Володимир Матвійчук, Multi Cook: Як стрімко вийти на зарубіжні ринки і закріпитися у 28 країнах. Досвід Multi Cook

Володимир Матвійчук, Multi Cook: Як стрімко вийти на зарубіжні ринки і закріпитися у 28 країнах. Досвід Multi Cook

22.11.2023 09:00
  23856
Іван Зайцев

Співзасновник мережі домашніх заморожений напівфабрикатів Галя Балувана (Україна) та засновник Multi Cook (Європа) про те, чому такий формат сподобався європейським споживачам, які особливості роботи на ринках ЄС, де і як краще відкривати магазини і як стати партнером компанії в одній з країн близького та далекого зарубіжжя.

Володимир Матвійчук займався розвитком мережі із продажу домашніх напівфабрикатів, яку започаткували у Луцьку, спочатку повністю покрив український ринок на умовах франшизи, а потім вийшов і на європейський із новим розширеним проектом Multi Cook. На мапі проекту регулярно з’являються все нові й нові локації. Бізнес поширюється у Європі із блискавичною швидкістю, на яку не сподівалися й сам його засновник. Про перший настільки масштабний і стрімкий у контексті франчайзингу розвиток для луцького сегменту бізнесу RAU розповів співзасновник мережі Галя Балувана та засновник проекту Multi Cook Володимир Матвійчук.

– Скільки зараз налічується торговельних точок Multi Cook у яких країнах?

– Зараз працюємо у 28 країнах світу: Польща, Німеччина, США, Канада, Чехія, Іспанія, Франція, Англія, Голандія, Словаччина, Словенія, Угорщина, Австрія, Швейцарія, Литва, Латвія, Туреччина, Болгарія, Греція, Кіпр, Молдова, Бельгія, Швеція, Ірландія, Португалія, Румунія, Естонія, Хорватія. Станом на листопад місяць 2023 року працюють магазини в 15 країнах світу таких як: Польща, Чехія, Туреччина, Кіпр, Греція, Болгарія, Румунія, Молдова, Латвія, Литва, Естонія, Угорщина, Хорватія, Іспанія, Франція. Всього відкрито більше 60 магазинів. Діючі партнери швидко масштабуються. Окрім того, ведемо активну роботу відкриттю магазинів у різних наступних країнах.

– Де найширше представлена мережа?

– Перша країна, на ринок якої ми вийшли з міжнародною експансією – Польща. Практично у кожному місті у нас вже є партнери.

– Чому робите ставку саме на Польщу?

– Це найлегша та найшвидша країна по відкриттю магазину, зрозуміла українцям, зі схожою культурою споживання і схожими смаками у їжі.

– Якось адаптували меню під польських споживачів?

– Ми адаптуємо пропозицію під кожну країну. Але із Польщею простіше: їх уподобання в їжі схожі з українськими – ті саме котлети, вареники, перці і так далі. У нас в асортименті, більше 730 позицій, то ж можемо формувати меню в залежності від уподобань покупців під кожен окремий регіон.

Якщо говорити тільки про «перший блок», то до нього входять 85 позицій, здебільшого – ліпка: вареники, пельмені, голубці тощо. Цей блок найлегший у запуску, і ми допомагаємо запустити його при старті – до партнера виїжджає «пускова команда», і допомагає при налагодженні всіх процесів (навчаємо працівників партнера виробництву, виготовляємо продукцію, розставляємо всіх працівників по процесах і т.д.). Ми виїжджаємо по всьому світу. Потім, коли справа запуститься, і буде зібрана база лояльних клієнтів, можна додавати більш складні страви – крем-супи, готову ресторанну їжу, м’ясо, паштети, кондитерські вироби і т.д. Ці блоки можна комбінувати по-різному, і тут є можливість адаптації під споживачів не тільки великого міста, але і його окремих районів. Тут вже партнер вирішує сам, оскільки краще знає ситуацію «на місці». Ми завжди готові допомогти та підказати.

Що включає ця допомога?

– На даному етапі у нас у Польщі  впроваджена послуга повного супроводу партнера. Що включає саме наша допомога:

  • рекомендація щодо пошуку юристів, відкриття фірми та бухгалтерського супроводу;
  • допомога з пропискою, якщо її немає;
  • навчання керівника або власника бізнесу усім виробничим процесом;
  • надання стандартів:
    • управлінських процесів
    • бізнес-процесів
    • технологічних процесів
    • стандартів відкриття
    • стандартів обслуговування споживачів
  • рекомендації щодо пошуку приміщення та надання технічної характеристики його;
  • проект на приміщення, допомога в адаптації при його реєстрації в санепід;
  • рекомендації щодо обладнання та їх характеристика для відповідної площі обраного приміщення;
  • рекомендації щодо постачальників сировини;
  • аналіз показників роботи та надання рекомендацій щодо їх покращення;
  • програмний продукт;
  • спеціальний сайт, який буде допомагати в роботі;
  • надання рекламного контенту та розробка дизайну реклами;
  • затверджена і узгоджена з держорганами етикетка.

– Як шукаєте партнерів?

– Часто партнери самі виходять на мене, довіряють моєму досвіду в цьому бізнесі. Наша українська мережа непогано знайома споживачам, і немало з них, на жаль, були змушені покинути Україну через російське вторгнення. Зараз вони в Європі або Америці і шукають можливості відкрити свій бізнес: максимально оперативно і з помірними вкладеннями. І самі знаходять мене, часто телефонують люди, яким я вже до війни надавав консультації по бізнесу домашніх напівфабрикатів так як розглядали цей бізнес в Україні, звертаються з запитом про відкриття Multi Cook за кордоном і люди які вже більше 10 років не проживають в Україні. Чим більше магазинів працює, тим більше люди про нас знають, і тим частіше звертаються.

