Валентина Комарова, Цитрус: З чорним піаром і рейдерством потрібно працювати правильно
Новий маркетинг-директор Цитрус про те, як судовий позов від Геннадія Корбана вплинув на компанію, свої задачі на посаді та проект, який має стати чимось новим для українського ринку рітейлу електроніки.
Валентина Комарова була призначена маркетинг-директором мережі магазинів Цитрус у липні цього року. До цього вона в Цитрус займала посаду Head of Digital, а раніше виконувала аналогічні функції в компаніях Sadko, USUPSO та Softorg. У своєму першому інтерв’ю на новій посаді вона розповіла RAU про втрати мережі, роботу офісу компанії в умовах ракетної небезпеки та маркетингові пріоритети компанії.
– Які задачі стоять перед вами на новій посаді?
– Для мене важливо підтримувати існуючий рівень комунікацій і розвивати нові яскраві ідеї. Також я хочу відновити зв’язок всередині команди, щоб навіть ті її члени, які через війну працюють віддалено, відчували себе важливою частиною Цитрус.
– Над якими сервісами та послугами будете працювати першочергово?
– Ми посилюємо наші комунікації в діджитал. Це пов’язано з тим, що зараз більшість нашої цільової аудиторії зосереджено в онлайні, бо в теперішніх умовах для всіх це безпечніше і доступніше. Особливий акцент робимо на мобільному додатку. Хочемо зробити його ще більш зручним, зрозумілим і клієнтоорієнтованим. Щодо послуг – готуємо щось нове для українського ринку, але розкажемо про це трохи згодом. Ми завжди задавали тренди і це буде саме така історія.
– Яким чином плануєте розвивати напрямок e-commerce?
– Враховуючи ситуацію в країні, плануємо збільшувати продажі в е-ком. Це і безпечніше, і зручніше для наших клієнтів.
– Як війна змінює пріоритети в маркетингу? Які напрямки сьогодні найбільш затребувані, а які, можливо, краще поставити на паузу?
– Головна задача зараз – якісно працювати з інфоприводами, які з’являються мало не щодня, і правильно адаптувати їх під свій бізнес. Весь світ спостерігав за літаком Пелосі, чому б не пожартувати про це у рекламі, наприклад? Але при цьому треба правильно балансувати, не забуваючи, що багато речей зараз недоречні.
– Як при цьому змінюється характер контенту, оферів, позиціонування компанії або окремих брендів? Що в пріоритеті?
– У пріоритеті зараз соціальна відповідальність і підтримка. Кожен бізнес має думати не лише про те, як вижити в умовах війни, але і як допомогти країні, своїм клієнтам, співробітникам і українцям в цілому. Це можна зробити не лише утримуючи ціни, вигадуючи акції та різні плюшки, а й підтримуючи благодійні проекти, волонтерські організації та державні ініціативи.
– Як можете охарактеризувати бренд Цитрус та чи плануєте його змінювати?
– Наш теглайн “відрізнятись дозволено”, – краща характеристика. Цитрус – це яскрава сучасна компанія, яка не боїться експериментувати і виділятися. Зухвалі рекламні кампанії – наша пристрасть, яку ми плануємо лише вдосконалювати.
– Що сьогодні вирізняє Цитрус серед інших рітейлерів техніки та електроніки?
– Сьогодні, як і завжди, ми робимо все, щоб наші клієнти першими отримували доступ до всіх новинок. Крім цього, ми розробляємо один дуже важливий проект, я вже казала про нього на початку, і це буде щось абсолютно нове для українського ринку рітейлу електроніки. Бути першими, до речі, теж завжди було та є нашою відмінністю.
– Яке місце в компанії посідає діджиталізація? Які технології можете виділити, які – можливо плануєте впроваджувати?
– Ох, чудове питання, враховуючи, що до цього я була Head of digital. Ми постійно автоматизуємо й оцифровуємо всі наші процеси. Це дає змогу налагодити більш ефективні комунікації як з клієнтами, так і між нами в команді.
– Скільки зараз магазинів мережі? Чи всі вже відновили роботу з початку вторгнення і чи всі вдалося вберегти?
– Зараз працюють 55 магазинів з 71. Нам довелося закрити деякі на тимчасово окупованих територіях, а ще близько 10 постраждали через обстріли. Як, наприклад, наш магазин у ТЦ Караван у Харкові.
– Чи остаточно завершена історія із позовом Геннадія Корбана? Як вона вплинула на компанію?
– Ми завершили майже всі питання, вигравши суди, але з чорним піаром і рейдерством потрібно працювати правильно, і нам це вдалося. Кількість згадок про Цитрус у ЗМІ зросла в рази. Ми були постійно на слуху і викликали зацікавленість у аудиторії. На наш погляд, це успішна маркетингова активність.
– Як постійна ракетна небезпека впливає на роботу офісу, команди? За яким принципом зараз працюєте?
– Багато наших колег виїхали з України і знаходяться далеко за її межами. Більшість з них працюють віддалено. Ті, хто залишився в Україні та ходять на роботу, дотримуються правил безпеки. Якщо лунає повітряна тривога, всі йдуть в укриття – це наше обов’язкове правило, адже безпека наших співробітників – головний пріоритет.
Читайте також
Олександра Чернець, Цитрус: Морська логістика зараз неможлива і питання доставки висить у повітрі