Олена Вдовиченко, Metro Україна: Наша мета – досягти 45% долі продажів наших ВТМ

Олена Вдовиченко, Metro Україна: Наша мета – досягти 45% долі продажів наших ВТМ

23.12.2022 09:00
  2776
rau

Генеральний директор Metro Україна про стратегію компанії під час війни, клієнтів, очікування від власних торгових марок і 2023 рік.

Після початку повномасштабного вторгнення компанія Metro Україна різко засудила дії росії на територію України. Рітейлер не згоден із рішенням Metro AG залишатися на ринку рф, і робить все, щоб група компаній прийняла остаточне рішення щодо держави, яка здійснила збройну агресію та воєнні злочини проти України. У той же час компанія продовжує як зазнавати власних втрат, так і відбудовувати те, що наразі можливо. В інтерв’ю НВ Бізнес генеральний директор Metro Україна Олена Вдовиченко розповіла, чи готувалася компанія до повномасштабного вторгнення та до чого закликає постачальників у 2023 році. RAU пропонує ознайомитись з головними тезами матеріалу.

Про підготовку Metro Україна до повномасштабного вторгнення

Як і всі великі компанії, ми заздалегідь пропрацювали порядок дій на випадок збройної агресії: евакуація людей, консервація торгівельних центрів тощо. Проте, як і решта бізнесів, ми очікували концентрації військових дій на сході України, але не повномасштабного вторгнення, тому в першу чергу алгоритми дій стосувалися саме сходу. Так, згідно із цим планом протягом трьох тижнів перед вторгненням біля нашого ТЦ у Маріуполі чергували автобуси для евакуації наших працівників і їхніх сімей. Звичайно, війна стала шоком. Тому алгоритми дій для сходу ми поширили на решту ТЦ по всій Україні.

Про втрати

Компанія управляє 26 торговельними центрами в Україні. Наразі, операційна діяльність зі зрозумілих причин не ведеться в Маріуполі, оскільки місто окуповано, в Миколаєві та в двох торгових центрах Харкова, виходячи з міркувань безпеки.

До речі, щодо магазину в Маріуполі, то я не вважаю його втраченим. Ми повернемося до міста і все відбудуємо. Крім того, враховуючи успіхи ЗСУ, ми пам’ятаємо про ТЦ, які ми залишили у 2014 році в Луганській і Донецькій областях та в Криму.

Про стратегію компанії

Головна наша стратегія – розвиток формату багатоканального центру оптової торгівлі, а саме “опт для всіх”, не змінилася, лише пришвидшились деякі процеси, зокрема діджиталізація. Ми працюємо не тільки в наших торгівельних центрах cash&carry, а й розвиваємо додаткові сервіси: доставка продуктів для HoReCa-клієнтів і послуга e-commerce разом із zakaz.ua.

Про клієнтів

Основними драйверами у 2022 році стали кінцевий споживач і HoReCa. І якщо на поведінку кінцевого споживача впливають настрої та обставини, як-то панічні закупівлі на початку вторгнення чи блекаути наприкінці року, то українська HoReCa — це взагалі героїчні й непереможні люди. Вони витримали два роки Covid-19, коли стався перший відтік клієнтів, початок війни, коли вони переналаштувалися і годували військових, ТрО тощо. Зараз вони переживають блекаути. І що ці люди роблять? Вигадали меню при свічках та готують у хоспері.

І коли я своїм колегам в інших Metro-країнах розповідаю про це, вони не можуть повірити, як при такій кількості зовнішніх обставин, що заважають, продовжувати працювати.

Про ВТМ Metro

В розвиток власних торгових марок ми вкладаємо дуже багато ресурсів. І частину з них ми виробляємо локально. Три роки поспіль Україна є країною №1 серед всіх країн присутності Metro з приросту ВТМ. Війна трохи уповільнила цей процес, але ми не відмовляємося від амбітних цілей. Зараз доля продажів наших власних торгових марок складає 20+%. Наша мета до 2030 року — досягти 45% продажів.

Про очікування від 2023-го

2023 рік також буде нелегким. Але ж ми багато в чому адаптувались, переналаштувалися, зрозуміли, де можуть бути наші нові ніші. Зараз же я закликаю наших постачальників не перекладати інфляцію, яку переживає країна, на плечі споживачів, а шукати внутрішні ресурси для її компенсації: за рахунок маржинальності, ефективності процесів, відмови від зайвої реклами тощо.

А нашій незламній Україні, яка вражає своїм вмінням дати сама собі раду, бажаю перемоги і вважаю, що у 2023 році вона неодмінно настане. Я дуже хочу, щоб більшість людей повернулася в Україну, бо ми разом маємо її відбудовувати.

Читайте також

Олена Вдовиченко, Metro Україна: бачимо зростання цін на 15−20%, є групи товарів, які подорожчали майже вдвічі


До останніх новин До популярних новин Підтримати редакцію

Раз на тиждень

ми будемо відправляти Вам 

найцікавіші новини тижня


Поділіться цією новиною в соціальних мережах


Читайте також

Усі новини ринку