
Ірина Коваль, Building Development: Ритейл-парк Obriy Peretyn – новий торговий центр у передмісті Львова


Генеральний директор та власник ВМ Техніка Володимир Базелюк про розширення мережі, її реформат, зміни в споживчому попиті та чому зупинили інтернет-магазин компанії.
Цей текст доступний також російською мовою
Компанія, яка представляє мережу магазинів ВМ Техніка, створена в 1996 році й тривалий час її сфера діяльності була пов’язана з реалізацією побутової техніки оптом. В 2011 році було відкрито перший роздрібний магазин у Вінниці. Надалі географія стрімко розширювалась і, за короткий термін, ВМ Техніка стала одним із лідерів серед регіональних роздрібних мереж. В інтерв’ю RAU генеральний директор та власник мережі Володимир Базелюк розповів про те, з якими показниками компанія завершує другий рік пандемії та які структурні зміни планує в подальшому.
– З чим завершуєте 2021 рік: скільки магазинів відкрили, наскільки виріс товарообіг?
– Традиційно, підсумки будемо підводити вже в І кварталі 2022 року, але і тепер можемо сказати, що компанія показала гарний результат. Ми поставили собі план за три роки розширити мережу до 40-ка магазинів. Згідно плану на 2021-й, ми мали відкрити п’ять магазинів, але відкрили шість і вже маємо пропозиції по новим локаціям. Аналізуючи, які зміни відбуваються в регіональних мережах, розуміємо, що зростаємо швидше за середній показник на ринку, товарообіг компанії збільшується відповідно.
– Що було важливо домогтися компанії минулого року? Чи вдалося досягти цього?
– Так, ми досягли поставлених планів, і навіть перевиконали їх. Зайшли в нові регіони і забезпечили наявність магазинів мережі вже в шести областях України. Розуміємо, що регіональним мережам досить важко вирізнятись між собою, тому вкладаємо багато коштів і зусиль в бренд “ВМ Техніка” і впізнаваність серед покупців. Це дає результати. Завдяки такому підходу, ми досить потужно «пройшли» період Чорної п’ятниці. Покупці сприймали нас як системну мережу з чесною ціновою пропозицією та якісним асортиментом, тому обирали нас для здійснення покупок.
– Які ключові задачі стоять перед компанією на наступний рік?
– Плани на майбутнє – не припиняти розвиток і досягнути поставленого плану в 40 торгових точок. Також розширити географію мережі за рахунок нових областей. Є ще кілька планів, але про них розповімо трохи згодом.
– Як пандемія вплинула на вашу компанію? Довелося якось змінюватися?
– Мабуть немає такого бізнесу, на який би не вплинула пандемія. Ми не виключення. Весь бізнес живе в постійному стресі, постійно підлаштовується під ті зміни, які відбуваються в Україні та світі. Пандемія вплинула на купівельну спроможність населення, люди важче витрачають кошти і намагаються відтягнути в часі планові покупки. Майже зовсім зникло явище спонтанних покупок, коли людина просто зайшла подивитися на товар без планів на купівлю або прийшла за умовним чайником, а по факту придбала телевізор 65 діагоналі з нової лінійки. Тому боротьба за покупця є основною задачею і для цього «з ВМ Техніка покупець завжди отримує трохи більше».
– Як ще змінюється споживчий попит у сегменті товарів техніки? Від чого він залежить?
– На нього впливає не тільки пандемія, але і війна в Україні. Думаю, в наступному році це падіння може і далі загострюватися, тому ми намагаємося створити людям позитивні емоції. Якщо говорити про сегменти, то тут помічаємо, що покупець стає більш виваженим і більш усвідомлено підходить до купівлі. Під час періоду Чорної п’ятниці досить суттєво виріс преміальний сегмент товарів. Особливо це помітно в категорії телевізорів і великої побутової техніки. Це стало наслідком більш ретельного, ніж раніше, підбору товарів зі сторони споживачів. Вони готові відслідковувати ціни і порівнювати їх на ті чи інші товари, які припали їм до душі. В той самий час, основними драйверами продажів в штуках були і лишаються так звані «В-бренди», тобто товари з більш низького цінового сегменту.
– Яку частку продажів в компанії займає інтернет-магазин? Наскільки розвиваєте онлайн-напрямок?
– Ми поки призупинили роботу нашого інтернет-магазину, тому що не були задоволені тією якістю, яку наразі там пропонуємо. Поставили перед собою задачу в наступному році перезапустити онлайн-магазин: побудувати його з нуля, враховуючи останні тенденції і розробки. Це буде ресурс на рівні з ключовими гравцями ринку електронної комерції. Гроші під це вже виділені, наразі збираємо пропозиції від провідних розробників.
– Чи плануєте впроваджувати якісь технологічні рішення в мережу?
– Ми працюємо в цьому напрямку, але все ж розуміємо, що основою має бути фізична наявність товару в торговій точці. Багато покупців бажають прийти «пощупати» товар і придбати прямо тут і зараз. Головна частина діджиталізації у ВМ Техніка не помітна для кінцевого споживача. В більшій мірі вона впроваджується в напрямку логістики й операційного блоку нашої компанії, так як тут перед нами досить великі виклики, які напряму залежать від швидкого розширення мережі.
– Як підбираєте локації під нові магазини? Яка квадратура найбільш оптимальна для ваших магазинів? Чому?
– Наш середній формат – 400 кв. м. Він відповідає товарній матриці мережі та зручний і комфортний для покупців. Наша мета запропонувати якісний мережевий магазин в містах, де немає структурного рітейлу. Ми обираємо міста районного значення, але обов’язково заходимо і в обласні центри. В великих містах в нас є флагманські магазини, площею 700 кв. м і більше. Тобто формат гіпермаркету в нас також присутній і ми маємо плани по створенню абсолютно нового формату магазину побутової техніки і електроніки, який буде навіть більший за озвучені площі. Але це наша «велика ціль», яка потребує багатьох ресурсів, і не тільки фінансових.
– Які стратегічні плани з розвитку компанії маєте на майбутнє?
– Наша ціль – стати потужним національним гравцем ринку побутової техніки та електроніки в Україні. Для цього в нас є сформовані завдання і цілі, які маємо виконати. В першу чергу, це реформат мережі з точки зору бренду та товарного знаку. Ми наразі працюємо над розробкою нової концепції нашої мережі. І в той самий час, ВМ Техніка – це родинний бізнес, а родина – це завжди тепло та любов, і цим ми хочемо поділитися зі всією Україною.
Читайте також
Регіональні особливості: як пройшла Чорна п’ятниця в мережі магазинів ВМ Техніка