Вікторія Луценко, Ашан Україна: Цінові війни в Україні скоро припиняться
Керівник українського підрозділу французького концерну Auchan про особливості вітчизняного ринку, підвищення добробуту споживачів, нові формати магазинів і багато іншого.
Генеральний директор Ашан Рітейл Україна Вікторія Луценко розповіла НВ Бізнес, коли в Україні почнеться бум електронної комерції і припиняться цінові війни між супермаркетами. RAU публікує адаптовану версію матеріалу.
– Ви приїхали в Україну, попрацювавши до цього в Угорщині, а також деякий час у Франції. Чим наш ринок відрізняється від французького й угорського?
– В Угорщині зараз асортимент товарів в магазинах набагато, майже в два рази, ширше, ніж в Україні. Там більше дорогих товарів на полицях. Останній рік в Україні ситуація змінилася на краще. Стабілізувалася зарплата, трохи виросли пенсії та стипендії. Це знову вплинуло на споживання, яке збільшилося. Виріс попит на більш якісні товари. Думаю, в подальшому ця тенденція буде тільки набирати обертів.
– Ви говорите, що клієнти стали багатшими. Що дає підстави так вважати?
– Я не кажу, що люди стали багатшими, але кажу, що вони стали більш вимогливим до якості продукції і уважніше до свого здоров’я. Навіть на відкритті нашого нового гіпермаркету перший клієнт, який прийшов до мене, запитав, чи є у нас французький сир, а також товари дуже якісних і недешевих марок.
– Доречи, щодо нового торгового центру. Ви вважаєте нормально в Україні будувати подібні об’єкти?
– Це концептуально новий магазин, де ми будемо тестувати найсміливіші та інноваційні рішення, над якими давно працюємо. Тут вже продаються фермерські продукти, присутні фуд-зони, коптильня, тандир, кулінарія, суші-бар, два кафе і ще багато чого.
Перш за все для України зараз важливі різні формати. Україна, як й інші країни, повинна бути мультиформатною. Повинні бути і гіпермаркети, і супермаркети, і маленькі магазини.
– Так, а що власне дасть формат вашого гіпермаркету?
– Це те, що буде, наприклад, відрізняти нас від конкурентів. Зараз вже недостатньо просто продавати товар. Клієнт, буде чим далі, тим частіше шукати не тільки товари, але й послуги. І ми повинні відрізнятися в частині надання послуг.
Бути продавцем через деякий час вже буде недостатньо. Через 10 років, я думаю, що супермаркет буде місцем, куди люди хочуть прийти провести час. Де можуть просто розважитися і заодно купити те, що їм треба
– Я йду в магазин, щоб купити хліб. Навіщо мені послуги?
– Ви поки йдете в магазин просто купити хліба. Але вже через кілька років ви туди ходити просто за хлібом не будете. Дана тенденція вже спостерігається й у нас, й у інших країнах Європи – у людей менше часу, і вони хочуть витрачати його не на те, щоб купувати хліб, а на приємні розваги з родиною та близькими. Створення саме такого концепту гіпермаркету є нашою метою. Ми хочемо, щоб наші гіпермаркети через деякий час перетворилися саме в такі центри.
І поки хтось один робить покупки, інші члени сім’ї можуть грати, тестувати, брати участь в дегустаціях. Зрештою якщо мова про жінок, то нанести макіяж або побувати у косметолога.
– А ці ідеї вже реалізовані хоч десь?
– В Україні поки ніхто нічого подібного не робив. Ми вивчаємо інтереси клієнтів, щоб зрозуміти, як це буде працювати. Можна стверджувати, що клієнти всюди схожі, але все-таки дуже важливо дивитися на історію країни, на якому рівні ця країна, якій споживач, який заробіток у клієнтів, наскільки вони відкриті до новинок.
– Ви сказали, що три роки тому почалася зміна підходу або концепції вашого бізнесу. А чому так сталося?
– Недостатньо вже просто продавати товар клієнту. У нас почуття, що ми втрачаємо час, коли робимо так. А час – це гроші. І тому всі великі магазинів повинні думати про те, як бути ближче до клієнтів, перетворюватися з дистриб’юторів в комерсантів.
– Ви ще говорили про те, що зараз люди люблять інтернет-комерцію. Скоро прийде до того, що хліб будуть привозити додому, не потрібно нікуди ходити. Як ви готуєтеся до цієї електронної епохи?
– Ми вже здійснюємо доставку товарів додому і будемо розширювати онлайн-сервіси. Бум електронної комерції давно почався в Америці, в Китаї і прийшов до Європи. Розуміючи, що за цим майбутнє, Ашан в Китаї почав співпрацю з Алибаба. Проте наявність електронної комерції не скасовує бажання людей помацати, понюхати, спробувати, проконсультуватися. Звідси необхідність мати фізичні точки продажів і шоу-руми.
– Яка у вас першочергова мета, на що ви робите ставку?
– Для нас дуже важливо знайти нашу основну відмінну рису, щоб виділятися на ринку якістю, щоб клієнти приходили саме до нас. Основне, створити відміну, знайти свою нішу.
– Навіщо?
– Дуже просто: щоб клієнт, думаючи про класні сири або копчений лосось, згадував саме наш магазин. І приїжджав сюди.
– Чому обов’язково конкурувати якістю? Можна конкурувати ціною що ви власне і робили…
– Цінові війни в супермаркетах в Україні вже найближчим часом припиняться. Таке пережили всі країни, в яких я працювала. Через деякий час ситуація завжди стабілізується, вона не може тривати вічно. Рано чи пізно все починають розуміти, що за екстремально низькою ціною виходить така ж екстремально низька якість.
Найголовніше створити свій бренд. Щоб клієнти зрозуміли, що саме ми хочемо робити, який меседж донести їм. І в той момент, коли вони це відчують і зрозуміють, тоді й цінові війни вичерпають себе.
Джерело: Новое Время
Читайте також –
Гіпермаркет біля дому: чи буде успішним Ашан в форматі “магазин біля дому”