
Король пиріжків: як сімейний бізнес Fornetti перетворився на міжнародну франшизу


Засновник міжнародної рекрутингової компанії Brain Source про старт і розвиток бізнесу, експансію на міжнародні ринки, фактори успіху в підприємництві та власну бізнес-філософію.
Цей матеріал доступний російською мовою
Brain Source International – одна з найбільших рекрутингових мереж в країнах Східної Європи і СНД. Компанія спеціалізується на підборі керівників вищої та середньої ланки (Executive Search) і надає широкий спектр HR-послуг мультинаціональним компаніям на ринках, що розвиваються. В інтерв’ю RAU її засновник Андрій Кривокоритов розповів про заснування бізнесу, стартові інвестиції, вихід на міжнародні ринки, подальші плани розвитку та багато іншого.
Компанія Brain Source International була заснована в 2000 році. На той час у мене вже був за плечима досвід в сфері рекрутингу – я працював старшим консультантом в голландській executive search компанії Commonwealth Resources. Український ринок рекрутингу в ті роки тільки зароджувався, ніша була практично вільна, а у мене було величезне бажання допомогти своїм друзям і знайомим з пошуком роботи. Так і з’явилася ідея створення власної компанії.
Бізнес я починав з партнером. Початковий розмір інвестицій склав $2000 – на той час це були чималі гроші.
У перші півроку роботи наш штат складався з 3-4 співробітників. Клієнтів отримували через власні напрацьовані «зв’язки», іноді робили холодні дзвінки. Звичайно, на старті бізнесу було складно, часом доводилося навіть позичати, щоб оплачувати операційні витрати. Банківські овердрафти тоді були рідкістю, а нам, як будь-якому стартапу, потрібні були обігові кошти. На щастя, тоді виставлені рахунки оплачувалися швидко. Хоча зараз відстрочка платежу на 60-90 днів – звична справа.
З цікавих історій згадується, що в той час була проблема з телефонними лініями: часто доводилося чекати своєї черги, щоб зателефонувати клієнту. Зараз це здається чимось незвичайним, а тоді це була сувора реальність.
Втім, ми зуміли вижити в складний період, а вже з 2001 року почали активно рости. Ідея нашої міжнародної експансії була закладена в самому бренді: Brain Source International. Тому дуже скоро вирішили розвивати нашу мережу в країнах СНД: Грузії, Казахстані, Росії, Азербайджані. У підсумку знайшли оптимальний варіант управління мережею через власні представництва, як, наприклад, в Грузії, а також через бізнес-партнерів на даних ринках.
Звичайно, в подальшій історії компанії також були складні періоди. У 2009-10 роках нам доводилося долати наслідки світової фінансової кризи, оптимізувати витрати і впроваджувати екстрені антикризові заходи.
У 2010 році довелося долати внутрішню кризу відносин між власниками. Її результатом став поділ бізнесу та новий виток розвитку: створення та реалізація нової стратегії Brain Source International як компанії з управління кадровим капіталом. Зараз група Brain Source International – це компанії, об’єднані фокусом на надання спектру послуг на стику HR і фінансів: це і рекрутинг, і аутстаффінг, лізинг персоналу, і аутсорсинг окремих бізнес-процесів (business process outsourcing).
За останні п’ять років ми зросли приблизно в десять разів – для нас це «квантовий стрибок». У штаті компанії працює вже більше 2000 співробітників. У 2018 році компанія увійшла до 1000 найбільших платників податків України.
Нашою метою в 2019 році було утримання завойованих позицій і можу сказати, що з цим завданням ми успішно впоралися.
Ми не прагнемо залучати нових клієнтів за всяку ціну. Пріоритет для нас – якість роботи з діючими клієнтами, тому портфель залишається стабільним протягом довгого часу. Працюємо з 30-ма великими компаніями, які цінують можливість отримати у нас широкий спектр якісних послуг за оптимальними цінами. На зміну п’яти років етапу «квантового стрибка» приходить етап вирівнювання і підтягування всіх бізнес-процесів до нового рівня.
Плануємо контролювати своє зростання в межах 50% на рік за показниками ефективності бізнесу: прибутковість, задоволеність клієнтів і власного персоналу.
Ринок рітейлу традиційно був і залишається одним з ключових для нас сегментів. Як правило, для рітейлерів надаємо тимчасовий персонал. Це дуже вигідне рішення, яке дозволяє отримати замовнику необхідного фахівця для виконання термінових робіт. Клієнт може замовити і оплатити саме таку кількість людино-годин, яке було витрачено для виконання конкретних завдань.
Це дозволяє економити на простоях, операційних витратах, пов’язаних з підбором і адмініструванням тимчасового персоналу, дозволяє мати більш гнучку систему реагування на ринкові скачки купівельного попиту.
Крім тимчасового персоналу, ми можемо допомогти клієнту закривати складні вакансії на постійну роботу: починаючи від касира і закінчуючи топ-менеджерами.
У різний час ми використовували різні стратегії розвитку. Але в цілому наш рецепт успіху можна зашифрувати в три букви «Е»:
Питання про власну життєву і бізнес-філософію я ставлю собі кожен день, щоб перевірити ще раз, чи нічого не змінилося.
Нашою суттю як компанії є віра в те, що успіх людини чи організації вимірюється досягненнями. Для великих досягнень необхідно зробити надзусилля, пройти «зайву милю». Ми пишаємося досягненнями наших клієнтів – роботодавців та кандидатів – яким ми підставили плече в різні періоди їхнього життя на шляху до великої мрії.
Що стосується мене особисто, мене драйвить можливість об’єднувати людей з різними поглядами і різними компетенціями для досягнення спільної мети. Напевно, це видно і по нашій компанії. Нам вдалося знайти спільну платформу для фахівців різних професій: рекрутерів, кадровиків, бухгалтерів, фахівців з охорони праці та навіть консультантів з організаційного розвитку.
Читайте також –