Засновник Brain Source: Вклали в бізнес $2000, а в 2018-му увійшли до 1000 найбільших платників податків України
Засновник міжнародної рекрутингової компанії Brain Source про старт і розвиток бізнесу, експансію на міжнародні ринки, фактори успіху в підприємництві та власну бізнес-філософію.
Цей матеріал доступний російською мовою
Brain Source International – одна з найбільших рекрутингових мереж в країнах Східної Європи і СНД. Компанія спеціалізується на підборі керівників вищої та середньої ланки (Executive Search) і надає широкий спектр HR-послуг мультинаціональним компаніям на ринках, що розвиваються. В інтерв’ю RAU її засновник Андрій Кривокоритов розповів про заснування бізнесу, стартові інвестиції, вихід на міжнародні ринки, подальші плани розвитку та багато іншого.
Про заснування компанії, інвестиції та перші складнощі
Компанія Brain Source International була заснована в 2000 році. На той час у мене вже був за плечима досвід в сфері рекрутингу – я працював старшим консультантом в голландській executive search компанії Commonwealth Resources. Український ринок рекрутингу в ті роки тільки зароджувався, ніша була практично вільна, а у мене було величезне бажання допомогти своїм друзям і знайомим з пошуком роботи. Так і з’явилася ідея створення власної компанії.
Бізнес я починав з партнером. Початковий розмір інвестицій склав $2000 – на той час це були чималі гроші.
У перші півроку роботи наш штат складався з 3-4 співробітників. Клієнтів отримували через власні напрацьовані «зв’язки», іноді робили холодні дзвінки. Звичайно, на старті бізнесу було складно, часом доводилося навіть позичати, щоб оплачувати операційні витрати. Банківські овердрафти тоді були рідкістю, а нам, як будь-якому стартапу, потрібні були обігові кошти. На щастя, тоді виставлені рахунки оплачувалися швидко. Хоча зараз відстрочка платежу на 60-90 днів – звична справа.
З цікавих історій згадується, що в той час була проблема з телефонними лініями: часто доводилося чекати своєї черги, щоб зателефонувати клієнту. Зараз це здається чимось незвичайним, а тоді це була сувора реальність.
Про розвиток мережі, вихід за кордон і масштаби бізнесу
Втім, ми зуміли вижити в складний період, а вже з 2001 року почали активно рости. Ідея нашої міжнародної експансії була закладена в самому бренді: Brain Source International. Тому дуже скоро вирішили розвивати нашу мережу в країнах СНД: Грузії, Казахстані, Росії, Азербайджані. У підсумку знайшли оптимальний варіант управління мережею через власні представництва, як, наприклад, в Грузії, а також через бізнес-партнерів на даних ринках.
Звичайно, в подальшій історії компанії також були складні періоди. У 2009-10 роках нам доводилося долати наслідки світової фінансової кризи, оптимізувати витрати і впроваджувати екстрені антикризові заходи.
У 2010 році довелося долати внутрішню кризу відносин між власниками. Її результатом став поділ бізнесу та новий виток розвитку: створення та реалізація нової стратегії Brain Source International як компанії з управління кадровим капіталом. Зараз група Brain Source International – це компанії, об’єднані фокусом на надання спектру послуг на стику HR і фінансів: це і рекрутинг, і аутстаффінг, лізинг персоналу, і аутсорсинг окремих бізнес-процесів (business process outsourcing).
За останні п’ять років ми зросли приблизно в десять разів – для нас це «квантовий стрибок». У штаті компанії працює вже більше 2000 співробітників. У 2018 році компанія увійшла до 1000 найбільших платників податків України.
Нашою метою в 2019 році було утримання завойованих позицій і можу сказати, що з цим завданням ми успішно впоралися.
Про ключові послуги компанії та роботу з рітейлом
Ми не прагнемо залучати нових клієнтів за всяку ціну. Пріоритет для нас – якість роботи з діючими клієнтами, тому портфель залишається стабільним протягом довгого часу. Працюємо з 30-ма великими компаніями, які цінують можливість отримати у нас широкий спектр якісних послуг за оптимальними цінами. На зміну п’яти років етапу «квантового стрибка» приходить етап вирівнювання і підтягування всіх бізнес-процесів до нового рівня.
Плануємо контролювати своє зростання в межах 50% на рік за показниками ефективності бізнесу: прибутковість, задоволеність клієнтів і власного персоналу.
Ринок рітейлу традиційно був і залишається одним з ключових для нас сегментів. Як правило, для рітейлерів надаємо тимчасовий персонал. Це дуже вигідне рішення, яке дозволяє отримати замовнику необхідного фахівця для виконання термінових робіт. Клієнт може замовити і оплатити саме таку кількість людино-годин, яке було витрачено для виконання конкретних завдань.
Це дозволяє економити на простоях, операційних витратах, пов’язаних з підбором і адмініструванням тимчасового персоналу, дозволяє мати більш гнучку систему реагування на ринкові скачки купівельного попиту.
Крім тимчасового персоналу, ми можемо допомогти клієнту закривати складні вакансії на постійну роботу: починаючи від касира і закінчуючи топ-менеджерами.
Про секрети успіху компанії, а також життєву і бізнес-філософію
У різний час ми використовували різні стратегії розвитку. Але в цілому наш рецепт успіху можна зашифрувати в три букви «Е»:
- Е – Емпатія. Кожен співробітник Brain Source International повинен мати рівень емпатії вище середнього в конкретній професії.
- Е – Економія. Один з ключових елементів нашої стратегії – ефективне управління витратами. Це дозволяє клієнту економити значні суми бюджету на персонал і на адміністрування бізнес-процесів, пов’язаних з персоналом.
- Е – Еврика! Brain Source International завжди була в авангарді різного роду інновацій. Свого часу ми були першими з рекрутингових агенцій в Україні, які стали пропонувати клієнтові нові послуги, такі як аутстаффінг і лізинг персоналу. Потім були першою українською рекрутингової компанією, яка відкрила своє представництво за кордоном. Першими на ринку запустили мобільний додаток «Приробіток в кишені». Крім того, у нас є кілька авторських розробок для проведення “Оцінки 360 градусів”, “Дослідження задоволеності” та експрес-інтерв’ю за компетенціями.
Питання про власну життєву і бізнес-філософію я ставлю собі кожен день, щоб перевірити ще раз, чи нічого не змінилося.
Нашою суттю як компанії є віра в те, що успіх людини чи організації вимірюється досягненнями. Для великих досягнень необхідно зробити надзусилля, пройти «зайву милю». Ми пишаємося досягненнями наших клієнтів – роботодавців та кандидатів – яким ми підставили плече в різні періоди їхнього життя на шляху до великої мрії.
Що стосується мене особисто, мене драйвить можливість об’єднувати людей з різними поглядами і різними компетенціями для досягнення спільної мети. Напевно, це видно і по нашій компанії. Нам вдалося знайти спільну платформу для фахівців різних професій: рекрутерів, кадровиків, бухгалтерів, фахівців з охорони праці та навіть консультантів з організаційного розвитку.
Читайте також –