Олена Вдовиченко, Metro Україна: Наша мета – досягти 45% долі продажів наших ВТМ

Олена Вдовиченко, Metro Україна: Наша мета – досягти 45% долі продажів наших ВТМ

23.12.2022 09:00
  3581
rau

Генеральний директор Metro Україна про стратегію компанії під час війни, клієнтів, очікування від власних торгових марок і 2023 рік.

Після початку повномасштабного вторгнення компанія Metro Україна різко засудила дії росії на територію України. Рітейлер не згоден із рішенням Metro AG залишатися на ринку рф, і робить все, щоб група компаній прийняла остаточне рішення щодо держави, яка здійснила збройну агресію та воєнні злочини проти України. У той же час компанія продовжує як зазнавати власних втрат, так і відбудовувати те, що наразі можливо. В інтерв’ю НВ Бізнес генеральний директор Metro Україна Олена Вдовиченко розповіла, чи готувалася компанія до повномасштабного вторгнення та до чого закликає постачальників у 2023 році. RAU пропонує ознайомитись з головними тезами матеріалу.

Про підготовку Metro Україна до повномасштабного вторгнення

Як і всі великі компанії, ми заздалегідь пропрацювали порядок дій на випадок збройної агресії: евакуація людей, консервація торгівельних центрів тощо. Проте, як і решта бізнесів, ми очікували концентрації військових дій на сході України, але не повномасштабного вторгнення, тому в першу чергу алгоритми дій стосувалися саме сходу. Так, згідно із цим планом протягом трьох тижнів перед вторгненням біля нашого ТЦ у Маріуполі чергували автобуси для евакуації наших працівників і їхніх сімей. Звичайно, війна стала шоком. Тому алгоритми дій для сходу ми поширили на решту ТЦ по всій Україні.

Про втрати

Компанія управляє 26 торговельними центрами в Україні. Наразі, операційна діяльність зі зрозумілих причин не ведеться в Маріуполі, оскільки місто окуповано, в Миколаєві та в двох торгових центрах Харкова, виходячи з міркувань безпеки.

До речі, щодо магазину в Маріуполі, то я не вважаю його втраченим. Ми повернемося до міста і все відбудуємо. Крім того, враховуючи успіхи ЗСУ, ми пам’ятаємо про ТЦ, які ми залишили у 2014 році в Луганській і Донецькій областях та в Криму.

Про стратегію компанії

Головна наша стратегія – розвиток формату багатоканального центру оптової торгівлі, а саме “опт для всіх”, не змінилася, лише пришвидшились деякі процеси, зокрема діджиталізація. Ми працюємо не тільки в наших торгівельних центрах cash&carry, а й розвиваємо додаткові сервіси: доставка продуктів для HoReCa-клієнтів і послуга e-commerce разом із zakaz.ua.

Про клієнтів

Основними драйверами у 2022 році стали кінцевий споживач і HoReCa. І якщо на поведінку кінцевого споживача впливають настрої та обставини, як-то панічні закупівлі на початку вторгнення чи блекаути наприкінці року, то українська HoReCa — це взагалі героїчні й непереможні люди. Вони витримали два роки Covid-19, коли стався перший відтік клієнтів, початок війни, коли вони переналаштувалися і годували військових, ТрО тощо. Зараз вони переживають блекаути. І що ці люди роблять? Вигадали меню при свічках та готують у хоспері.

І коли я своїм колегам в інших Metro-країнах розповідаю про це, вони не можуть повірити, як при такій кількості зовнішніх обставин, що заважають, продовжувати працювати.

Про ВТМ Metro

В розвиток власних торгових марок ми вкладаємо дуже багато ресурсів. І частину з них ми виробляємо локально. Три роки поспіль Україна є країною №1 серед всіх країн присутності Metro з приросту ВТМ. Війна трохи уповільнила цей процес, але ми не відмовляємося від амбітних цілей. Зараз доля продажів наших власних торгових марок складає 20+%. Наша мета до 2030 року — досягти 45% продажів.

Про очікування від 2023-го

2023 рік також буде нелегким. Але ж ми багато в чому адаптувались, переналаштувалися, зрозуміли, де можуть бути наші нові ніші. Зараз же я закликаю наших постачальників не перекладати інфляцію, яку переживає країна, на плечі споживачів, а шукати внутрішні ресурси для її компенсації: за рахунок маржинальності, ефективності процесів, відмови від зайвої реклами тощо.

А нашій незламній Україні, яка вражає своїм вмінням дати сама собі раду, бажаю перемоги і вважаю, що у 2023 році вона неодмінно настане. Я дуже хочу, щоб більшість людей повернулася в Україну, бо ми разом маємо її відбудовувати.

Читайте також

Олена Вдовиченко, Metro Україна: бачимо зростання цін на 15−20%, є групи товарів, які подорожчали майже вдвічі


До останніх новин До популярних новин Підтримати редакцію

Поділіться цією новиною в соціальних мережах


Читайте також

Metro Україна доєдналась до масштабного проєкту зі збору використаних батарейок різних типів за ініціативи “Батарейки, здавайтеся!”

Metro Україна доєдналась до масштабного проєкту зі збору використаних батарейок різних типів за ініціативи “Батарейки, здавайтеся!”

 У кожному торговельному центрі незабаром з’являться спеціальні контейнери. Компанії, що є власником бренду...
time icon  
  36
Усі новини ринку