Владислав Чечоткін, Rozetka.ua: 28% покупок генерують продавці маркетплейсу
Засновник інтернет-магазину Rozetka.ua Владислав Чечоткін розповів про те, як працює маркетплейс і поділився результатами його роботи.
На Sup Day Forum 2018 бізнесмен також розповів про те, з чого починався маркетплейс, чому контент – “король”, про результати продажів і багато іншого. RAU публікує головні тези з його виступу.
В середньому Rozetka.ua відвідують понад 12 млн осіб на місяць. Його вибирають через низьку ціну, широкий асортимент, позитивний досвід попередніх покупок, зручність вибору товарві, а також корисний контент.
В інтернеті товари вже не дешевше: ринок змінився – податки і рекомендовані роздрібні ціни постачальників не дозволяють тримати легальному інтернету низьку ціну. Тому в Rozetka ставку роблять на контент, завдяки чому 63% користувачів українського інтернету відвідують ресурс при дослідженні товарів перед покупкою.
Кожен п’ятий користувач починає пошук товару з вивчення інформації про нього на Rozetka. У Rozetka регулярно вимірюють показник NPS – так виглядають показники останнього дослідження, ініційованого компанією.
“Ми найбільший рекламодавець в українському інтернеті й один з найбільших рекламодавців на ТБ”, – відзначив Чечоткін.
Про ефективність роботи маркетплейса
У 2014 році, розвиваючи бізнес і працюючи над контентом, в компанії відзначили різну специфіку роботи з електронікою та одягом. “Одяг не можна продавати за характеристиками, а холодильник – за кольором”, – навів приклад бізнесмен.
З цього і почалася історія маркетплейса Rozetka. Ми добре вміємо продавати електроніку, але підхід роботи з іншими категоріями – зовсім інший. Доводиться міняти все – від презентації товару на сайті до спілкування з клієнтами та доставки товарів. Не у всіх категоріях є сенс це робити.
У 2015-му пройшов редизайн сайту, і протягом 2016-17 років на ресурсі з’явилися нові категорії – насіння, автотовари, ювелірні прикраси, косметика, алкоголь, книги, аптечні товари.
За умовами ресурсу, продавці маркетплейса можуть безкоштовно розмістити будь-яку кількість товару і працюють з досить низькою, порівняно з конкурентами, комісією – від 5%.
У компанії серйозно переживали через те, що дрібні гравці можуть надавати поганий сервіс, не підтверджувати заявлену якість товару. Але ситуація виявилася діаметрально протилежною.
Разом з тим, деякі напрями виявилися не дуже прибутковими. Наприклад, квитки стали “нульовим” проектом по ефективності. Ми інвестували в цей напрямок, але продажів немає, тому що в цьому сегменті давно і успішно працюють інші гравці. Квитки окупають себе, але не формують значну частку в обороті компанії. Книги нецікаво продавати через те, що логістика “не заточена” під такий дешевий товар. На ринку шин вже працюють сильні гравці, з якими вигідніше співпрацювати і не влазити в цей ринок.
Владислав розділяє бізнес самої Rozetka, яка самостійно працює з логістикою, і маркетплейс. На складах Rozetka знаходяться майже 20 000 унікальних товарів, але, за словами Чечоткіна, клієнту цього недостатньо. На сайті в наявності понад 1,6 млн унікальних SKU. Без допомоги продавців маркетплейса у компанії б пішли роки на формування такого асортименту.
28% всіх SKU на Rozetka доставляють клієнтам продавці маркетплейса. Лідери продажів на Rozetka отримують більше 400 замовлень в день.
Незважаючи на побоювання, дрібні бізнеси виявилися більш клієнтоорієнтованими і працюють краще ресурсу в цьому плані. “Ми даремно боялися що деякі бізнеси втоплять нас своїм поганим сервісом”, – відмічає Чечоткін.
Про розвиток офлайну Rozetka
Для відкриття магазинів компанія активно шукає майданчики в містах-мільйонниках, але не поспішає. Через тісний зв’язок офлайна і онлайну визначити окупність проекту першого роздрібного магазину складно. Половина відвідувачів приходять в офлайн-магазин та здійснює покупки безпосередньо в ньому, інші приходять забрати онлайн-замовлення.
Планів щодо розміщення товарів торговців маркетплейса в офлайн-роздробі поки немає. Товари партнерів продаються тільки в онлайні. “З одним магазином це нецікаво ні Rozetka, ні партнерам. Коли буде мережа – тоді подивимося, але в такому випадку вони перейдуть в статус звичайних постачальників”, – ствержує підприємець.
Читайте також –
Офлайн-торгівля генерує 10% загального обсягу продажів Rozetka