії ТРЦ і рітейлерів у дії. У панельній дискусії, яку вела директор департаменту маркетингу компанії Arricano Наталія Дмитрієнко, взяли участь представники девелоперів, керуючих компаній і орендарів. Серед них генеральний директор Alef Estate Анжела Борисова, комерційний директор Іммошан Україна Анна Корягіна, директор ТРЦ New Way Алла Луцик і власник мереж Fly Park, Big Berry, Big Burger Віталій Іванович. Вони обговорили особливості нових торгово-розважальних центрів для девелоперів, орендарів і клієнтів, наскільки нові концепти і формати ТРЦ приваблюють відвідувачів, як вибудувати ефективну взаємодію між керуючою компанією і рітейлерами, досягти синергії та успіхів у бізнесі.

Заключна програмна сесія «Рішення для рітейлу та маркетингу» пройшла в форматі презентацій. Свої доповіді увазі аудиторії форуму представили керівник відділу бізнесу розвитку мережі Будинок iграшок Костянтин Костур і керівник департаменту інновацій FEDORIV Валентин Панюта («Ребрендинг: Будинок iграшок»); директор NOVA LIGHT Володимир Кличановський («Світло для натхнення»); Директор з розвитку Нова пошта Максим Рабінович («Нова пошта для рітейлу»).

photo-508 photo-478

У фіналі IV Retail & Development Business Summit 2016 відбулася церемонія нагородження найкращих торгових центрів Shopping Center Awards, а також оголошення результатів проекту Audit of Sales (Audit os Sales Awards).

photo-540

Цього року найкращі ТРЦ України вибирали серед 25 регіональних торгових центрів, розташованих поза містами-мільйонниками. Додаткові критерії відбору: орендна площа понад 10 000 кв. м, і не менше половини мережевих операторів серед орендарів. Рейтинг торгових центрів складався на основі опитування рітейлерів, представлених у ТРЦ і на оцінці експертної ради*. Результати дослідження верифіковані Factum Group.

Рітейлери та орендарі обирали найкращі ТРЦ України в п’яти номінаціях:

– Найкращим традиційним великим ТЦ (GLA від 40 000 кв. м) визнано херсонський ТРЦ FABRIKA;

– Найкращим середнім (GLA 20 000 – 40 000 кв. м) – запорізький City Mall;

– Найкращим малим ТЦ (до 20 000 кв. м) – сумський центр Мануфактура.

У номінації «Найбільш клієнтоорієнтований ТРЦ» також перемогла FABRIKA з Херсона, а в номінації «Найкраще архітектурне рішення» – Порт City Маріуполь.

Партнер Асоціації рітейлерів України – проект Audit of Sales – окремо нагородив найкращі ТРЦ Києва за результатами власного дослідження. Більше місяця експерти Audit of Sales, використовуючи технологію «таємний покупець», досліджували і оцінювали ефективність роботи відділів оренди найбільших київських ТРЦ. За даними їхнього дослідження, найкращий відділ оренди серед столичних торгово-розважальних центрів у своєму розпорядженні має багатофункціональний комплекс Gulliver. Друге місце завоював ТЦ Globus, на третьому розмістився РайON.

photo-586

Завершився Retail & Development Business Party неформальній вечіркою, де гості заходу мали змогу відпочити від насиченого дня, і розслабитися в невимушеній атмосфері дружніх веселощів.

Дякуємо всім спікерам, гостям та партнерам заходу, без яких проведення саміту було б неможливим:

Генеральний партнер RDBS 2016 – найбільша інвесткомпанія України Dragon Capital

Партнери саміту – Nielsen, Retail & Development Advisors, Audit of Sales

Офіційні партнери заходу – VIFcom, Visotsky Consulting, Solve Expert, бізнес-центр Astarta, ювелірний завод Золотий Вік

Спеціальний солодкий партнерCherry Berry

Технічний партнерThe Music Marketeers Ukraine

PR-партнерPR-Service

Інформаційні партнери: Американська торгова палата в Україні ACC Ukraine, Європейська бізнес асоціація EBA, Львівська бізнес-школа Українського католицького університету LvBS, Асоціація IT України, Ukrainian E-commerce Expert, Apple Consulting, сайт IZUM.ua, радіо Київ, телеканал 112 Україна, газета Бізнес, портал Новое Время, інтернет-видання Апостроф, канал Бізнес.

Партнери Асоціації рітейлерів України: юридична компанія GOLAW, facility-компанія SHEN, телеком-оператор КИЇВСТАР, консалтингова компанія SICORE, UBI Fashion Center, engineering company NOVA LIGHT.

photo-1

sammit-partnery

Про автора

Иван Зайцев Editor-in-chief Ukrainian Retail Association

Всі статті від автора
Зроблено з Розробив AlexCSS