Главная > Досвід > Історія вихідного дня > 10 років iPhone: п’ять маркетингових секретів успіху легендарного гаджета
10 років iPhone: п’ять маркетингових секретів успіху легендарного гаджета 10 років iPhone: п’ять маркетингових секретів успіху легендарного гаджета

10 років iPhone: п’ять маркетингових секретів успіху легендарного гаджета

Історія вихідного дняДосвідМаркетинг
16.07.2017 0
Десять років тому, 29 червня 2007 року, у продаж надійшов перший iPhone – і перевернув те, як люди користуються гаджетами. «Гарна реклама робить людей... 10 років iPhone: п’ять маркетингових секретів успіху легендарного гаджета

Десять років тому, 29 червня 2007 року, у продаж надійшов перший iPhone – і перевернув те, як люди користуються гаджетами.

«Гарна реклама робить людей більш освіченими, тільки й всього. Неможливо обдурити людей у цьому бізнесі. Продукти говорять самі за себе», – стверджував легендарний Стів Джобс.

Marketing Challenge проаналізував, які прийоми в маркетингу допомогли Apple зробити iPhone найпопулярнішим смартфоном сучасності.

Штучний дефіцит

Apple ніколи не прагнув до того, щоб його гаджети були у всіх. Вони – тільки для обраних, і iPhone не виняток. І справа не тільки у високій вартості, яка до цього часу не всім по кишені. Був час, коли компанія обмежувала продаж своїх телефонів у країнах третього світу, вкрай повільно відкривала нові ринки і штучно створювала дефіцит.

Люди сплять у черзі за Apple iPhone 6S у Сингапурі в 2015 році

Запит на них був настільки високим, що люди готові були діставати телефони найрізноманітнішими шляхами, включаючи нелегальні – наприклад, продати нирку, аби купити гаджет. У 2013 році компанія випустила трохи дешевшу, «пластикову» версію iPhone 5s – iPhone 5c, але ціна все одно була високою – від $549. Маленький і потужний iPhone SE, випущений у 2016 році, теж вважався більш демократичною пропозицією і повинен був допомогти бренду розширити аудиторію завдяки ціні в $399 доларів за базовий формат. За новими версіями iPhone все ще стоять черги, відкриття магазину в день початку продажів чекають тисячі людей. А що поробиш, якщо iPhone – синонім щастя, а кому воно не потрібне? І навіть можна в дві руки.

Місце в черзі за новим iPhone можна було купити на eBay

До речі, штаб-квартира Apple теж досі щось на кшталт таємного Хогвартса, про який у всіх подробицях ще толком не написали.

Вихід кожного iPhone — це подія

З кожною своєю новою презентації Apple влаштовує шоу – дуже лаконічне, без викрутасів, але з потужною енергетикою. Головний спецефект – це продукт, а більше нічого і не потрібно. У першої, історичної презентації iPhone мільйони переглядів – сумарно точно не менше ста. Ще з часів Стіва Джобса журналісти і користувачі чекають виступів керівників компанії і подробиць про новий гаджет так, ніби ми завтра переселяємося на іншу планету, а на цій презентації нам розкажуть подробиці цієї доленосної операції. Провідні ЗМІ ведуть онлайн-трансляції презентацій, а уривки цих виступів з’являються в новинах ще протягом довгого часу.

Користувач рівня «бог»

iPhone — це важливий атрибут щасливого життя, радість і повага під алюмінієвим корпусом.

З перших днів існування iPhone він був гаджетом не для всіх – не можуть же відразу всі бути щасливими? Apple неофіційно закріпив за своїм телефоном ярлик «тільки для найкращих, іншим руками не чіпати».

Цю заяву потрібно було підкріплювати фактами, і Apple це робила, додаючи iPhone нові революційні деталі, кожен раз привертаючи до них максимум уваги.

iPhone не просто говорить, що він кращий – він фактично заявляє, що автоматично робить кращими всіх, хто до нього торкається. Спочатку ти над цим смієшся, потім прислухаєшся, купуєш iPhone, і все – решта телефонів перестають існувати, бо вони чомусь різко стають незручними і другосортними.

Підігрівай інтерес як тільки можеш

Новий iPhone буде повністю скляним. Новий iPhone можна буде згинати. З’являться або зникнуть роз’єми, будуть нові потужності, нові кольори корпусу, екран стане більшим. iPhone почне читати ваші думки. Він відвезе вас на Марс.

iPhone вийде з екраном, який заходить за краї телефону – приклад однієї з чуток про потенційні інновації в гаджеті

Чутки, підтверджені і не дуже, від «джерел, близьких до компанії» – дуже потужний маркетинговий інструмент, який допомагає утримувати увагу користувача в період коротких перепочинків між релізами. Хто саме розпускає ці чутки, ЗМІ чи Apple, сказати важко, але одне точно на 100% – вони допомагають.

Тізери теж. Свій найперший рекламний ролик-анонс iPhone «побудував» якраз на інтризі. Короткий ролик під назвою «Hello» з нарізкою кадрів з більш ніж 30 знаменитих американських фільмів, серіалів і мультфільмів Apple показала 25 лютого 2007 року, під час трансляції 79-й церемонії вручення кінопремії «Оскар». Там звучить акцент на спадкоємність – мовляв, iPhone продовжує традицію телефонних розмов.

Кожен – сильна ланка

Відчуття єдності з усім і важливої приналежності до групи таких же натхнених і талановитих, як і ти – потужна енергетична штука. Є багато пояснень – психологічних, історичних, культурних, – чому цей важіль працює, але головне – ефект.

Здається, що власники iPhone вже на касі отримують можливість на порядок яскравіше, ніж інші, заявити про себе і якось по-особливому показати, що вони – частина цього світу.

Я – це місто, місто – це я, я – це ти і навпаки. Світ заокруглюється.

Читайте також – 

Яблочный маркетинг: как ритейлеры привлекали покупателей в день старта продаж iPhone7

 

Зроблено з Розробив AlexCSS