Окрім того, використовуємо такі канали, як маркетинг, реклама, тематичні виставки тощо.

– Хто більше цікавиться франшизою: українці чи поляки?

– Наша філософія і місія: показати всьому світу, що українці – хороші бізнесмени, і здатні працювати, створювати робочі місця, працевлаштовувати інших українців. Тому фокусуємося на українцях.

– Які до них вимоги? Які приміщення підходять найкраще?

– Після етапу знайомства, обговорення умов, реєстрації компанії та отримання всієї необхідної для запуску інформації, починається пошук підходящих локацій. Необхідно, щоб приміщення було зареєстровано як таке, що має гастрономічне призначення. Найкраще, якщо перед цим в приміщенні був бар, ресторан або кафе: тоді всі необхідні дозволи вже є, а комунікації – підведені. Найбільш ефективна локація – біля продуктових супермаркетів, які стабільно генерують високий цільовий трафік.

Площа для магазину – від 80 кв. м і вищі. Якщо партнер відкриває перший магазин, ми не радимо брати великі площі – можна обмежитися 80 кв. м і зменшити капіталовкладення та набратися власного досвіду у виробництві.

– Продукція виробляється в самому магазині?

– Принцип роботи однаковий і в Україні, і в Польщі та інших країнах. Партнери виготовляють продукцію на місці, і продають там же у магазині.

– Чи допомагаєте ви з пошуком постачальників?

– Да, в нас є пул постачальників і на обладнання, і на сировину. Але ми ніколи їх не нав’язуємо: якщо партнер віддає перевагу іншому постачальнику, це не заборонено. Усе носить рекомендаційний характер – наш договір франчайзингу досить лояльний, відношення будуються на партнерстві, а не на диктаті власника бренду, ми будуємо партнерські стосунки, які базуються на довірі. Само собою, продукція такого постачальника має відповідати нашим стандартам і вимогам до якості продуктів.

– Яка команда потрібна для ефективної роботи магазину невеличкого формату на 80-100 кв. м?

– Багато залежить від конкретної країни. Якщо говорити про Польщу, то рекомендація починати бізнес із командою від шість кухонних працівників і двох продавців. Часто буває, що перший місяць роботи час від часу партнер сам стає за прилавок і виконує функцію продавця. Це допомагає краще відчути клієнтів і побудувати з ними стосунки.

– Скільки партнер може відкрити магазинів: один чи кількість необмежена?

– Не обмежена. Практика показує, що з часом переважна більшість партнерів масштабується, відкриває нові магазини. Хто вже працює від трьох місяців, починає масштабуватися.

– А є умови по відстані між різними магазинами Multi Cook?

– Так, у нас є спеціальний сайт з CRM-системою, яка показує, де вже працюють магазини нашого бренду. Там зазначений і мінімальний, і оптимальний радіуси між магазинам. У середньому, ми розраховуємо, що на партнера має приходитися близько 100 000 населення. Відповідно, якщо населення міста менше 100 000 мешканців, то в такому місті буде працювати тільки один партнер. Він може відкрити декілька магазинів, але в цьому місті інших наших партнерів не буде.

– Ключове питання: яка вартість франшизи і скільки потрібно інвестицій у відкриття торговельної точки?

– Сама франшиза коштує 5000 євро. Це невелика сума одноразового паушального внеску, так як нам зараз цікаво підтримувати високий темп розвитку та відкриттів. Ця сума буде до кінця року збільшена, плануємо до 9000 євро. Це за перший магазин. За кожен наступний внесок складає 1000 євро. Щомісячне роялті – 100 євро за магазин. Така сума дає нам можливість розвивати партнера, підтримувати, розробляти нові продукти, проводити маркетингові акції, так як окремих рекламних і маркетингових платежів у нас немає.

– А скільки потрібно вкласти в облаштування магазину: ремонт, обладнання, первічна закупка продукції?

– Від 40 000 євро, не враховуючи інвестицій в капітальний ремонт. Сума на ремонт може бути як маленькою, так і великою. Залежить від розміру і стану приміщення, умов оренди, тощо. Заздалегідь це не прорахуєш, в першу чергу, оскільки неможливо передбачити, у якому стані буде приміщення і скільки потрібно буде в нього вкласти, щоб воно відповідало умовам і стандартам.

– Який термін окупності вкладень?

– Як показала практика, все буде залежати від партнера. Multi Cook – це бізнес з людьми, а не інвестиція в комерційну нерухомість, де є чітка ціна приміщення, оренди, прибуток і чітка окупність. Наскільки партнер буде залучений в бізнес, наскільки зможе побудувати товариські стосунки і зацікавити покупців стати постійними клієнтами – настільки ж швидко він і зможе повернути вкладені гроші. Активним партнерам вдається повернути інвестиції ще до першої річниці роботи. Пасивні бізнесмени, які не проводять активної роботи по залученню клієнтів, будуть повертати вкладення довше. Усе залежить від людини.

– А в подальшому на який доход може розраховувати партнер?

– Знову ж таки, все залежить від людини. Якщо партнер готовий повністю зануритися в бізнес, займатися збільшенням середнього чеку, підвищенням частити відвідуваності клієнта, розширенням асортименту, то його місячний заробіток може сягати від 10 000 євро і вище.

– Як можна купити франшизу?

– Можна залишити заявку на нашому сайті https://multicook-franchise.com/uk або якщо вже вирішили з нами бути партнерами телефонуйте до мене особисто за номером телефону: +380509721267 Володимир Матвійчук.


До останніх новин До популярних новин Підтримати редакцію

Поділіться цією новиною в соціальних мережах


Читайте також

Усі новини ринку